اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

بنیه معیشتی مردم شهرستان با توسعه شهری آنها هماهنگ نیست

بنیه معیشتی مردم شهرستان با توسعه شهری آنها هماهنگ نیست
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی به استثنا شهر مشهد، جزو استان‌های محروم کشور است، گفت: رشد، توسعه اقتصادی و بنیه زندگی و معیشتی مردم در شهر نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه، هماهنگ با توسعه شهری این شهرها نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، ضمن تبریک آغاز هفته دولت، ضمن حائز اهمیت دانستن ابداع ارزشمند شخص استاندار در هفته دولت امسال گفت: پروژه‌هایی که در هفته دولت افتتاح‌شده یا می‌شود، جریان روتین کشور و استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: آنچه از نظر ما ارزشمند است، این ابتکار است که مردم استان ما، جریان اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری روی آن تکیه دارند، لمس کنند و هرچه زودتر به نتیجه عملیاتی برسد.

,

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: اگر این حرکت ابتکاری انجام نمی‌شد، تحولی در استان شکل نمی‌گرفت.

,

وی افزود: خراسان رضوی به استثنا شهر مشهد، جزو استان‌های محروم کشور است، موقعیتی که حواشی استان و حتی متن استان دارد، حالت محرومیت مردم هست.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: رشد، توسعه اقتصادی و بنیه زندگی و معیشتی مردم در شهر نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه، هماهنگ با توسعه شهری این شهرها نیست.

,

وی با اشاره به اینکه وضعیت فقر در این سه شهر که بزرگ‌ترین شهرهای استان هست، قابل‌توجه است افزود: پیشرفت شهری با وضع مردم متناسب نیست و به هر شهری از استان که می‌رویم محرومیت، مشکلات معیشتی و فشار زندگی در آن دیده می‌شود.

,

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در مسئله فرهنگی نیز امیدواریم تعبیر «جهاد فرهنگی» در جامعه اثر خود را بگذارد اظهار کرد: پس از اجرای طرح‌های فرهنگی در مشهد و استان، حاشیه شهر به متن شهر الحاق شود تا دیگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

,

وی افزود: در فرهنگ باید با دو بال حرکت کنیم، یک بال پدافند فرهنگی نسبت به آنچه رهبری فرمودند که «با لاابالی‌گری و ولنگاری فرهنگی مخالفیم» و باید از بین برود.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: بخش دیگر، باز بودن درهای فرهنگ و هنر به روی جامعه و استفاده از آن در مسائل پرورشی و تربیتی جامعه است.

,

وی افزود: مقرر شد این طرح که بناست در هشت محله تقسیم شود شهر، بر اساس پهنه‌های ستاد هماهنگی حاشیه شهر باشد با محوریت روحانیت اجرا شود.

,

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: باتوجه به آغاز کار شرکت‌های معین در مناطق مختلف استان گفت: امیدواریم هفته دولت سال آینده را طوری برگزاری کنیم که آثار عملیاتی طرح را در همه استان لمس کنیم.

,

 انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه