اخبار داغ

مدیر جهادکشاورزی طارم خبرداد؛

کنترل آفت مگس زیتون در طارم/ برآورد تولید 45 هزارتن زیتون در شهرستان طارم

کنترل آفت مگس زیتون در طارم/ برآورد تولید 45 هزارتن زیتون در شهرستان طارم
مدیر جهادکشاورزی طارم با اشاره به اینکه باغات زیتون طارم امسال وضعیت بسیار خوبی دارند گفت: خسارت مگس زیتون امسال در طارم کمتر از یک درصد پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی اسکندری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت تولید زیتون در شهرستان طارم اظهار کرد: امسال آفت مگس زیتون در شهرستان طارم حاد نیست و در چند تا از روستاهای این شهرستان مگس زیتون وجود دارد که برای کنترل انها اقدام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: شرایط آب و هوایی امسال به گونه ای بود که رشد این آفت در سطح شهرستان کم بود و اقدامات کنترلی نیز در حد توان در سطح شهرستان انجام شده است.

,

مدیرجهادکشاورزی طارم با بیان اینکه نسبت به سال گذشته مگس زیتون در طارم خیلی کاهش یافته است بیان کرد: امسال میزان خسارت ها در اثر مگس زیتون کمتر از یک درصد برآورد شده است.

,

وی با اشاره به اینکه در مطقعی شرایط آب هوایی به گونه ای بود که رشد این آفت در حال افزایش بود که خوشبختانه این شرایط تغییر کرد و با اقدامات کنترلی توسط جهادکشاورزی نیز جلو گسترش آفت مگس زیتون در باغات طارم گرفته شد خاطر نشان کرد: در چند روستای این شهرستان افت مگس زیتون وجود دارد که کشاورزی می توانند با مراجعه به جهادکشاورزی نسبت به تهیه سم و پروتئین اقدامات مبارزه ای علیه این آفت داشته باشند.

,

اسکندری بیان کرد: اگر کشاورزان به جهادکشاورزی مراجعه کنند برای کنترل آفت در باغاتشان کمک میکنیم و هیچ مشکلی نیز در تامین سم مورد نیاز کشاورزان نیز وجود ندارد.

,

وی با بیان اینکه امسال وضعیت باغات زیتون طارم بسیار خوب است خاطر نشان کرد: با برآورد اولیه احتمال تولید زیتون در شهرستان طارم امسال به 40 تا 45 هزار تن برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه