اخبار داغ

شباهت‌های دو استاندار خراسان جنوبی/ داغ شدن وعده‌ها در سال انتخابات

شباهت‌های دو استاندار خراسان جنوبی/ داغ شدن وعده‌ها در سال انتخابات
مسئولان با نزدیک‌شدن به انتخابات وعده ریل‌گذاری راه‌آهن را داغ‌تر از گذشته بیان می‌کنند. این وعده معتمدیان به وعده پرویزی شباهت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بحث راه‌آهن خراسان جنوبی از سال‌ها پیش و با استان‌شدن خراسان‌جنوبی مطرح بوده است. برخی از این موضوع بسیار مهم در استان به نفع خود بهره‌برداری کرده‌اند به طوری که سید علی‌اکبر پرویزی استاندار اسبق خراسان‌جنوبی که ناکارآمدی و حاشیه‌های زیادی از زمان مسئولیتش در ذهن مردم خراسان جنوبی باقی‌مانده است، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری 1396 موضوع راه‌آهن را بسیار برجسته کرد و در آن برهه زمانی خبر از کلنگ‌زنی راه‌آهن داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,  بحث راه‌آهن خراسان جنوبی از سال‌ها پیش و با استان‌شدن خراسان‌جنوبی مطرح بوده است. برخی از این موضوع بسیار مهم در استان به نفع خود بهره‌برداری کرده‌اند به طوری که سید علی‌اکبر پرویزی استاندار اسبق خراسان‌جنوبی که ناکارآمدی و حاشیه‌های زیادی از زمان مسئولیتش در ذهن مردم خراسان جنوبی باقی‌مانده است، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری 1396 موضوع راه‌آهن را بسیار برجسته کرد و در آن برهه زمانی خبر از کلنگ‌زنی راه‌آهن داد.,

 

,

هرچه به انتخابات نزدیک می‌شدیم خبرها از کلنگ‌زنی و ریل‌گذاری راه‌آهن بیشتر می‌شد به طوری که پرویزی در فروردین‌ماه 1396 و حدود یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در حوزه راه آهن خراسان جنوبی به زودی شاهد اتفاقات خوب خواهیم بود. انتظارمان آن است که امسال عملیات خط ریل بیرجند_کال شور در مشهدآغاز شود. وی همچنین در مردادماه همان سال، خبر از آغاز عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تا یک ماه آینده داد و از این به عنوان بزرگترین اتفاق در خراسان جنوبی نام برد. وی گفته بود: امیدواریم طی یک ماه آینده عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن استان را با حضور وزیر راه‌وشهرسازی داشته باشیم.

, در فروردین‌ماه, ردادماه,

 

,

هرچند وعده‌های پرویزی در آن بازه زمانی بارقه امیدی در دل مردم این استان ایجاد کرد اما با عدم‌اجرای این وعده‌ها در استان بازهم مردم از عملکرد مسئولان بیشتر ناامید شدند.

,

 

,

خوشبختانه اکنون بحث انجام مناقصه، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن توسط محمدصادق معتمدیان استاندار فعلی خراسان‌جنوبی مطرح است اما به نظر می‌رسد این موضوع، به روندی که پرویزی دنبال کرد و به نتیجه نرسید، شباهت دارد.

,

 

,

مردم این روزها دچار سردرگمی از اقدامات مسئولان شده‌اند. وزیر راه‌وشهرسازی چندین سال است می‌خواهد کلنگ راه‌آهن را در خراسان جنوبی به زمین بزند. اسلامی وزیر فعلی راه‌وشهرسازی در آخرین وعده در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری اعلام کرد: کلنگ احداث راه‌آهن سه ماه دیگر در استان به زمین زده خواهد شد. اما چهار روز از 30 مرداد می‌گذرد و این وعده محقق نشده است. محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی نیز در نشست خبری دوشنبه 28 مرداد 1398 اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز اجرای تمام پروژه، چهار هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و امیدواریم بعد از چهار سال با کمک منابع مالی دولت و تلاش شرکت‌های کنسرسیومی سوت قطار در استان شنیده شود.

, احداث راه‌آهن سه ماه دیگر,

 

,

وی افزود: بیش از 90 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع دولتی برای این پروژه تعیین شده و پیش‌بینی می‌شود کم‌تر از 2 سال به بهره‌برداری برسد.

,

 

,

موضوع سرمایه‌گذاری نیز همان مطلبی است که در سخنان پرویزی بیان شده بود. پرویزی در شهریورماه 1396 در شورای اداری خراسان جنوبی گفت: برای سرمایه‌گذاری راه‌آهن استان، نیازمند 400 میلیون دلار هستیم.

, در شورای اداری خراسان جنوبی,

 

,

آن‌چه امروز خود را بیشتر نشان می‌دهد این است که دولتمردان در استان وعده‌های مختلف برای راه‌آهن داده‌اند و با نزدیک‌شدن به انتخابات این وعده‌ها داغ‌تر می‌شود.

,

 

,

مردم خراسان جنوبی بارها این وعده‌ها را از دولتمردان شنیده‌اند و حرف‌های استانداران پیشین به‌خصوص سخنان دو سال پیش استاندار در حال تکرار است و این در ذهن مردم ماندگار شده است. امیدواریم راه‌آهن که یکی از وعده‌های استاندار فعلی است محقق شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه