اخبار داغ

در سایه ضعف متولیان فرهنگی؛

یکی از موهن‌ترین تئاترهای تاریخ ارومیه روی صحنه رفت/ هجمه آشکار و عریان به خانواده و ازدواج

یکی از موهن‌ترین تئاترهای تاریخ ارومیه روی صحنه رفت/ هجمه آشکار و عریان به خانواده و ازدواج
تالار شمس ارومیه دیروز شاهد یکی از موهن‌ترین نمایش‌هایی بود که تاکنون در این شهر روی صحنه رفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، تالار شمس ارومیه دیروز شاهد یکی از موهن‌ترین نمایش‌هایی بود که تاکنون در این شهر روی صحنه رفته است. نمایشی نازل که به شکل عریان و آشکار بنیان خانواده و ازدواج را مورد هجمه قرار داده بود و در پلاتوهای مختلف تصویری مخدوش از آن نمایش می‌داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

خیانت افراد پشیمان از ازدواج به زن و شوهر خود و علاقه به افرادی دیگر، تنها مضمون این تئاتر نازل بود که در نهایت خیانت یک زن به همسرش مورد تکریم و به عنوان پایان خوش ماجرا به تصویر کشیده شده بود!

,

این تئاتر که با مشارکت چندین نهاد رسمی و با تبلیغ گسترده رسانه‌ها و اشخاص مختلف، با حضور مدیرکل تبلیغات و ارشاد اسلامی برگزار شد را باید نمونه ای تمام و کمال از ابتذال جریان به اصطلاح شبه روشنفکری دانست.

,

امام خمینی (ره) در بخشی از منشور هنر می‌فرمایند “تنها هنرى مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- اسلام ائمه هدى- علیهم السلام- اسلام فقراى دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم ‏آور محرومیت ها باشد. هنرى زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه دارى مدرن و کمونیسم خون ‏آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگى، اسلام مرفهین بى ‏درد، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» باشد. هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سیاسى، نظامى است. هنر در عرفان اسلامى ترسیمِ روشن عدالت و شرافت و انصاف، و تجسیم تلخکامى گرسنگانِ مغضوبِ قدرت و پول است. هنر در جایگاه واقعى خود تصویر زالوصفتانى است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامى، فرهنگ عدالت و صفا، لذت مى‏ برند. تنها به هنرى باید پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب، و در رأس آنان امریکا و شوروى، را بیاموزد.”

,

اما نمایشی که دیروز در ارومیه برگزار شد را، به عنوان اثری برخواسته از مسائل کافه نشینان منحط و خودباخته غرق در لذت های مادی، باید دقیقا نقطه مقابل منشور هنر حضرت امام (ره) دانست.

,

تئاتری که اثرات مخرب نمایش امثال آن در جامعه دقیقا در راس خواسته‌های دشمن قرار دارد و شایسته است آن را ضد تبلیغی تهاجمی علیه شماری از اصلی ترین ارزش های اسلامی و انسانی نامید.

,

از مسئولان امر انتظار می رود به طور جدی چرایی اجرای این اثر مبتذل در شهر را مورد بررسی قرار داده و از تداوم آن به شکل فوری و جدی جلوگیری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه