اخبار داغ

در خطبه‌‌های امروز امام جمعه اردبیل مطرح شد؛

بطلان ادعای ترامپ در نقض تعهد هسته‌ای توسط ایران

بطلان ادعای ترامپ در نقض تعهد هسته‌ای توسط ایران
امام جمعه اردبیل با اشاره به اعتراف اسرائیل در خصوص حمله به عراق و حشدالشعبی گفت: این تصریحات، همه، نقض قوانین بین المللی و تصریح به تروریسم دولتی است اما جامعه جهانی مخصوصا آمریکا تمام قد پشت این تروریسم عفن دولتی ایستاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه اردبیل اظهار کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی این هفته با بی‌شرمی تمام مسؤولیت حمله به عراق را به‌عهده گرفت و با بی‌شرمی گفت؛ «جاسوسان اسرائیل را به ایران فرستادم تا به آرشیو فعالیت‌های هسته‌ای ایران دست پیدا کنند تا ترامپ را به خروج از برجام راضی کنم»  او با بی‌شرمی گفت که هر کجای دنیا ضرورت اقتضا کند اسرائیل حمله نظامی خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: این تصریحات، همه، نقض قوانین بین المللی و تصریح به تروریسم دولتی است اما جامعه جهانی مخصوصا آمریکا تمام قد پشت این تروریسم عفن دولتی ایستاده و بلکه بالاتر از آن از این جرثومه فساد و سگ هار استفاده ابزاری می‌کند.

,

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: بمباران عراق توسط اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا صورت گرفت. اینکه نتانیاهو می‌گوید جاسوسان خود را به ایران فرستادم تا با دسترسی به آرشیو هسته‌ای ایران ترامپ را به خروج از برجام متقاعد کنم، این هفته بطلان آن معلوم شد.

,

وی ادامه داد: دولت ترامپ در گزارش به کنگره گفته بود؛ «ایران تعهد هسته‌ای خود را نقض کرده است»، کنگره با تأکید بر دروغ بودن این گزارش دولت ترامپ را وادار کرد که دوباره گزارش جدید به کنگره ارائه دهد و در گزارش جدید مشخص شده که ایران هیچ تخطی از توافق هسته ای نداشته و حالا دنیا این سؤال را از ترامپ دارد که اگر ایران تخطی نکرده، این فشار اقتصادی برای چیست؟!

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: آمریکا دوباره یک اشتباه بزرگ مرتکب شد و با پهپادهای اسرائیلی مواضع حشد الشعبی در عراق را بمباران کرد. این موقعیت حشد‌الشعبی را در عراق فوق‌العاده بالا می‌برد چون نفرت از آمریکا در عراق فوق‌العاده است. بوش پسر با توهم سلاح کشتار جمعی دو میلیون انسان را در عراق بیچاره کرد.

,

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما در خصوص این حمله دو مطلب را باید تذکر دهیم؛ اول اینکه نا امن بودن فضای کشور عراق و تبدیل شدن آن به جولانگاه پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی هر لحظه عتبات را تهدید می‌کند. دشمن که قلبا و عملا به اصل «هدف وسیله را توجیه می‌کند» اعتقاد دارد ممکن است حرم ائمه را بمباران کند و آن را به گردن افراطیون اهل سنت بیاندازد و جنگ طائفی و مذهبی را در عراق شعله‌ور سازد.

,

وی ادامه داد: مطلب دوم این است که جانشین فرماندهی حشد الشعبی اعلام کرد که این حمله توسط چهار پهپاد اسرائیلی صورت گرفته و اضافه کرد این پهپادها را آمریکا وارد عراق کرده و اعلام کرد این پهپادها از طریق کشور آذربایجان وارد فضای عراق شده‌اند. این مساله برای ما بسیار دردناک است که دولت همسایه ما با اسرائیل همکاری می‌کند و کشور خود و پایگاه‌های هوایی خود را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. ثانیا به همسایه‌های خود خیانت می‌کند.

,

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: من از دولت آذربایجان می‌پرسم این قدر به آمریکا و اسرائیل خدمت کرده‌اید چرا آنها ذره‌ای در موضوع قره باغ به شما کمک نمی‌کنند و بالعکس مدام جانب ارمنستان را می‌گیرند و تازگی اسنادی از ابوالفضل ائلچی بیگ منتشر شده که نشان می‌دهد کلبجر با دستور کلینتون سقوط کرده است.

,

عاملی تصریح کرد: از عجایب امور این است که آمریکا و اسرائیل می‌توانستند از پایگاه‌های خود در سایر کشورهای خاورمیانه استفاده کنند ولی آمریکا و اسرائیل ترجیح دادند که در این عملیات از آذربایجان استفاده کنند یعنی دیوار آذربایجان را از سایر کشورها کوتاه‌تر می‌دانند.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به روز مسجد و علت نامگذاری این روز به روز مسجد اظهار داشت: در سال ۱۳۴۸ صهیونیست‌ها مسجد الاقصی را به آتش کشیدند به همان علت ۲۱ اوت هر سال مصادف با ۳۱ مرداد توسط وزرای خارجه  کشورهای اسلامی روز مسجد نامگذاری شد.

,

وی به کارکردهای مختلف مسجد در اسلام تاکید کرد و گفت: رسول خدا بعد از ورود به مدینه اولین کاری که کرد بنای مسجد بود که در آن زمان به‌عنوان مقر حکومتی حضرت و محل عبادت مسلمانان مورد استفاده بود.

,

امام جمعه اردبیل ادامه داد: دومین کار حضرت، بنایی در کنار مسجد برای فقرا و مستمندان بود که به اصحاب صفه مشهور بودند و این مجاورت برای این بود که مسلمانان هر روز وضع آنها را ببینند و فقر را از جامعه ریشه کن نمایند و کار سوم حضرت عقد اخوت بود بین مهاجرین و انصار تا این طور نباشد که در جامعه اسلامی یکی بخورد و دیگری نگاه کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: کار دیگر حضرت یاد دادن سواد به بی‌سواد‌ها بود. آن حضرت اولین کلاس را هم برای مردان و هم برای زنان برگزار کرد و محل و کلاس این تعلم، مسجد بود و لذا حضرت خطاب به مردم مدینه فرمود؛ هر کس به مسجد من بیاید و هدفی جز فراگیری دانش یا تعلیم به دیگران نداشته باشد به سان مجاهدی است که در راه خدا به جهاد می‌پردازد.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه گفت: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مسجد و نقش مساجد تکلیف بسیار بزرگی را برگردن هیأت امناء، ائمه جماعات، کانون ها و پایگاه ها آورده است.

,

وی عنوان کرد: مسجد قلب محله است، با وجود مسجد اختلاف نباید به دادگاه برود، طلاق باید در مسجد و محله حل شود. اگر محله نیازمند دارد در مسجد با احداث صندوق مساعدت و قرض‌الحسنه تامین شود. مسجد محل حفظ آبروی افراد است. افرادی که برای ازدواج، جهیزیه و... هزینه ندارند باید از طرف مسجد پشتیبانی شوند. اگرمحله معتاد دارد در مسجد باید تدبیر شود. اگر محله خانواده مشکل‌دار دارد باید در مسجد حل شود. اگر محله مدرسه دارد مسجد باید نخبگان مدرسه را تشویق کند. اگر محله خانواده بی‌سرپرست و یتیم دارد مسجد باید پدری نماید.

,

وی افزود: مسجد باید مظهر همت جمعی محله و منطقه باشد مثل یک مجمع عمومی تصمیم جمعی بگیرد و همت جمعی نشان دهد. مسجد در تامین عدالت آموزشی حتما باید فعال باشد یعنی حتما باید به فکر تقویت آموزشی دانش آموزان مخصوصا  جوانان و نوجوانان نخبه باشد برای آنها کتاب‌های کمک آموزشی فراهم کند کلاس‌های تقویتی باید در مسجد برگزار شود و حتما باید از قابلیت بسیج اساتید استفاده کند.

,

عاملی اذعان داشت: سپاه در استان ما 70 سالن ورزشی احداث کرده است مدیریت مساجد باید از این مراکز و از استخرهای احداث شده استفاده کند. مسجد باید اول مدرسه باشد و تربیت بچه‌های محله باید در مسجد انجام شود. مسجد باید برای بانوان، جوانان و نوجوانان کلاس و برنامه داشته باشد. و مسجد باید پاتوق فرهنگی، تفریحی، علمی، عبادی و تربیتی جوانان باشد.

,

امام جمعه اردبیل گفت: مسجد در یک کلمه پناهگاه است. مسجد محل عروج است همچنان که پیامبر از مسجدالحرام به مسجد الاقصی و از مسجد الاقصی به آسمان عروج کرد.

,

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‎‌فرمایند؛ «مسجد هسته‌ی مقاومت است؛ نه فقط مقاومت نظامی که بالاتر از آن مقاومت فرهنگی؛ حصار و خاکریز فرهنگی اگر سست باشد همه‌چیز از دست خواهد داد، اینکه با جمهوری اسلامی مخالفند به خاطر ایمان مردم است؛ این حصار فرهنگی برای حفظ ایمان مردم است.»

,

وی در توضیح فرمایش مقام معظم رهبری گفت: یعنی مسجد این طورنباشد که پیش نماز، نماز خود را بخواند و برود و مشغول کار دیگری باشد و هیأت امناء فقط موسم محرم برای ریاست به مسجد بیایند و یا مسجد فقط کاربرد برای اقامه مجالس ترحیم داشته باشد.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: اینها ظلم به مسجد و سعی در خرابی مسجد است. اوقاف باید ارزیاب داشته باشد و به محلات، ائمه جماعات و هیأت امناء نمره بدهد و مساجد آرمانی را تشویق کند.

,

عاملی گفت: هیأت امنای تمام مساجد باید کادر فرهنگی و تیم متخصص تربیتی داشته باشند و الا با اشخاص محترم و مسن که به عنوان هیأت امناء انتخاب شده‌اند اما تخصص فرهنگی ندارند کار پیش نمی رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه