اخبار داغ

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

اردبیل قطب تولید بافته های داری کشور / اولین جشنواره ورنی مغان در پارس آباد برگزار می شود

اردبیل قطب تولید بافته های داری کشور / اولین جشنواره ورنی مغان در پارس آباد برگزار می شود
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این جشنواره در پی ثبت نشان جغرافیایی جهانی ورنی مغان تعریف شده و هدف از آن معرفی دستبافته های تولیدی در استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، نادر فلاحی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  جشنواره ورنی مغان در پی ثبت نشان جغرافیایی جهانی این اثر تعریف شده و هدف از آن معرفی دست بافته‌های تولیدی در استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه سه اثر گلیم عنبران، ورنی مغان مرصع چوب خلخال و جاجیم خلخال توانسته اند نشان جغرافیایی ملی کسب کنند، افزود: همچنین سال گذشته نشان جغرافیایی جهانی به ورنی مغان اهدا شده است.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به اینکه ورنی با نقشه ذهنی و با مواد اولیه بومی توسط عشایر شاهسون تولید می‌شود، یکی از صنایع دستی شاخص و بی همتای استان اردبیل است که معرفی هرچه گسترده آن از سوی اداره کل در دستور کار قرار گرفته است.

,

 فلاحی تصریح کرد :استان اردبیل از قطب‌های تولید بافته‌های داری است و به دلیل حیات زندگی شهری، روستایی و عشایر تنوع بافته‌ها قابل توجه است.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در خصوص زمان و مکان برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره روز سه شنبه ۵ شهریور ماه راس ساعت ۱۸:۳۰ در روستای باستانی اولتان در پارس آباد برگزار می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه