اخبار داغ

یک منتقد فیلم:

نوع انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار شائبه سیاسی دارد!

نوع انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار شائبه سیاسی دارد!
یک منتقد فیلم تاکید کرد که نوع انتخاب نماینده سینمای ایران و مستند منتخب، در اسکار 2020 شائبه سیاسی کاری دارد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر حسین جوانشیر در گفت‌وگو با کیهان گفت: اسکار در چنگال مافیای صهیونیستی و قدرت‌های بزرگ است و جایزه‌های آن جنبه سیاسی و مغرضانه‌ای دارد و واجد ارزشی هم برای ما نیستند. اما این امکان هم وجود داشت که از این فضا و ظرفیت بصورت آگاهانه‌ای به نفع مصالح کشورمان بهره‌گیری کنیم و فیلمی در شأن فرهنگ و انقلاب اسلامی را انتخاب کنیم. ظرفیتی که با عدم درک مناسب مسئولین سینمایی کشور و سیاسی کاری متولیان انتخاب فیلم، نابود شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جوانشیر همچنین با پرداختن به مستند منتخب برای شرکت در اسکار گفت: اثر منتخب از یک زوج کارگردان است که یکی از آثارشان در مدح و ثنای فیلم جدایی نادر از سیمین هنوز به‌یادمان هست. این خود سندی است آشکار از نوع تفکر سازندگان این اثر.
وی افزود: جای تعجب است که رئیس‌سازمان سینمایی چگونه اجازه این انتخاب ناشایست را صادر کرده؟! نکته جالب اینکه بعضی از کوته‌فکران هنری در داخل هم آب از لب و لوچه‌شان براه افتاد و با اینکه هنوز مدت زیادی تا این مراسم باقی مانده با ذوق‌زدگی به سازندگان این مستند پیام تبریک دادند و در جشن سینمای مستند که در کتابخانه ملی برگزار گردید؛ به زوج کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم، جایزه اسکار نمادین دادند!
جوانشیر همچنین بیان داشت: جای دارد به دوستان سینمایی بگویم؛ که آیا شایسته‌تر نبود بجای دادن اسکار نمادین؛ از سازندگان این مستند می‌پرسیدید که حامیان مالی مشکوک و فراوان این فیلم در خارج از مرزهای کشورمان چه کسانی هستند؟

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه