اخبار داغ

آنچه در جلسه امروز شورای شهر تبریز گذشت:

انتخاب هیات رئیسه، شاید وقتی دیگر/ قهر بابایی، اقدم بدلیل غیرقانونی دانستن ریاست اکبرنژاد

انتخاب هیات رئیسه، شاید وقتی دیگر/ قهر بابایی، اقدم بدلیل غیرقانونی دانستن ریاست اکبرنژاد
جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح امروز در حالی برگزار شد که همگان انتظار انتخاب هیات رئیسه جدید را می کشیدند اما اما در کمال تعجب ابن مهم به هفته بعد موکول شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح امروز در حالی برگزار شد که همگان انتظار انتخاب هیات رئیسه جدید را می کشیدند اما اما در کمال تعجب ابن مهم به هفته بعد موکول شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار،,

در ابتدای جلسه فریدون بابایی اقدم در اعتراض به گنجاندن انتخاب هیات رئیسه در دستور جلسه آخر، گفت: دوم شهریور شروع به کار دوره سوم شورا بود و با نهایت احترام باید عرض کنم که حضور هیأت رئیسه فعلی غیر قانونی است و باید هیأت رئیسه سنی تشکیل شود.

,


شکور اکبرنژاد رئیس فعلی شورا در پاسخ به  این اعتراض گفت: شما ظاهرا شما با ریاست من مشکل دارید!

بابایی اقدم پاسخ داد: انتخاب هیأت رئیسه را در دستور جلسه ۷ قرار داده بودید که اکنون  به دستور جلسه ۸ منتقل کردید و پیشنهاد می دهم انتخاب هیأت رئیسه را به اول جلسه بیاورید.

محمدباقر بهشتی دیگر عضو شورا چنین واکنش داد:  هیأت رئیسه فعلی در ۱۱ شهریور ۹۷ تشکیل شده و اگر یک سال حساب کنیم، هنوز مانده تا وقت قانونی تمام شود.

,
,
,
,
,
,

محمد فرج قلیزاده عضو هیات رئیسه شورا اظهار داشت: تا انتخاب هیات رئیسه بعدی، فعالیت هیات رئیسه فعلی قانونی است.

بابایی در واکنش به قرائت دستور جلسه توسط قلیزاده گفت: ظاهرا من حرفم را به دیوار میزنم. الان شما در جایگاه هیأت رئیسه نیستید و اگر تذکر من را گوش ندهید مجبور هستم جلسه را ترک کنم و در کنار شهروندان بنشینم.

در نهایت بابایی اقدم به دلیل غیر قانونی دانستن ادامه کار هیأت رئیسه فعلی صحن علنی را ترک و در جایگاه خبرنگاران نشست.

,
,
,
,
,

 

,

Image title

, Image title,

 

,

در دقایق پایانی بعد از بررسی دستور جلسات مطروحه، انتخاب هیأت رئیسه به صحن آمد  بابایی اقدم که به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرده بود، دوباره به محل خود بازگشت و در صندلی خود نشست.

اکبرنژاد پیش از اعلام وقت تنفس برای انتخاب هیات رئیسه طی سخنانی گفت: از همکاری شما عزیزان تشکر می کنم که در این دو سال با ما همراه بودید. از عزیزان می خواهم به فکر کاهش هزینه های شهر باشند و مشکلات مردم را حل کنند.

در مدت تنفس اعلام شده، اعضا به رایزنی پرداخته و سپس جلسه رسمیت یافت.

,
,
,
,
,

بهشتی طی تذکری اعلام کرد: هرکس که کاندیدا خواهد بود، باید کتبا اعلام کند.

اما به یکباره اتفاق دیگری افتاد که باعث تعویق انتخابات هیات رئیسه شد. به دلیل عدم رای موافق اعضای شورا برای تمدید جلسه تا ساعت ۱۲، مهلت قانونی جلسه به پایان رسید.

,
,
,


در جلسه امروز علاوه بر تنش ها برای انتخاب هیات رئیسه،  ادامه بررسی شیوه نامه امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری تبریز نیز در دستور کار قرار داشت.

ماده ۶ شیوه نامه سرمایه گذاری شهرداری تبریز با اکثریت آرا بدون تغییر تصویب شد.

ماده ۷ در مورد کمیته کارشناسی سرمایه گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسعودی ریحان در این خصوص گفت: تعداد نفرات در کمیته کارشناسی سرمایه گذاری‌در شیوه نامه مشخص شود و از نفرات مشخص شده افزایش نیابد.

وی افزود: موضوع حق جلسه و پرداخت حق جلسه را باید مد نظر قرار بدهیم. برای مثال بیش از سه نفر حق جلسه دریافت نکنند.

این پیشنهاد با رای مخالف اکثریت روبرو شده و تصویب نشد.

در نهایت ماده ۷ با اکثریت آرا به تصویب رسید. همچنین ماده ۸ نیز در مورد جایگاه سرمایه گذاری و مشارکت تصویب شد.

ماده ۹ این شیوه نامه در خصوص وظایف مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت بوده که فرج قلیزاده پیرامون آن اظهار کرد: در بند سوم اخذ مجوز از کدام مرجع خواهد بود؟ کلمه فرمولاسیون چه مفهومی دارد؟

بهشتی پاسخ داد: مجوز از شورای عالی سرمایه گذاری اخذ خواهد شد.

در نهایت ماده ۹ با حذف واژه های فرمولاسیون و فرایند موافقت شد. و‌ کلیه ماده ۹ تصویب شد.

ماده ۱۰ نیز با موضوع هیأت ارزیابی و ترکیب آن بود که با ادغام تبصره ۱ و ۲ و حذف بند ۳ تصویب شد.

🔹ماده ۱۱روش انتخاب سرمایه گذار که بطور سریع مطابق مواد قبلی تصویب شد.

دستور جلسه دوم بعدی بررسی مصوبات و صورتجلسه مورخه ۹۸/۲/۱۷ کمیسیون شهرسازی و معماری (امکان سنجی حل مشکلات محلات موجود در پارک بزرگ) بود.

اعضای شورا از بابایی اقدم خواستند تا بعنوان رئیس کمیسیون شهرسازی توضیحات ارائه دهد.

اما بابایی خطاب به اعضا گفت: احساس من این است که چون اعضای هیأت رئیسه به جمع بندی نرسیده اند، به همین علت عمدا انتخاب هیأت رئیسه را حتی بعد از بررسی شرکت همشهری قرار داده تا اصلا در این جلسه وقت نرسد.

مسعودی ریحان طی پیشنهادی گفت:  آنتراکت دهیم و صحبتی انجام شود تا موضوع حل شود.

اما محمدزاده معترض شده و گفت: قرار نیست به دلیل عدم حضور یک فرد، جلسه تمام شود. باید جلسه را ادامه دهیم.

اندیش نیز به حضور بابایی در خارج از صحن اشاره کرده و گفت: این کار مسبوق به سابقه است که وقتی رئیس کمیسیون در جلسه حاضر نیستند، از موضوع رد می شویم و نیازی به رأی گیری نیست.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

زمان گرفتن از شورا به سبک هبه / تحقیق و تفحص از شرکت همشهری و وجود تناقضات 

با کنار گذاشته شدن دستور جلسات ۲ و ۳ ،دستور جلسه چهارم پیرامون بررسی لایحه شماره ۷۰۸۱۴/۹۳ مورخ ۹۷/۱۰/۱۸ شهرداری تبریز در خصوص کمک مالی به مبلغ ۵ میلیون تومان به آقای محمدحسین عبدی از کارگران شرکت تعاونی همشهری جهت تامین هزینه های پزشکی و درمانی همسر ایشان (صورتجلسه ۵۰ کمیسیون برنامه و بودجه) بررسی و تصویب شد.

دستور جلسه پنجم نیز بررسی لایحه شماره ۶۶۳۵۸/۹۳ مورخ ۹۷/۱۰/۱ شهرداری تبریز در خصوص کمک مالی به مبلغ ۵ میلیون تومان به آقای یوسف نازی قمشلو از بازنشستگان شهرداری جهت تهیه جهیزیه دخترش (بررسی نظریه صورتجلسه ۵۰ کمیسیون برنامه و بودجه) بود.

بهشتی در این خصوص اظهار کرد: نظر کمیسیون این است که این موضوع در اختیار شهرداری است و نیازی به تصویب ندارد.

در نهایت نظر کمیسیون تصویب شد.

در ادامه دستور جلسه ششم پیرامون بررسی لایحه شماره ۶۸۲۱۷/۹۳ مورخ ۹۷/۱۰/۸ شهرداری تبریز در خصوص کمک مالی به مبلغ ۵ میلیون تومان به آقای اسماعیل محرمی از بابت هزینه دارو و عمل جراحی همسر و فرزند ایشان (صورتجلسه ۵۱ کمیسیون برنامه و بودجه) در دستور کار قرار گرفته و  تصویب شد.

گزارش ریاست کمیسیون هیأت تحقیق و تفحص در خصوص شرکت تعاونی همشهری آخرین دستور جلسه بود.

آجودان زاده در این باره گفت: خلاصه بررسی ما ۲۰ سوال بود که ۱۴ سوال از شهرداری و ۶ سوال ازهمشهری و شهردای بود که به دلیل وجود تناقضات در پاسخ ها، تصمیم گرفتیم یک جلسه نیز وقت بگیریم و بررسی کنیم و بنده جلسه بعد گزارش کامل را ارائه دهم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه