اخبار داغ

رییس سازمان حج و زیارت:

یک سوم حجاج ایرانی به کشور بازگشتند

یک سوم حجاج ایرانی به کشور بازگشتند
رییس سازمان حج و زیارت از بازگشت نزدیک به ۳۰ هزار حاجی ایرانی تا پایان روز جمعه یکم شهریورماه به کشور خبر داد که ۳۳.۸ درصد کل حجاج ایرانی را تشکیل می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، «علی رضا رشیدیان» شامگاه جمعه در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه در مکه مکرمه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد، گفت: ۱۲۳ پرواز تا پایان امروز برای بازگشت حجاج به کشور انجام شد که در مجموع ۲۹ هزار و ۹۲۲ زائر بیت الله الحرام به میهن بازگشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: پس از تاخیری که در پرواز‌های روز نخست به دلیل بروز اختلال در اعزام اتوبوس‌های حامل زائران به فرودگاه‌های جده و مدینه رخ داده بود، در حال حاضر، پرواز‌ها طبق برنامه انجام می‌شود و از روند مقبولی برخوردار است.
,
 
,
رییس سازمان حج و زیارت همچنین ابراز امیدواری کرد: عربستان سعودی با افزایش پرواز‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای بازگرداندن حجاج در هفته پیش رو موافقت کند.
,
 
,
امسال بیش از۸۸ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی مناسک حج تمتع را در سرزمین وحی به جای آوردند و مطابق برنامه، قرار است تمامی آن‌ها تا ۱۷ شهریور توسط هواپیما‌های ایران ایر به کشور برگردند.
,
 
,
عملیات بازگشت حجاج از ۲۵ مرداد – ۸ روز پیش- آغاز شده است
,
 
,
«کامران اکبری» مسئول حمل و نقل عملیات حج نیز در این نشست گفت که عملیات بازگشت حجاج تاکنون در ۶ ایستگاه پروازی از مجموع ۱۹ ایستگاه پروازی کشور به پایان رسیده و در دو ایستگاه دیگر نیز تا روز دوشنبه هفته جاری به پایان می‌رسید.
,
 
,
وی همچنین از کاهش بار حجاج در سال جاری نسبت به سال‌های قبل خبر داد و افزود: بر خلاف گذشته، هواپیما‌ها در انتقال بار حجاج در برگشت تاکنون با مشکلی روبرو نشده اند.
,
 
,
وضعیت حجاج در سرزمین وحی
,
 
,
رییس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست، شرایط حجاج را در مکه و مدینه مطلوب ارزیابی کرد واظهارداشت: با توجه به روند اعزام کاروان‌های حجاج از مکه مکرمه به سوی ایران یا مدینه، تا پایان امشب، ۴۵ هزار و ۴۹۵ زائر در قالب ۳۲۳ کاروان در مکه مکرمه و ۹ هزار و ۳۱۳ زائر در قالب ۶۶ کاروان در مدینه منوره مستقر می‌شوند.
,
 
,
رشیدیان افزود: روند خدمات رسانی به حجاج ایرانی در شهر‌های مکه و مدینه همچنان با قوت دنبال می‌شود و شرایط اقامتی آنان، مطلوب است.
,
 
,
وی همچنین از انجام شش میلیون فرصت جابجایی با اتوبوس برای زائران ایرانی در داخل مکه مکرمه در سال جاری خبر داد و سرانه هر زائر را در این زمینه ۶/۳ سفر بیان کرد.
,
 
,
وی، زیارت دوره‌ای به منظور بازدید حجاج ایرانی از اماکن تاریخی شهر‌های مکه و مدینه را از برنامه‌های فرهنگی ایام اقامت آنان در این شهر‌ها اعلام کرد و اظهارداشت: تاکنون نزدیک به ۶۱ هزار زائر در قالب ۴۱۸ کاروان در زیارت دوره مدینه منوره و ۸۲ هزار زائر در قالب ۵۵۸ کاروان در زیارت دوره مکه مکرمه شرکت کرده اند.
,
 
,
درگذشت ۱۴ زائر ایرانی در مکه و مدینه
,
 
,
رییس سازمان حج و زیارت در این نشست با اعلام خبر درگذشت ۱۴ زائر ایرانی در مکه و مدینه از تیرماه گذشته تاکنون گفت: تازه‌ترین متوفی، یک مرد حدود ۷۰ ساله بود که دو روز پیش بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان نور مکه بدرود حیات گفت.
,
 
,
وی افزود: تاکنون پیکر ۸ تن از زائران متوفی به ایران منتقل شده و سه نفر نیز به درخواست خانواده هایشان در شهر‌های مکه و مدینه به خاک سپرده شده اند. پیکر آخرین متوفی نیز به ایران انتقال خواهد یافت.
,
 
,
رشیدیان گفت: در حال حاضر، ۱۴ زائر ایرانی در بیمارستان‌های عربستان و ۲۴ نفر نیز در بیمارستان حجاج ایران در مکه مکرمه بستری هستند.
,
 
,
رییس سازمان حج و زیارت یادآورشد: از زمان ورود زائران ایرانی به عربستان در ۱۷ تیرماه تاکنون در مجموع ۲۶۴ هزار و ۲۶۲ مورد ویزیت در مکه و ۱۶ هزار و ۵۵۰ ویزیت توسط پزشکان ایرانی در مدینه منوره انجام شده است.
,
 
,
وی افزود: کمبود دارو برای درمان بیماران در درمانگاه‌های ایران وجود ندارد و اقدامات لازم برای تامین آن‌ها صورت گرفته است.
,
 
,
در ادامه این نشست، مسئولان بخش‌های مختلف ستاد حج و زیارت از جمله بخش‌های بازرسی، معاونت فرهنگی، امور کنسولی، ستاد مکه و مرکز پزشکی حج و زیارت گزارش‌هایی را از اقدامات انجام شده در حوزه خود ارایه کردند.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در آغاز این نشست از اقدام مسئولان بعثه و ستاد حج و زیارت در عیادت از بیماران ایرانی بستری در بیمارستان سعودی نور در مکه مکرمه قدردانی کرد.
,
 
,
وی گفت: هر چه انسان از افراد ناتوان، آسیب دیده و افتاده دلجویی کند و احوال آن‌ها را بپرسد، کار خوبی انجام داده است و اگر این اقدام به صورت جمعی صورت گیرد، پیام بهتری به مخاطبان منتقل می‌کند.
,
 
,
سرپرست حجاج ایرانی همچنین تاکید کرد که کار بررسی گزارش‌ها در باره نقاط مثبت و منفی حج امسال و بررسی راهکار‌های پیشنهادی به منظور بهبود عملیات حج تمتع در سال آینده در جلسات آتی شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه ادامه خواهد یافت.
,
 
,
اعضای این شورا را مسئولان بخش‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، هیات پزشکی حج جمعیت هلال احمر و بخش کنسولی وزارت امور خارجه تشکیل می‌دهند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه