اخبار داغ

کارشناس علوم سیاسی مطرح کرد

حضور لابی‌های صهیونیست در نظام سیاسی آمریکا/ ترویج اندیشه انقلابی، راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات

حضور لابی‌های صهیونیست در نظام سیاسی آمریکا/ ترویج اندیشه انقلابی، راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات
کارشناس علوم سیاسی گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی را بعنوان نماینده خود در خاورمیانه که از لحاظ موقعیت استراتژیکی و ژئوپلیتنیکی اهمیت بالایی دارد، تلقی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به رفتار متناقض آمریکا نسبت به ایران اظهار کرد: این از یکطرف نشان از اختلافات شدید در بدنه آمریکا نسبت به ایران است و از طرفی می خواهد در این فضای مذاکره، توپ را در زمین مقابل قرار دهد و منافع خود را تثبیت کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا حمایت بی چون و چرایی از موجودیت و امنیت رژیم غاصب صهیونیستی دارد، عنوان کرد: دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه بیان شده است، اما می‌توان گفت که آمریکا، اسرائیل را بعنوان نماینده خود در خاورمیانه که از لحاظ موقعیت استراتژیکی و ژئوپلیتنیکی اهمیت بالایی دارد، تلقی می کند.

کارشناس علوم سیاسی ادامه داد:حضور لابی های صهیونیست در نظام سیاسی آمریکا را نمی توان نادیده گرفت، با وجودی که حدود دو درصد جمعیت آمریکا صهیونیست ها هستند ، 80 درصد ثروت را در اختیار دارند و از این رو توانسته اند مناصب مختلف و تاثیرگذار سیاسی را در اختیار بگیرد.

 وی با بیان اینکه امروزه اسرائیل در ساختار سیاسی ـ اقتصادی آمریکا نقش بسزایی دارد، عنوان کرد: در بدنه دولت آمریکا نگاه‌ها و نقطه نظرهای خلاف خود را از بین می برد و شاید همین باعث شده است که در زمان کمی کابینه سیاسی دولت آمریکا تغییر کند.

اکبرزاده تصریح کرد: اسرائیل با لابی قدرتمند خود در آمریکا توانسته در این کشور و مراکز قدرت منطقه ای نفوذ کند و به خواسته های خود تحقق بخشد.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ جدیدی هستیم، اظهار کرد: ایجاد تنگناهای اقتصادی برای فشار هر چه بیشتر در کشور و استفاده از ابزار رسانه در جهت متقاعد کردن افکار عمومی برای باورسازی به تقویت توان خود و ضعف ایران، نا امیدی و بی اعتمادی در کشور ایجاد می کند که سم خطرناکی خواهد بود.

استاد دانشگاه به سخنان رهبری اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم انقلاب عنوان کردند بصیرت و روشن بینی پایه و ستون اولیه تفکر است و نبود آن، زمینه‌ساز کج فهمی‌ها و شبهات زیادی می‌شود؛ همانطور که در فتننه 88 اتفاق افتاد و به خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری ختم شد، که بسیاری از افراد جامعه فریب سران فتنه را خورده بودند و این از نداشتن اطلاعات سرچشمه می‌گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رواج دانش و تفکرات انقلابی در جامعه می‌تواند هم ما را در مقابل مشکلات اقتصادی به خود کفایی برساند و هم در مقابل جنگ رسانه ای پیروز میدان کند.

اکبرزاده در پایان در خصوص برجام گفت: مسئولان امور خارجه باید از منافع ملت ایران به خوبی دفاع کنند و در نظر داشته باشند جایگاه ما در جهان صرفا جایگاه یک کشور نیست؛ بلکه مدون‌کننده برنامه‌های راهبردی اسلام در مدیریت جهانی است و چشم انقلابیون در جریان بیداری اسلامی به ایران است. لذا ایستادگی و یا شکست ایران اسلامی پیامدهای وسیعی به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه