اخبار داغ

تغییر کاربری ایستگاههای مکانیزه اتوبوس بندرعباس به دکه و انباری/ ورود شهروندان ممنوع!

تغییر کاربری ایستگاههای مکانیزه اتوبوس بندرعباس به دکه و انباری/ ورود شهروندان ممنوع!
سال ۱۳۹۰ شهرداری بندرعباس با رویکرد خدمات هر چه بیشتر به شهروندان اقدام به ساخت و راه اندازی ایستگاه های اتوبوس مجهز به سیستم سرمایشی و امکانات رفاهی در اقصی نقاط شهر بندرعباس کرد؛ اما عمر استفاده از این ایستگاه های مکانیزه تنها مدت کوتاهی برای شهروندان بود زیرا سقف آن برای نصب بنرهای تبلیغاتی و خود اتاقک ها نیز تبدیل به مکانی برای کاسبی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ با توجه به قرارگیری هرمزگان در منطقه ای فوق حاره ای، از مهمترین ویژگی اقلیمی آن بیداد گرما در این استان است به طوری که اقلیم این منطقه تحت تاثیر آب و هوای نیمه بیابانی و بیابانی قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

فصل تابستان در هرمزگان از اوایل اسفندماه شروع می شود و هوا رو به گرمی می رود تا اینکه در ماه تیر ، مرداد و شهریور گرمای هوا به اوج خود می رسد و به اصطلاح ساحل نشینان بندرعباسی خرما پزان در این منطقه رخ می دهد به طوری که میوه های نارس درخت نخل از عطش گرما پخته می شوند.

,

در تابستان های طولانی هرمزگان گاهی اوقات گرما به بیش از ۵۲ درجه سانتی گراد می رسد؛ با توجه به آب و هوا و گرمای طاقت فرسای این منطقه عزم جدی مسئولان را می طلبد که المان و مبلمان های شهری را بر اساس آب و هوای این منطقه تنظیم سازند.

,

سال ۱۳۹۰ شهرداری بندرعباس با رویکرد خدمات هر چه بیشتر به شهروندان اقدام به ساخت و راه اندازی ایستگاه های اتوبوس مجهز به سیستم سرمایشی و امکانات رفاهی در اقصی نقاط شهر بندرعباس کرد که این اقدام شایسته در جای خود قابل تقدیر است.

,

, ,

ورود شهروندان به ایستگاه های مکانیزه ممنوع!

, ورود شهروندان به ایستگاه های مکانیزه ممنوع!,

ایستگاه های مکانیزه در روزهای اولیه بعد از افتتاح آن علاوه بر اینکه مجهز به کولرهای اسپلیت بود برخی از آنها دارای تلویزیون و قفس کتاب در گوشه آن وجود داشت تا شهروندان در زمانی که منتظر اتوبوس های بین شهری هستند از گرمای تابستان به آن پناه آورند.

,

هر چند که در روزهای اولیه بعد از افتتاح آن مورد استقبال بی نظیر شهروندان قرار گرفت و همه زبان ها به تعریف از شهرداری بندرعباس پرداخته می شد اما عمر استفاده از این ایستگاه های مکانیزه تنها مدت کوتاهی برای شهروندان بود زیرا سقف آن برای نصب بنرهای تبلیغاتی و خود اتاقک ها نیز تبدیل به مکانی برای کاسبی شد.

,

ایستگاه های اتوبوس مکانیزه را دو قسمت تبدیل کردند مکانی برای استراحت شهروندان و قسمت دیگر آن تبدیل به بوفه شده و در اختیار مغازه داران قرار گرفت؛ دکه دارها که هزینه های هنگفتی را برای اجاره بها آن می دهند کل اتاقک ایستگاه را سهم خود می دانند و با زدن قفل بر روی آن ورود شهروندان را به آن منطقه ممنوع شده است.

,

در ماه های اخیر با راه اندازی اتوبوس های بی آر تی در شهر بندرعباس میزان استفاده از حمل و نقل های عمومی میان شهروندان افزایش یافته و در این حال شهروندان نیز نیازمند مکانی برای استراحت تا رسیدن اتوبوس های ویژه هستند.

,

, ,

نقض حقوق شهروندی در بندرعباس

, نقض حقوق شهروندی در بندرعباس,

مرضیه محبی، یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به نقض حقوق شهروندی در بندرعباس اظهار کرد: ایستگاه های اتوبوس مکانیزه که برای رفاه شهروندان ساخته شده در قرق گروهی خاص قرار گرفته است.

,

این شهروند با بیان اینکه تقریبا هیچ سهم شهروندان از ایستگاه های اتوبوس مکانیزه است، گفت: ایستگاه های اتوبوس مکانیزه تبدیل به انبار دکه داران شده است و مغازه داران با زدن قفلی بر آن ورود شهروندان را به آن اتاقک ممنوع کرده اند.

,

محبی با بیان اینکه کولر ایستگاه های اتوبوس در سایه عدم رسیدگی به آن خراب شده است، عنوان کرد: هر چند که در حال حاضر ما نمی توانیم از این ایستگاه های اتوبوس استفاده کنیم اما از بیرون این امر مشهود است.

,

وی خاطر نشان کرد: شهر بندرعباس که اکثر ماه های آن دارای آب و هوای گرم است داشتن چنین ایستگاه های مکانیزه ای امری لازم به شمار می رود که شهرداری بندرعباس نسبت به بازگشایی آن برای استفاده شهروندان اهتمام ویژه داشته باشد.

,

چندی پیش رییس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ایستگاه های اتوبوس مکانیزه بار ترافیکی را برای شهر ایجاد کرده اند، گفت: ایستگاه های اتوبوس که تغییر کاربری داده و به فروشگاه تبدیل شده اند،یکی از عوامل کُندی ترافیک در شهر بندرعباس است.

,

علی ای حل که داشتن امکانات اولیه شهری حق هر شهروندی به شمار می رود انتظار می رود شهرداری بندرعباس در ساماندهی ایستگاه های مکانیزه که از همان ابتدا برای شهروندان ساخته شد را به چرخه استفاده شهروندان در آورد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه