اخبار داغ

گزارشی از مشکلات یکی از روستاهای آرادان

کمبود اعتبار، پاسخ مسئولان به مشکلات روستا/ روستای حسین آباد محروم از امکانات تفریحی

کمبود اعتبار، پاسخ مسئولان به مشکلات روستا/ روستای حسین آباد محروم از امکانات تفریحی
روستاها پیشانی تولید و رونق اقتصاد کشور به حساب می آیند، اما متاسفانه پاسخ برخی نهاد های زیربط برای حل مشکلات روستا کمبود اعتبار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، از جمله عوامل توسعه و آبادانی کشور، توسعه روستایی است. چرا که توانمندی روستا، به مثابه افزایش تولید ثروت ملی از یک سو و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی از سوی دیگر را به دنبال خواهد داشت. متاسفانه هر چه از مشکلات روستا بگوییم کم گفتیم و این مشکلات تمامی ندارد. در این گزارش به مشکلات روستای حسین آباد کردها که در قسمت جنوبی شهرستان آرادان استان سمنان واقع شده است، پرداختیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

حمید خدابخش رئیس شورای روستای حسین آباد کردها شهرستان آرادان، در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 1 هزار و 200 نفر ساکن روستا حسین آباد کردها هستند، گفت:  در ماه های اخیر شاهد مهاجرت مردم از روستا به شهربودیم.

, مرآت,

رئیس شورای روستای حسین آباد کردها نبود دکل مخابراتی را مهم ترین مشکل زندگی مردم دانست و عنوان کرد: با پیگیری های مجدد از سازمان های مربوطه شهرستان و استان متاسفانه هنوز این مشکل رفع نشده است.

,

خدابخش با بیان بر اینکه در حال حاضر روستا به مشکل کمبود آب کشاورزی مواجه نیست، اذعان کرد: اگر انتقال آب سد حبله رود واقع در فیروزکوه به خوبی مدیریت شود، شهرستان گرمسار و آرادان با مشکل آب برای آبیاری زمین های کشاورزی بر نمی خورند.

,

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از جاده های مواصلاتی به روستا در سال های متمادی با مشکل بزرگی مواجه بود، گفت: آسفالت خیابان های واقع در روستاها بسیار فرسوده شده و بالغ بر 10 سال است برای مرمت جاده متصل به روستا اقداماتی انجام شده اما هرساله درصد بسیار کمی از آن بازسازی می شود.

,

رئیس شورای روستای حسین آباد کردها از محرومیت مردم روستا از پارک و امکانات تفریحی خبر داد، و اذعان کرد: برای حوزه آموزشی، فرهنگی، ورزشی باید امکاناتی برای اهالی روستا صورت گیرد چرا که بها ندادن به این موارد باعث  مهاجرت روستائیان به شهر شده است.

,

خدابخش ادامه داد:روستاها  پیشانی تولید و رونق اقتصاد کشور به حساب می آیند اما پاسخ برخی نهاد های زیربط برای حل مشکلات روستا کمبود اعتبار است.

,

وی با بیان اینکه  در سال های گذشته  بر اثر بلایای طبیعی خسارات زیادی به باغات و زمین های کشاورزی وارد شده است، گفت: بیمه هیچ گونه مبلغی جهت تامین خسارات به کشاورزان پرداخت نکرده است.

,

رئیس شورای روستای حسین آباد کردها گفت: روستای حسین آباد کردها یکی از برندهای ورزش تکواندو در سطح استان و به خصوص شهرستان آرادان است چرا که برخی از ورزشکاران قهرمان کشور و استان از ساکنین روستای حسین آباد هستند.

,

خدابخش با اشاره به اینکه انار، انجیر، پسته، گندم، جو، یونجه، پنبه و ذرت از محصولات روستای حسین آباد کردها است، گفت: برخی محصولات روستابه مناطق مختلف استان و همچنین دیگر کشورها صادر می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه