اخبار داغ

۴ نسخه از امام علی (ع) برای اینکه هرگز بیمار نشوید

۴ نسخه از امام علی (ع) برای اینکه هرگز بیمار نشوید
در این مطلب به ۴ دستورالعمل ساده در کلام معصوم اشاره شده که رعایت آنها، ما را از ابتلا به بیماری‌ها مصون نگه می‌دارد و سلامتی کامل را تامین می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در منابع طب سنتی و طب اسلامی، دستورالعمل‌های کامل و دقیقی برای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها وجود دارد که تحت عنوان "مبانی شش‌گانه حفظ الصحه" از آن یاد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما یکی از اصول بسیار کلیدی حفظ سلامت، چگونگی خوردن و آشامیدن است که بیشترین دستورات هم در منابع دینی و هم در منابع طب سنتی برای آن ذکر شده است.

,

در حوزه طب و سلامتی، احادیث صحیح‌السند بسیاری از ائمه اطهار به دست ما رسیده و در قالب کتب متعددی این روایات جمع‌آوری شده که بسیاری از احادیث با وجود کوتاه بودن، بسیار پرمغز و و در صورت اجرا، موثر در حفظ سلامتی هستند و البته با پیشرفت هر چه بیشتر علوم، ابعاد جدیدتری از حکمت و صحت این احادیث برای بشر امروز روشن می‌شود.

,

در ادامه حدیثی از حضرت علی (ع) برگرفته از کتاب دانشنامه احادیث پزشکی آمده که با وجود کوتاه بودن این کلام معصوم، تقریبا تمام مبانی حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها را در خود جای داده است:

,

حضرت علی علیه‌السلام فرمودند: "هر کس در گرسنگی کامل، غذا بخورد، غذا را خوب بجَود، در حالیکه هنوز میل به غذا دارد، غذا را واگذارد و چون احساس قضای حاجت کرد، آن را محبوس ندارد، به هیچ بیماری جز بیماری مرگ مبتلا نشود. "

,

منبع: الکوثر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه