اخبار داغ

رئیس پلیس فتای استان مرکزی خبر داد؛

کلاهبرداری با فروش نرم افزارهای جعلی/کشف ۶۸۰ اطلاعات حساب بانکی از فرد دستگیر شده

کلاهبرداری با فروش نرم افزارهای جعلی/کشف ۶۸۰ اطلاعات حساب بانکی از فرد دستگیر شده
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی خبر داد که با فروش نرم افزارهای جعلی از تعدادی از شهروندان کلاهبردی کرده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: مدتی قبل شهروندی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس اظهار داشت چندی پیش با تبلیغی از فروش یک نرم‌افزار ردیاب تلفن همراه در یک کانال تلگرامی مواجهه شدم و با عضو شدن در این کانال برای خرید نرم افزار به درگاه بانکی موجود در کانال وارد شده و اطلاعات حسابم را وارد کردم که بعد از مدت زمانی مبلغ ۹ میلیون ریال از حسابم به صورت غیرمجاز برداشت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی و آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، اطلاعاتی و مدارکی دیگر از کلاهبرداری و سرقت های اینترنتی صورت گرفته از سوی متهمان این پرونده به دست آمد.

,

این مقام انتظامی افزود: در مراحل رسیدگی به این پرونده، سارقان که ساکن استان البرز بودند، شناسایی و دستگیر شدند و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان دلالت شدند.

,

وی با اشاره به کشف و توقیف تعدادی سیم کارت و گوشی تلفن همراه از محل سکونت متهمان گفت: متهمان در تحقیقات انجام‌شده ضمن اقرار به جرم خود و برداشت ۷۰۰ میلیون ریال از حساب های بانکی به دست آمده در این کلاهبرداری ها عنوان داشتند که با طراحی نرم‌افزارهای جعلی ردیاب تلفن همراه، صیغه یاب، ماهواره جیبی و ایجاد درگاه جعلی بر روی آن‌ها و انتشار آن در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی، اقدام به سرقت اطلاعات حساب افراد کرده و در فرصتی مناسب از حساب آن‌ها برداشت می کردند.

,

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بابیان اینکه متهمان برای برخورد قانونی به دادسرا تحویل داده شدند، عنوان کرد: در بازبینی از سیستم‌های رایانه‌ای و گوشی‌ تلفن همراه متهمان، نرم‌افزارهای جعلی ردیاب تلفن همراه، دوربین لخت کن، صیغه یاب و ماهواره جیبی به همراه اطلاعات حساب بانکی تعداد ۶۸۰ نفر نیز به دست آمد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران می‌باشند، گفت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

,

آنقی به خانواده‌ها توصیه کرد: همواره به دنبال این باشید تا سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهید و به‌طورجدی مراقب فعالیت‌های فرزندان خود در فضای مجازی باشید تا اینکه ندانسته و از روی کنجکاوی گرفتار خطرات آن نشوند و در صورت مواجهه با موارد مجرمانه موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

, www.cyberpolice.ir,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه