اخبار داغ

در گردهمایی بانوان کارآفرین و فناوری استان کرمان مطرح شد؛

کسب رتبه اول مشارکت اجتماعی توسط بانوان کرمانی/ اعطای مسئولیت بر اساس شایسته سالاری نیاز امروز جامعه است

کسب رتبه اول مشارکت اجتماعی توسط بانوان کرمانی/ اعطای مسئولیت بر اساس شایسته سالاری نیاز امروز جامعه است
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بانوان گفت: در فناوری، تولید علم و تکنولوژی اعطا مسئولیت باید بر اساس شایسته سالاری صورت گیرد در حالی که بانوان در این زمینه حضور چندانی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، زینب حمیدزاده مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بانوان ظهر امروز در گردهمایی بانوان کارآفرین و فناوری استان کرمان عنوان کرد: امروز اولین مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار در کشور برای بانوان کرمانی افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی اذعان داشت: در فناوری، تولید علم و تکنولوژی اعطا مسئولیت باید بر اساس شایسته سالاری صورت گیرد در حالی که بانوان در این زمینه حضور چندانی ندارند.

,

حمید زاده افزود: با توجه به اینکه 65 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بانوان هستند اما کمتر از 25 درصد اعضا هیئت علمی دانشگاه ها را  بانوان تشکیل می دهند.

,

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بانوان بیان داشت: در چند سال اخیر دانشگاه ها به سمت کارآفرینی حرکت کرده اند و از حالت مطلق علمی بودن خارج شده اند همچنین فضا در دانشگاه ها برای توسعه کسب و کار فراهم شده است.

,

وی مطرح کرد: در طراحی مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان محدودیتی برای حضور مادران نخبه وجود ندارد ضمن اینکه می توانند با فرزندانشان در ارتباط باشند، در تلاشیم شرایطی را فراهم کنیم که فعالیت های آن ها محدود به زمان و مکان نباشد.

,

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بانوان ادامه داد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری دو مساله مورد توجه ویژه قرار گرفته است، در ابتدا توجه به کانون خانواده که در راس امور قرار دارد و در گام بعد  اداره تمامی فعالیت ها توسط بانوان است.

,

حمیدزاده در خاتمه تاکید کرد: ظرفیت های استان کرمان بی نظیر است و سخت کوش بودن زنان کرمانی در همه امور ملموس است.

,

حضور انکار ناپذیر زنان در رونق اقتصادی کشور

, حضور انکار ناپذیر زنان در رونق اقتصادی کشور,

در ادامه این گردهمایی مسعود ترکزاده سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد جمعیت ما را بانوان تشکیل می دهند و نباید در امر توسعه صرفا به آقایان توجه شود.

,

ترک زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه ۶۵ درصد تحصیلکرده ها بانوان هستند بنابراین توسعه اقتصادی بدون مداخله بانوان در اقتصاد امری غیر ممکن خواهد بود.

,

سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمان با بیان این که محدودیت هایی برای حضور بانوان در این عرصه وجود دارد افزود: سه عامل در توسعه اشتغال بانوان نقش دارد که شامل تحصیلات، مهارت و مالکیت است.

,

وی با بیان اینکه در کشورهای جهان سوم مالکیت نقش بسیار کمرنگی دارد، تاکید کرد: با گسترش تفکر مالکیت در نظر داریم به توسعه حقوقی استعدادها و اندیشه های نوین اولیه افراد بپردازیم.

,

ترک زاده یادآور شد: مرکز رشد بانوان به معنی جدا شدن حوزه کسب و کار بانوان از آقایان نیست.

,

مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در ادامه ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: امیدواریم اخلاص شهدای دولت سرلوحه همه اعضا دولت قرار گیرد.

,

وی عنوان کرد: در سال جاری ۳۰۰ هزا نفر از داوطلبان کنکور سراسری انتخاب رشته نکردند که اغلب آن ها بانوان هستند و امکان ایجاد اشتغال برای آن ها وجود ندارد.

,

رئیس اتاق بازرگانی کرمان افزود: با توجه به این که ۶۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بانوان هستند لذا باید تمهیدات لازم برای کارآفرینی برای آن ها صورت گیرد.

,

حمایت از کسب و کارهای نوین در دستور کار اتاق بازرگانی

, حمایت از کسب و کارهای نوین در دستور کار اتاق بازرگانی,

طبیب زاده بیان داشت: اتاق بازرگانی از ابتدای سال جاری ضمن حمایت از کسب و کارهای نوین، ایده های خلاق را برای ایجاد کارآفرینی مورد استفاده قرار داده است.

,

در خاتمه فاطمه سادات حسینی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان خبر داد: مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان اولین قرارداد را با شهرداری کرمان منعقد کرده است.

,

وی اظهار داشت: این مرکز با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان تحصیلکرده فعالیت می کند، استان کرمان پتانسیل ویژه ای در مشاغل خانگی داشته و موفق به کسب رتبه اول در این حوزه شده است.

,

حسینی افزود: بالغ بر ۱۰ بانوی کارآفرین در استان کرمان هستند که کارخانه دارند و بیش از هزار بانو با ایجاد کارگاه های کوچک کارآفرینی کرده اند.

,

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تاکید کرد: اولین قدم در این مرکز، شناسایی و شکوفایی توانمندی ها و در گام بعد به کارگیری امکانات برای شکوفایی این استعدادها است.

,

وی ابراز داشت: تاکنون طرح های زیادی توسط بانوان ارائه شده که توانایی ارزآوری برای کشور را دارند و در تلاش هستیم با راه اندازی آن ها گام هایی برای رفع بیکاری و توسعه اقتصادی برداریم.

,

حسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: بانوان کرمانی رتبه اول را در مشارکت اجتماعی کسب کردند و امیدواریم با تکیه بر این توان گامی بزرگ در راستای ایجاد مشاغل جدید بردارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه