اخبار داغ

امام جمعه نکا تاکید کرد

لزوم رونق دسته‌روی‌های خیابانی برای عزاداری ماه محرم

لزوم رونق دسته‌روی‌های خیابانی برای عزاداری ماه محرم
امام جمعه نکا با تأکید بر لزوم رونق دسته‌روی‌های خیابانی برای عزاداری ماه محرم، گفت: عاشورا باید نماد کوچه و خیابانی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی جمعه شب در جمع اعضای هیئات مذهبی نکا با اشاره به موضوع محرم و سبک عزاداری در این ماه و افزود: وظیفه ما است که محرم را جدی گرفته و اهمیت دهیم و ماجرای غم‌بار عاشورا را به شکل مراسم دسته‌روی‌ تجلیل کنیم.

امام جمعه نکا با تأکید بر لزوم رونق دسته‌روی‌های خیابانی برای عزاداری ماه محرم، اذعان کرد: عاشورا باید نماد کوچه و خیابانی داشته باشد درحالی که برخی با دسته‌روی خیلی موافق نیستند و تجمع نشسته در مقابل راهپیمایی را ترجیح می‌دهند درحالی که در مسائل سیاسی هم شعاع تأثیرگذاری یک میتینگ با یک راهپیمایی تفاوت دارد.

این مسئول اضافه کرد: برای عاشورا نیز می‌توان در مساجد و تکایا بنشینیم و عزاداری ساکنی مانند میتینگ برگزار کنیم و هم می‌توانیم در خیابان‌ها دسته‌روی کنیم که همان راهپیمایی و تظاهرات ما است که تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد و اجرای آن در روز از شب بسیار مهم‌تر است.
 
وی گفت: این دسته‎روی‎ها نیز باید ضابطه‎مند باشد اما سال به سال متأسفانه دیده می‌شود که تماشاچی‌ها بیشتر از افرادی که در میان میدان حضور دارند هستند.

محمدی لائینی تأکید کرد: تعداد افرادی که در میان میدان سینه و زنجیر می‌زنند کمتر و بر تعداد تماشاچی‌ها افزوده شده است که کاش تماشاچیان متین و سنگین بودند اما کسانی هستند که یا تخمه می‌خورند یا با هم حرف می‌زنند و می خندند یا حجاب مناسبی ندارند.

وی افزود: اصلا نشان نمی‌دهد این‌ها تحت تأثیر یک عظمت قرار گفته و برای تجلیل از امام حسین(ع) است درحالی که همان مقدار اثرگذاری که از دسته‌روی می‌خواهد به وجود بیاید را نیز این افراد از بین می‌برند.
 
امام جمعه نکا بیان کرد: ازسوی دیگر دسته‌روی‌ها شب‌ها به درازا کشیده می‌شود و موجب اذیت کردن می‌شود و یا دیده می‌شود که به هنگام نماز دسته عزاداری همچنان در خیابان مشغول هستند.

این مسئول اضافه کرد: بهتر است زمان عزاداری به گونه‌ای تنظیم شود که در موقع نماز دسته عزای امام حسین(ع) در خیابان در حال عزاداری نباشد بلکه یا قبل از حرکت نماز خوانده شود و یا به گونه‌ای انجام شود که به هنگام نماز به مسجدی برسند و نماز را بخوانند که غیر از این امام حسین(ع) هم راضی نیست.

وی گفت: هیئات مذهبی باید یک کمیته نظارت، ارزیابی و تحقیق هم به عنوان یک بازوی تحقیقاتی در هر هیئت مذهبی داشته باشند که در هر دسته عزاداری برای چک کردن خود هیئت و بررسی آسیب‌های آن وجود داشته باشد که آسیب‌ها را استخراج کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه