اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

2671 نفر در معادن زنجان اشتغال دارند/ 320 معدن در زنجان فعال است

2671 نفر در معادن زنجان اشتغال دارند/ 320 معدن در زنجان فعال است
معادن اسنان زنجان از ظرفیتها مهم استان زنجان محسوب می‌شود که این حوزه در استان برای 2 هزار و 671 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; بیشتر سرمایه‎گذاری‎های حوزه معدنی زنجان معادن فلزی است و فعالیت این معادن بر اقتصاد استان بسیار تاثیرگذار بوده و مواد اولیه کارنجات داخلی استان هم توسط این معادن تامین می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در حال حاضر در استان 61 درصد سرمایه گذاری انجام شده در بخش معادن فلزی بوده که میزان این سرمایه گذاریها بالغ بر یک هزار و 220 میلیارد ریال بوده است.

,

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به فعالیت معادن غیرفلزی در استان زنجان عنوان کرد: 28 درصد سرمایه گذاری در بخش معادن غیر فلزی و 10 درصد در زمینه سنگ های نما است.

,

وی در ادامه به تعداد معادن فعال در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در سطح استان زنجان 382 معدن در وجود دارد که از این تعداد 320 معدن فعال بوده و 62 معدن غیر فعال است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد معادن استان در استخراج مواد اولیه فلزی فعالیت میکنند عنوان کرد: 61 درصد از مجموع معادن استان در زمینه غیر فلزی فعالیت دارند.

,

وی با اشاره به اینکه بیشتر معادن در شهرستان زنجان فعال هستند افزود: 139 معدن در شهرستان زنجان فعال است.

,

فغفوری در ادامه به فعالیت 67 معدن در شهرستان ماهنشان عنوان کرد: 62 معدن هم در شهرستان ابهر فعال بوده و بقیه معادن در سایر شهرستانها قرار دارند.

,

وی همچنین به میزان اشتغالزایی حوزه معادن در استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر 2 هزار و 671 نفر در معادن استان زنجان فعالیت میکنند که در اشتغال استان تاثیر گذار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه