اخبار داغ

یادداشت؛

رسم ابرار در مسیر حمایت از قشرهای نیازمند است

رسم ابرار در مسیر حمایت از قشرهای نیازمند است
رسم ابرار در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه است که چشم امیدشان به کمک های مادی و معنوی مردمی است که با عمل به فرامین و دستورات دینی و احادیث و فرموده های بزرگان دین یاری رسان مسکینان و یتیمان می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، رسم ابرار در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه است که چشم امیدشان به کمک های مادی و معنوی مردمی است که با عمل به فرامین و دستورات دینی و احادیث و فرموده های بزرگان دین یاری رسان مسکینان و یتیمان می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

امروز اقشار آسیب پذیری هستند که اگر کمک و یاری مردم انسان دوست نباشد مطمینا در اداره زندگی خود دچار مشکل می شوند و این کمک و نوع دوستی بهترین راهکار در مسیر مبارزه با فقر و تهیدستی است.

,

در آموزه های دینی ما کارهای مستحبی فراوانی مورد تاکید قرار داده شده است که هم فواید دنیوی دارد و هم آخرت ما را آباد می کند که یکی از این صفات خوب انسانی که آثار گرانقدری را برای انسان بهمراه خواهد داشت بحث اطعام دادن فقراست و این کار ارزشمند هم در این دنیا برای انسان ثمره دارد و هم در آخرت باعث آمورزش گناهان می شود.

,

در روزها و ماههای پیش رو سنت نذری دادن و اطعام خیلی محسوس در کشور ما رواج دارد و باید در این امر خیر کمک به حل مشکلات کشور مد نظر قرار گیرد چرا که اگرز شیرینی لقمه ای طبق کتاب اصول کافی بر مومنی چشانده شود خدای منان تلخی روز قیامت را از او دور خواهد کرد.

,

امروز در این اوضاع نابسشامان اقتصادی شاهدیم که مردم در وضعیت ناخشایندی بسر می برند گر چه صدقه و انفاق در کشور ما رواج دارد ولی باید این شاخصه های مهم بیشتر شود و در منظر اجتماع موثر تر در دستور کار قرار گرفته و جلوه اجتماعی بیشتری داشته باشد.

,

باید سیره زندگی امیر المومنین در زندگی ما جاری و ساری شود چرا که آن حضرت و خانواده بزرگوارش در سه روز روزه داری افطاری خود را به مسکین، یتیم و اسیر دادند و مومنین با تاسی از اهل بیت در این سه روز ماله ذی الحجه با اطعام فقرا و نیازمندان و کمک به یتیمان و همچنین آزادی انسانهای دربند و زندان این صفات جمیله را بیشتر در خود تقویت کنیم.

,

به فرموده حضرت علی(ع ) هر کسی کار خیری انجام دهد قبل از اینکه فواید آن به دیگری برسد به خود فرد خواهد رسید البته این بصیرتی عمیق می خواهد همچنین حضرت رسول(ص )فرمودند هر که خدای متعال در انجام کار باب خیر را برایش بگشاید آن فرد باید انجام کار خیر را برای خود فرصتی بشمارد زیرا انسان نمی داند تا چه هنگام توفیق انجام کار خیر و کمک را خواهد داشت.

,

امروز اگر سیره اهل بیت را بیشتر بشناسیم به طور حتم خداوند توفیق بیشتری را در مسیر حرکت به سمت رسیده به اخلاق نبوی و امامت رهنمون می سازند و در سیره آن بزرگواران که همواره سعادت دنیا و آخرت را بهمراه خواهد داشت کمک به فقرا و نیازمندان جامعه جایگاه ویژه ای دارد به طور حتم رسم ابرار نیز در همین مسیر تدوین و تنظیم شده است.

,

طرح بزرگ ابرار برگرفته از سیره عملی خاندان پیامبر(ص ) است و امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا روزه بگیریم و مبلغی از هزینه های آن را برای کمک به زندانیانی که به دلیل سوء تدبیر زندانی شدند و نیز نیازمندان و ایتام با توجه به بازگشایی سال تحصیلی جدید اهدا کنیم.

,

امروز مردم با ایجاد کمپین های مختلفی همچون طرح رسم ابرار بر مشارکت عمومی برای رسیدگی به وضعیت محرومان جامعه مشارکت خواهند داشت.
امروز بزرگترین خدمت به محرومان و مستضعفان کشور ایجاد فرهنگ در مسیر محرومیت زدایی است و این مهم به دست خود مردم و بصورت کامل مردمی برگزار می شود که کاری پسندیده و نیکوست.

,
,

امروز بطور حتم اگر مردم پای کار باشند در بحث محرومیت زدایی کارهای بزرگی به انجام می رسد و شاید اگر دولت و نهادها وارد شوند خیلی آنچنان موثر نباشد و این مردم هستند که هر جا ورد کنند خیر و برکت حضورشان دوچندان بود و در بحث فرهنگسازی نیز به طور گسترده موثر خواهند بود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه