اخبار داغ

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور:

همایش ملی عناب اولین همایش تخصصی در خصوص این گیاه دارویی است/ مجوز گرفتن شش شربت عناب به عنوان داروی طب سنتی

همایش ملی عناب اولین همایش تخصصی در خصوص این گیاه دارویی است/ مجوز گرفتن شش شربت عناب به عنوان داروی طب سنتی
مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور گفت:تا کنون شش شربت عناب به عنوان داروی طب سنتی مجوز گرفته و غالبا در سلامتکده ها موجود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، داراب یزدانی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور و دبیر علمی همایش عناب صبح امروز در اولین همایش ملی عناب که در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: قبل از برگزاری این همایش طی سالهای اخیر ۴ همایش دیگر در کشورهای چین دو همایش، استانبول ترکیه و استرالیا برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: برای همایش ملی عناب در خراسان جنوبی ۹۳ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۶۵ مقاله برگزیده شده و ۸ مقاله برای سخنرانی ارائه خواهد شد.
,
 
,
مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه آب بزرگترین چالش قرن است و بحثهای جدی نسبت به آن وجود دارد، گفت: وابستگی اراضی کشاورزی به آب در دنیا ۳۷ درصد، خاورمیانه ۴۶ درصد و ایران ۶۲ درصد است.
,
 
,
یزدانی عنوان کرد: کاهش آب و افزایش دما میتواند منجر به کاهش تولیدات زراعی خواهد شد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: حدود ۶۵ درصد از اراضی کشور در اقلیم خشک و فراخشک قرار دارد.
,
 
,
مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: متوسط بارندگی در خراسان جنوبی ۱۱۴ میلیمتر است در حالیکه متوسط بارندگی در کشور ۲۵۰ میلیمتر است.
,
 
,
یزدانی گفت: همایش عناب اولین همایش تخصصی در خصوص یک گیاه دارویی است.
,
 
,
وی با اشاره به خواص دارویی عناب، افزود: داروی بی بی سَد یک محلول خوراکی وارداتی است که عناب یکی از اجزای آن است.
,
 
,
مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: تا کنون شش شربت عناب به عنوان داروی طب سنتی مجوز گرفته و غالبا در سلامتکده ها موجود است.
,
 
,
یزدانی گفت: عناب به عنوان پیشگیری یا درمان بیماری های عصبی موثر بوده و یک مکمل غذایی خوبی است.
,
 
,
جلال الدین صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این همایش، گفت: بیش از ۹۵ درصد عناب کشور در خراسان جنوبی تولید میشود.
,
 
,
وی با بیان اینکه عناب در استان به عنوان منبع درآمدی برای مردم است، اظهار کرد: ۳۶۰۰ هکتار از باغات استان زیر کشت عناب است و سالانه ۶۵۰۰ تن عناب در خراسان جنوبی تولید میشود.
,
 
,
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: معمولا عناب به صورت خشک و تازه به فروش رسیده و مصرف میشود در حالیکه فرآورده های زیادی میتوان از این میوه به دست آورد.
,
 
,
صادقی تصریح کرد: علی رغم خواص زیادی که عناب دارد اما آنگونه که باید و شاید شناخته نشده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: عناب برای خراسان جنوبی محصول فوق استراتژیک است و محصول فرآوری آن و درآمد حاصل از آن میتواند منطقه را دگرگون کند و توجه به آن ضریب ماندگاری مردم در روستاها را افزایش میدهد.
,
 
,
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مراکز علمی و تحقیقاتی کاربردی با همکاری سایر سازمانها میتوانند به ایجاد باغهای نمونه تولید عناب و فرآورده های عناب بپردازند که جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی چهار سال است به این موضوع پرداخته است.
,
 
,
صادقی با بیان اینکه باید در راستای برند سازی محصولات تولیدی عناب اقدام شود، افزود: باید سطح آگاهی عمومی در خصوص خواص عناب افزایش یافته و فرآورده های مبتنی بر علم تولید شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: لازم است مسئولان کشوری و استانی بیش از پیش نسبت به میوه عناب توجه کرده و از آن حمایت کنند که جایگزینی برای نفت شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه