اخبار داغ

حال و هوای حجاج تبریزی در مکه؛

تابستان داغ با لباس عربی/ از صفوف پررنگ نماز وحدت تا برنج هندی

تابستان داغ با لباس عربی/ از صفوف پررنگ نماز وحدت تا برنج هندی
این روزها با پایان یافتن اعمال مناسک حج تمتع، هتل «العلیان جراند» در «منطقه معابده» در مکه معظمه پذیرای حجاج تبریزی و آذربایجان شرقی است. مسجد «عبدالعزیز» روبروی هتل همه روزه شاهد صفوف گسترده ای از این زائران بوده که در کنار برادران اهل سنت به فریضه نماز مشغول هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، این روزها با پایان یافتن اعمال مناسک حج تمتع، هتل «العلیان جراند» در «منطقه معابده» در مکه معظمه پذیرای حجاج تبریزی و آذربایجان شرقی است. مسجد «عبدالعزیز» روبروی هتل همه روزه شاهد صفوف گسترده ای از این زائران بوده که در کنار برادران اهل سنت به فریضه نماز مشغول هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار،,

فضای بزرگ و دلباز ساختمان این مسجد سفید رنگ با معماری عربی و موکت قرمزی که همه جای آن را پوشانده بود، صدها زائر را از کشورهای مختلف برای ادای نماز جماعت ظهر کنار هم نشانده اما آنچه بیش از همه به چشم می خورد، حضور پررنگ زائران ایرانی از جمله حجاج تبریزی است که صحنه هایی زیبا و دیدنی از اخوت و برادری اسلامی در برابر دیدگان همگان را به تصویر می کشد.

,

هوای گرم تابستان باعث شده اغلب زائران ایرانی هم لباس عربی را بر لباس عادی ترجیح دهند.

,

از صحبت های یکی از حجاج تبریزی معلوم شد امسال حضور حجاج ایرانی بویژه در صفوف جماعت نماز ظهر مساجد مکه بسیار پررنگ تر از سال های پیش است.

,

این کار به گفته آنان دو علت داشت؛ نخست آنکه، رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج ایرانی توصیه کردند زائران در صفوف نماز جماعت مسلمانان حاضر شوند، و علت دوم؛ برنامه ریزی های بعثه مقام معظم رهبری بود که برگزاری نمازهای جماعت را در هتل ها تنها برای معذورین و افراد ناتوان مجاز اعلام کرده است.

,

یکی از این زائران به  خبرنگار ما می گوید که نمازهای صبح و شب را در مسجدالحرام می خوانند اما برای نماز ظهر هر روز در نماز جماعت مسجد عبدالعزیز شرکت می کنند و اتفاقا خیلی هم به آنها خوش می گذرد.

,

یکی دیگر از حجاج تبریزی نیز می گوید: مثل برادر در کنار هم نماز می خوانیم و برخوردها هم عالی است. هم ما و هم آنها به یکدیگر احترام می گذاریم و هیچ مشکلی نیست.

,

«مجتبی منصور آبادی» روحانی یکی از کاروان ها به خبرنگار ما می گوید: در این خیابان دو مسجد نزدیک هم قرار دارد. یکی، اینجاست که بزرگتر است و دیگری دو کوچه آنطرف تر، مسجد الاجابه است که وقت نماز دیگر جا ندارد چون پیش از آن، ایرانی ها آنجا را پر کرده اند.

,

این روحانی در باره علت استقبال از مسجد الاجابه می گوید: «این مسجد نزدیک محل ورود حضرت محمد(ص) در حجه الوداع بوده است.

,

وی تصریح می کند: از وقتی رهبر معظم انقلاب گفتند در نماز جماعت این ها شرکت کنید و نماز بخوانید؛ اشکال ندارد، حضور ایرانی ها  در مساجد مکه خیلی پر رنگ شده است.

,

چند روز قبل حجت الاسلام نواب سرپرست حجاج ایرانی با حضور در این هتل و محل اسکان حجاج تبریزی، پای حرف های زائران بیت الله الحرام نشست.

,

 

,

Image title

, Image title,

 

,

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت بعد از صحبت با کادر پزشکی و ضمن  آگاهی از وضعیت سلامتی و خدمات ارایه شده به زائران، وارد رستوران شده تا کیفیت غذای حجاج را از زبان خود آنها جویا شود.

,

 

,

Image title

, Image title,

Image title

, Image title,

 

,

در این میان، چند نفری هم به هندی بودن برنج و کیفیت آن و نیز از حجم زیاد غذاها گلایه داشتند و آن را نوعی اسراف می دانستند.

,

گفتنی است این هتل  ۱۷ کاروان را از استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، مرکزی، فارس ، همدان و قم به تعداد بیش از ۲۷۰۰ نفر در خود جای داده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه