اخبار داغ

پزشک فوق‌تخصص قزوینی؛

۷سال است از بیماران کم‌بضاعت ویزیت دریافت نمی‌کنم/ جامعه پزشکی شرایط اقتصادی مردم را درک کنند

۷سال است از بیماران کم‌بضاعت ویزیت دریافت نمی‌کنم/  جامعه پزشکی شرایط اقتصادی مردم را درک کنند
برخی می‌گوید پزشکان به دلیل کسب درآمد بالا قادر به درک شرایط اقتصادی سایر مردم نیستند، من اصلا موافق این سخن نیستم؛ چراکه اکثر پزشکان با جان و دل برای رفع مشکل بیماران تلاش می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ اول شهریور ماه همزمان با روز تولد ابوعلی سینا روز پزشک نام گرفته است تا بهانه‌ای باشد برای تقدیر از زحمات پزشکانی که برای نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

دکتر فرشید صفدریان پزشکی است که در سال‌های اخیر با سرایت گرانی و تورم به بازار درمان اقدام به ارائه ویزیت رایگان به بیماران نیازمند کرده تا التیام بخش آلام بیمارانش باشد.

,

او که متخصص گوش و حلق و بینی و فوق تخصص جراحی بینی و سینوس است در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین می‌گوید: سال ۷۰ در رشته پزشکی قبول شدم و اکنون ۲۸سال است که در حوزه پزشکی فعالیت دارم.

,

وی در پاسخ به انگیزه خود از انتخاب رشته پزشکی بیان می‌کند: شاید تعداد انگشت شمار رشته‌هایی هست که به اندازه رشته پزشکی می‌تواند به مردم در شرایط حاد و پراسترس کمک کند و مشکل آنها را رفع سازد و این کار یک حس خوب درونی به انسان می‌بخشد.

,

صفدریان که طولانی بودن دوران تحصیل در رشته پزشکی را از جمله معایب این رشته تحصیلی عنوان می‌کند، می‌گوید: ۷سال طول کشید تا مدرک پزشکی عمومی‌ام را گرفتم، پس از آن حدود دو سه سالی در یک روستای بسیار محروم طرح پزشک عمومی را سپری کردم، در حالیکه بسیاری از مشاغل نیازمند گذراندن طرح و زندگی روستایی نیستند؛ اما من و همسرم حدود سه سال در روستا زندگی کردیم که مشکلات خاص خود را داشت.

,

وی ادامه می‌دهد: برای گرفتن مدرک تخصص حتی بیش از آنچه برای کنکور خوانده بودم، مطالعه کردم و در ادامه  4سال دوره سخت و پراسترس رزیدنتی را پشت سر گذاشتم و دوباره طرح تخصص در مناطق محروم را طی کردم.

,

عاشق شغل معلمی هستم

, عاشق شغل معلمی هستم,

این پزشک متخصص بیان می‌کند: برای اینکه یک پزشک در دوران پزشکی به شرایط پایدار برسد باید سالیان طولانی‌ را طی ‌کند که سایر مشاغل نیازمند این پروسه نیستند.

,

وی می‌افزاید: یکی دیگر از مشکلات پزشکی این است که یک پزشک در بسیاری از مواقع فقط متعلق به خود و خانواده‌اش نیست به طور مثال در ساعاتی از شبانه روز که همه در حال استراحت هستند باید در اتاق عمل بوده و به بیماران رسیدگی کند؛ ضمن اینکه حتما باید هوشیار باشد تا خدای ناکرده آسیبی به بیمار نرسد.

,

صفدریان بیان می‌کند: در بسیاری از مواقع همچون زمان تحویل سال نو و یا در تعطیلات در بیمارستان بودم و این از جمله مشکلات رشته پزشکی است؛ ضمن اینکه اورژانس‌های نابهنگام باعث می‌شود که یک پزشک بعضا در وسط میهمانی مجبور به ترک جمع شود و برای رسیدگی به حال بیمار به بیمارستان برود بدین شکل عملأ بسیاری از برنامه‌ریزی‌های فرد به هم می‌خورد که این جزء معایب رشته پزشکی است.

,

وی در ادامه مهمترین حسن رشته پزشکی را کمک به درمان بیماران و گشودن گره‌ای از مشکلات مردم بیان می‌کند.

,

این پزشک متخصص که عاشق شغل معلمی است؛ بیان می‌کند: بسیار از شغل خودم راضی هستم و امیدوارم بتوانم برای مردم جامعه‌ام مفید باشم اما اگر پزشک نمی‌شدم حتما معلم ادبیات می‌شدم؛ چون عاشق شغل معلمی هستم به ویژه رشته ادبیات.

,

صفدریان عنوان می‌کند: برخی می‌گوید پزشکان به دلیل کسب درآمد بالا قادر به درک شرایط اقتصادی سایر مردم نیستند، من اصلا موافق این سخن نیستم چراکه اکثر پزشکان با جان و دل برای رفع مشکل بیماران تلاش می‌کنند؛ اما به هر حال همچون سایر مشاغل، افراد با شخصیت‌ها و سلایق مختلف در رشته پزشکی نیز فعالیت دارند.

,

پزشکان شرایط مردم را درک کنند

, پزشکان شرایط مردم را درک کنند,

وی ادامه می‌دهد: طبیعی است که همچون سایر مشاغل یک پزشک نیز ضمن اینکه به فکر حل مشکل مراجعه کنندگانش است، دغدغه بهبود شرایط زندگی خانواده خود را نیز دارد اما اینکه پزشکان توجهی به شرایط معیشتی عامه مردم ندارند را قبول ندارم شاید انگشت شمار و درصد کمی از پزشکان اینگونه باشند اما اکثریت پزشکان این طور نیستند.

,

صفدریان در پاسخ به اینکه چه شد اقدام به پذیرش بیماران کم درآمد و بی‌بضاعت بدون دریافت ویزیت کرده است؛ می‌گوید: حدود ۶-۷ سالی است که به صورت رسمی اعلام کردم که از هرکسی که توان پرداخت حق ویزیت ندارد، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنم؛ زیرا فکر می‌کنم هرکس در هر شغلی که هست وظیفه دارد در حد توان به اشخاصی که از نظر مالی توانایی ندارند کمک کند.

,

وی می‌افزاید: در سال‌های اخیر با توجه به تورم شدیدی که در کشور وجود دارد بسیاری از مردم در بحث درمان با مشکلات مالی مواجه هستند؛ لذا توصیه می‌کنم پزشکان هم شرایط مردم را درک کنند و تا جایی که می‌توانند هزینه کمتری از بیماران دریافت کنند و یا بیماران را راهنمایی کنند تا بتوانند با دردسر کمتری مشکل بیماری خود را حل کنند.

,

پزشک متخصص قزوینی می‌گوید: متاسفانه در صدا و سیما و برخی رسانه‌ها نگاه نامناسبی نسبت به جامعه پزشکی دیده می‌شود؛ حال آنکه شاید انگشت شمار پزشکانی باشند که رفتارهای مادیگرایانه دارند اما واقعا اکثریت پزشکان اینگونه نیستند.

,

وی ادامه می‌دهد: درآمدهایی که ذکر می‌شود واقعا برای اکثریت پزشکان صحت ندارد؛ اگر چه پزشکی که شاید اغلب روزهای هفته را به صورت شبانه روز در بیمارستان می‌گذراند طبیعتا درآمد بالایی خواهد داشت اما اینکه پزشکان از جیب مردم سوءاستفاده می‌کنند تصور اشتباهی است.

,

صفدریان در پایان می‌گوید: متاسفانه یک نگاه منفی نسبت به پزشکان ایجاد شده که تقاضا می‌کنم رسانه‌ها کمک کنند تا این جو منفی نسبت به سیستم درمانی و به ویژه پزشکان کم شود.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه