اخبار داغ

شهردار درود افشا کرد؛

صدور مجوزهای غیرقانونی ساخت در حریم رودخانه

صدور مجوزهای غیرقانونی ساخت در حریم رودخانه
شهردار درود گفت: برخی باغدارها در حریم رودخانه ساخت‌وساز داشتند و با سیل از بین رفت ولی بعد از سیل باز هم دیده شده که دیواری گذاشته شده است، در گذشته مجوزهایی برای برخی باغ‌ها در حریم و بستر رودخانه ساخته شده است ولی الآن امکان ارائه خدمات به آن‌ها داده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، رامین زمانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل شهرداری این شهر گفت: ما این جلسه را نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه می‌دانیم که مشکلات مردم درود روشن‌تر منتقل و راهکار برای آن‌ها پیدا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: نبود و کمبود حضور اداره‌های شهرستان در شهر درود مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرده است که امیدواریم حل شود.

,

شهردار درود افزود: مسیر دسترسی مسکن مهر بر عهده شهرداری بوده است که سه هزار و 500 مترمربع زیرسازی و آسفالت شده است ولی آسفالت داخل محوطه بر عهده خود مردم است و قسمتی از وامی که به آن‌ها داده شده است برای این موضوع است.

,

وی ادامه داد: در سال 98 بودجه شهرداری را نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش پیدا کرده است و در سال 97 نیز توانستیم 100 درصد بودجه را محقق کنیم.

,

زمانی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات ایمنی و آتش‌نشانان توجه به‌سلامت شهروندان اولویت شهرداری است، طی مدت‌زمان حضور 50 درصد تجهیزات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری افزایش یافته است. امیدواریم در آینده دو دستگاه موتورسیکلت آتش‌نشانی و یک دستگاه خودرو نیسان در شهر ایجاد کنیم.

,

شهردار درود افزود: با صرفه‌جویی در سال 97، در انتهای سال گذشته توانستیم گلخانه شهرداری درود را که تماماً توسط کارکنان شهرداری ساخته شده است، این گلخانه علاوه بر تأمین گل و گیاه شهر درود، امکان فروش به دیگر شهرهای اطراف را داشته باشیم.

,

وی تأکید کرد: امیدواریم تولیدات این گلخانه افزایش پیدا کند و ان شاء الله در اسفند ماه پنج هزار درخت در شهر درود کاشته خواهد شد که قلمه‌های آن‌ها در این گلخانه زده شده است.

,

زمانی ادامه داد: اولین اقامتگاه بوم گردی بخش زبرخان در شهر درود افتتاح شد که ظرفیتی بالغ‌بر 80 نفر مهمان را دارد و تا انتهای سال نیز دو بوم گردی دیگر در این شهر ایجاد خواهد شد.

,

وی با اشاره به بودجه شهرداری درود از اعتبارات استانی گفت:800 میلیون ریال در سال 95، یک میلیارد و 500 میلیون ریال سال 96 و سال گذشته پنج میلیارد ریال بودجه استانی جذب شهر شده است.

,

شهردار درود با اشاره به اهمیت اعیاد اسلامی در این شهر تأکید کرد: برگزاری جشن‌های عمومی در اعیاد اسلامی به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است و اولویت برگزار این مراسم‌ها با استفاده از ظرفیت بومی بوده است.

,

زمانی خاطرنشان کرد: در پی مطالبات هنرمندان درود، برای اولین بار نمایشگاه مشترک عکس و نقاشی و دوره آموزشی عکاسی به همت شهرداری برگزار شده است.

,

وی عنوان داشت: محل دفن زباله شهرداری درود استاندار نبود و این محل باعث بروز بیمار در بین مردم و آسیب زدن به آب‌های شهر شده بود و با همکاری شهرداری‌های شهرهای اقماری، زباله گاهی را در منطقه یوسف‌آباد با اخذ مجوزهای لازم ایجاد کردیم و دیگر زباله شهر درود دیگر آسیبی برای مردم ندارد.

,

شهردار درود تأکید کرد: جمع‌آوری زباله توسط عموم مردم به‌صورت داوطلبانه در شهرداری کلیک خورده است و اعضای شورا به‌صورت داوطلبانه به‌صورت مکرر برای ایجاد کار فرهنگی در این کار شرکت می‌کنند و این باعث شد در آخرین برنامه 200 نفر از مردم برای پاک‌سازی رودخانه حضور پیدا کردند.

,

زمانی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما خدمات‌دهی به زائرین و مسافرین است، نمازخانه آبشار درود که قبلاً به‌صورت کانکس بود، امروز به‌صورت ساختمان ایجاد شده است و سعی کرده‌ایم محیط متفاوتی را برای این موضوع ایجاد کنیم، همچنین تجهیز پارک شهر درود بازپیرایی شد و وسایلی نیز به آن اضافه شد.

,

وی خاطرنشان کرد: سه میلیارد ریال مبلمان شهری طی ماه آینده به شهر تزریق خواهد شد و چندین برج نور نیز در جاهای مختلف شهر به‌زودی به شهر روشنایی خواهد بخشید.

,

شهردار درود عنوان داشت: استفاده از ظرفیت مسافر و گردشگر اولویت ما است و اعتقاد داریم انجام کار رسانه‌ای و نام بردن از شهر درود در رسانه‌های مختلف باعث افزایش حضور مسافران در شهر درود و نتیجتاً افزایش درآمد خواهد شد.

,

زمانی تصریح کرد: شهرداری درود نیازمند سالن کنفرانس بود که خوشبختانه به بهره‌برداری رسیده است، همچنین با هماهنگی اورژانس شهرستان نیشابور، ایجاد پد استاندارد فرود بالگرد باهدف خدمات‌دهی به بیماران و استفاده در مسائل حضور مسئولین در دستور کار است.

,

وی ادامه داد: همان‌طور که گفتم حضور خیلی از دستگاه‌ها در شهر درود کمرنگ است، متأسفانه موزه در شهر درود وجود ندارد درحالی‌که این مطالبه عموم مردم بوده است و فقط در حد یک حمام قدیمی که به موزه رستوران تبدیل شده است متوقف‌شده‌ایم.

,

عضو شورای شهر درود در رابطه به آسیب‌های سیل اخیر گفت: در پی سیل مسیر رودخانه از بین رفته بود و مسیر رودخانه به طول پنج کیلومتر به‌صورت کامل بازسازی‌شده است، بودجه‌ای برای بازسازی آسیب‌های سیل به این شهرداری پرداخت نشده است همچنین چندین سال است که بودجه ساخت دیوار ساحلی متوقف شده است که اگر سیلی در سال 99 ایجاد شود دوباره مسیرهای بازسازی شده از بین می‌رود.

,

زمانی خاطرنشان کرد: در اولین واگذاری دکه طی ماه آینده حتماً این بخش را در قرار داد ایجاد می‌کنیم که فروش مطبوعات شهرستان باید در آنجا وجود داشته باشد.

,

وی تأکید کرد: با توجه به تجهیز نیروی آتش‌نشانی، نیروی انسانی برای استفاده از آن‌ها کم داریم ولی درخواست اصلاح و افزایش چارت سازمانی را داده‌ایم چون فعلاً سه نفر کسری نیرو داریم.

,

شهردار درود با اشاره به تخلفات زیپ لاین ادامه داد: چندین نوبت تخلف از این زیپ لاین مشاهده شده است و تذکرات لازم داده شده است و اگر ادامه‌دار باشد به‌صورت رسمی از مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهیم کرد.

,

زمانی بیان داشت: قانون اجازه اصلاح مسیرهای خارج از محدوده را نمی‌دهد و فقط اجازه داریم از درآمدهای حریم را در همان محدوده هزینه کنیم، ما وظیفه تسهیل مسیر را انجام داده‌ایم، لذا با در اختیار قرار دادن تجهیزات به دیگر اداره‌ها بعضی مشکلات مسیر را حل کردیم.

,

وی بیان داشت: اداره راه هیچ آورده‌ای برای درود نداشته است و تمام فعالیتشان محدود به آسفالت سرد آن‌هم در زمستان محدود شده است.

,

شهردار درود ادامه داد: همکاری با دو نماینده وجود داشته است و شهرداری هیچ‌گونه خط و خطوط سیاسی ندارد ولی خواسته‌های مردم این است که عاجزانه نمایندگان از ظرفیت خود برای ارتقاء راه شهر درود تلاش کنند چون نوروز امسال در همین مسیر ما فوتی و قطع نخاع داشته‌ایم.

,

وی ادامه داد: چندین طرح سرمایه‌گذاری در شهرداری درود آماده شده است و آماده ورود سرمایه‌گذار بیشتر در این شهر هستیم.

,

زمانی افزود: برخی باغدارها در حریم رودخانه ساخت‌وساز داشتند و با سیل از بین رفت ولی بعد از سیل باز هم دیده شده که دیواری گذاشته شده است، در گذشته مجوزهایی برای برخی باغ ها در حریم و بستر رودخانه ساخته شده است ولی الآن امکان ارائه خدمات به آن‌ها داده نشده است.

,

شهردار درود تاکید کرد: شهردار وقت خلاف کرده است ولی امکان خراب کردن ساختمان را به دلیل ضرورت پرداخت حق و حقوق آن‌ها نداریم.

,

وی افزود: مشکل مازاد نیرو در حد توان حل کرده ایم و برای نیروهای مازاد گذشته خدمات تعریف کرده ایم و در حال حاضر نیروی مازاد نداریم، همچنین نیروهای روزمزد که استفاده از آن‌ها خلاف قانون است، مجوز قراردادی آن‌ها گرفته شد و به صورت قرار دادی در حال خدمت هستند.

,

زمانی افزود: اولین نکته مهم برای ما در بخش گلخانه کاهش هزینه بوده است که سالانه یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه خرید گل را کاهش داده است.

,

شهردار درود تاکید کرد: ایجاد واحدهای تجاری در زمین های شهرداری در دست است و اولین مغازه به بهره برداری رسیده است و حقوق یکی از نیروها از این طریق پرداخت می شود.

,

رئیس شورای شهر درود گفت: امسال تعداد حضور گردشگران خارجی مخصوصاً از کشورهای عربی زیاد شده است، گردشگر درود برای طبیعت آن می‌آید ولی ما متوقف‌شده‌ایم، درآمد فقط مختص کاسبان مسیر هست وگرنه جز مغازه‌داران باقی مردم به‌صورت عامه منفعتی از این گردشگران نمی‌بریم.

,

احمد درودی تأکید کرد: بستر و زمینه‌سازی برای حضور گردشگر ایجاد نشده است، 14 شهر ایران به‌صورت گردشگری معرفی شده است ولی میراث فرهنگی حتی یک نیرو را در اینجا نگذاشته است.

,

وی ادامه داد: در شهر درود کوه خواری نبوده است ولی توسعه زمین های پدرانشان از نظر افزایش مسیر دسترسی هست و دادستان درود به صورت مرتب از مناطق ییلاقات بازرسی می کنند.

,

نائب رئیس شورای شهر درود در ادامه این برنامه تأکید کرد: 723 روز از عمر شورای شهر و شهردار درود گذشته است و هدفمان نشاط و شورآفرینی برای مردم بوده است و اهمیت به ورزش و ورزشکاران از اولویت‌های ما بوده است.

,

سید قاسم موسوی تصریح کرد: ایجاد اولین زمین چمن مصنوعی شهر درود، ایجاد پیست موتور کراس، برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال خواهر و برادر جام رمضان بخش زبرخان قسمتی از برنامه‌های ورزشی ما بوده است.

,

وی ادامه داد: خانم چنارانی هیچ قدم مثبتی برای شهر درود برنداشته است و ادعای آوردن ماشین آتش‌نشانی به درود توسط ایشان اشتباه هست و حرکت از سمت شهردار و اعضای شورای شهر بوده است. وزارت راه هیچ قدم مثبتی برای راه شهر درود برنداشته است ولی ما پیگیری‌ها را انجام داده‌ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه