اخبار داغ

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران:

کشاورزان رغبتی برای فروش برنج ندارند/ تخلیط برنج در شالیکوبی‌ها صورت نمی‌گیرد

کشاورزان رغبتی برای فروش برنج ندارند/ تخلیط برنج در شالیکوبی‌ها صورت نمی‌گیرد
رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران گفت: در حال حاضر، خریدار و متقاضی برای خرید برنج وجود دارد، اما کشاورز نمی‌فروشد و رغبتی برای فروش ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدتقی جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص وضعیت فعلی نرخ و معاملات بازار برنج اظهار کرد: در حال حاضر، خریدار و متقاضی برای خرید برنج وجود دارد، اما کشاورز نمی‌فروشد و رغبتی برای فروش ندارد.

وی افزود: قیمت حال حاضر هر کیلو برنج طارم، 16 تا 17 هزار تومان است و به نسبت سال گذشته، دو برابر شده است.

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران خاطرنشان کرد: هزینه حق‌العمل کاری‌های شالیکوبی‌ها طی سال جاری، به ازای هر کیلو در شالیکوبی‌های مدرن 366 تومان و در شالیکوبی‌های سنتی 320 تومان است.

جعفریان با اشاره به فعالیت بیش از 1200 شالیکوبی در سطح استان متذکر شد: آمار دقیقی از تعداد شالیکوبی‌های مدرن و سنتی نداریم و تعداد رسمی در اختیار جهاد کشاورزی است.

وی در خصوص شیوع تخلیط برنج طی سال‌های اخیر در بازار استان و همچنین کشور تصریح کرد: تخلیط برنج در شالیکوبی‌ها صورت نمی‌گیرد و هر چه رخ می‌دهد مربوط به بیرون کارخانه است.

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران متذکر شد: باید موسسه استاندارد با ساز و کاری نسبت به نظارت جدی و منسجم برنج از درب کارخانه تا مراکز عرضه و همچنین بسته بندی، همت گمارد.

جعفریان از تغییر ذائقه مردم در استفاده از برنج خارجی در مقابل برنج داخلی خبر داد و تاکید کرد: از یک سو تخلیط برنج و از سوی دیگر گرانی قیمت برنج داخلی نسبت به برنج خارجی موجب شده است تا رغبت خریداران به استفاده از برنج داخلی کاهش یابد.

به گفته وی، در سال‌های گذشته، سابقه نداشته که برنج 8 هزار تومانی در مدت کوتاهی به 20 هزار تومان برسد و این افزایش قیمت، جدا از سود کشاورزان و احتمال افزایش دلالی‌ها، موجب حذف برنج داخلی از سفره تعداد بیشتری از اقشار کم درآمد جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه