اخبار داغ

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان کشور را از مشکلات نجات می دهد

تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان کشور را از مشکلات نجات می دهد
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: اگر خواهان تحول جدی اقتصاد کشور هستیم و می خواهیم از جنگ اقتصادی پیروز بیرون بیاییم باید اقتصاد دانش بنیان و متکی بر علم و دانش را جدی بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر امروز در جلسه توسعه شرکت های دانش بنیان با اشاره به اینکه همدلی و هم افزایی بین مجموعه های دولتی، خصوصی و دانشگاه ها که منشأ اقتصاد دانش بنیان هستند در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد دانش بنیان بسیار مؤثر است گفت: ادامه حیات صنایع و مراکز صنعتی و حتی اقتصادی با نوآوری و تقویت اقتصاد دانش بنیان امکان پذیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور با پول دولتی به جایی نمی رسد افزود: دولت تاکنون هزینه های زیادی در پژوهشکده ها و مراکز علمی تزریق کرده ولی متأسفانه تاکنون خروجی مناسبی نداشته است.

,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه نیازمند مشارکت ملی برای تقویت اقتصاد کشور هستیم بیان داشت: پارک علم و فناوری باید در دست بخش خصوصی باشد و دولت تنها باید حمایت معنوی داشته باشد چراکه دولت وقتی وارد اقتصاد دانش بنیان می شود کار را خراب خواهد کرد.

,

وی با تأکید بر اینکه سیکل سنتی برای اقتصاد کشور دیگر پاسخگو نیست افزود: اصول سنتی دیگر در مقابل استعدادهای جوان و خلاق کشور بازنده است چراکه جوانان استعدادهای فراوانی دارند که می توانند با به کار گیری آنها در بخش نوآوری و فناوری بسیار موثر باشند.

,

ستاری سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت جوانان را لازم و ضروری خواند و گفت: سیر تحول فناوری در استان مرکزی قابل قبول است ولی برخی از ظرفیت ها همچون سایت دانشگاه آزاد که بلا استفاده مانده باید در خدمت جوانان با استعداد قرار گیرد.

,

وی با بیان اینکه در شرکت های دانش بنیان سعی کرده ایم محیطی مناسب برای کسب و کار ایجاد کنیم افزود: هم اکنون بیش از ۴۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند که بیش از ۳۰ حوزه فعالیتی برای کسب و کار در کشور ایجاد کرده اند.

,

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه ارزش افزوده ای که دانش برای مواد اولیه ایجاد می کند کشور را از بحران ها نجات می دهد گفت: لازمه این کار انسجام همه مجموعه های درون کشور است و فعالین اقتصادی و بخش خصوصی باید سرمایه گذاری بر روی جوانان را جدی بگیرند چراکه اینها از دلارها و ارزها بسیار ارزشمند تر هستند.

,

وی با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت های علمی مناسبی دارد و می توان مدل اقتصاد دانش بنیان را بهتر عملیاتی کرد افزود: دانشگاه ها نباید به تخصیص های دولتی امیدی داشته باشند چراکه دانشگاه باید در خدمت دانش و اقتصاد دانش بنیان باشد و دانشگاه زمانی پیشرفت خواهد کرد که بتواند منابع خود را از طریق فروش محصولات دانشی خود تأمین کند.

,

ستاری در پایان خاطر نشان کرد: اگر خواهان تحول جدی اقتصاد کشور هستیم و می خواهیم از جنگ اقتصادی پیروز بیرون بیاییم باید اقتصاد دانش بنیان و متکی بر علم و دانش را جدی بگیریم و این باید امروز به عنوان اولویت مهم مراکز دانشگاهی و صنعتی ما باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه