اخبار داغ

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان:

احیای بافت فرسوده شهری اولویت بانک مسکن/ اعطای تسهیلات 9 و 18 درصد

احیای بافت فرسوده شهری اولویت بانک مسکن/ اعطای تسهیلات 9 و 18 درصد
مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان، عنوان کرد: اولویت تأمین مالی بانک مسکن در احداث و تکمیل محلات فرسوده و ناکارآمد شهری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال‌الدین سلیمی در گفت‌و گو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد: با توجه به رسالت و ماموریت بانک مسکن در راستای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه و توسعه برنامه های دولت در حوزه مسکن مقرر گردیده است بر اساس مصوبه هیأت بانک نسبت به تقویت بخش تقاضا، رونق تولید مسکن و خروج از رکود حاکم در این بخش از طریق اعطای تسهیلات مشارکت مدنی به متقاضیان بخش بافت فرسوده و بازآفرینی شهری اقدام گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

وی افزود: اولویت تأمین مالی بانک مسکن در احداث و تکمیل محلات فرسوده و ناکارآمد شهری بوده و همواره نقش پیش‌رانی و راهبردی و ایجاد رونق در این بخش را داشته است.

,

سلیمی تأکید کرد: بنابراین ارتقاء شرایط کیفی در سکونتگاه‌ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها، ایجاد فرصت های شغلی بیشتر، تخصصی شدن ساخت و سازها، گسترش فعالیت شرکت های توسعه گر و رعایت الگوی مصرف، رویکرد سال جاری این بانک است.

,

وی تآکید کرد: احیای بافت فرسوده و بخش های ناکارآمد شهری از رسالت های بانک مسکن است و در این راستا مناطقی در سطح شهر سنندج در قالب بافت فرسوده تاریخی, بافت فرسوده میانی و بافت حاشیه ای در مناطق منفصل شهری مشخص شده است.

,

وی افزود: در مرکز استان تسهیلات از 400 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال و در سایر شهرها از 300 میلیون ریال تا 900میلیون ریال برای این مبحث در نظر گرفته شده است. سلیمی در بخشی دیگر از سخنان خود به پرداخت 90درصدی تسهیلات حوادث غیر مترقبه در استان خبر داد و گفت: این تسهیلات شامل حوادث سیل و زلزله بوده و شامل 111 فقره شهری در بانه, سقز, کامیاران, بیجار, قروه و مریوان, 103 فقره تسهیلات روستایی و 400 فقره تسهیلات تعمیرات است. وی هچنین از افتتاح اولین مسکن نوسازی شده ناشی از حوادث غیر مترقبه در روزهای آتی در شهرستان بیجار خبر داد.

,

مدیرامور شعب بانک مسکن استان کردستان با اشاره به سقف تسهیلات اعطایی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در دو بخش سازندگان عادی، سازندگان حرفه ای، توسعه گری و دارای پروانه انبوه سازی و سازندگان حرفه ای توسعه گری و دارای پروانه انبوه سازی در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی، عنوان کرد: در بخش سازندگان عادی، تسهیلات انفرادی (یک واحدی) 400 میلیون ریال با نرخ 9درصد و تسهیلات مجتمع (دو واحدی و بالاتر) به ازای هر واحد 400 میلیون ریال با نرخ 9 درصد و 200 میلیون ریال با نرخ 18 درصد و مجموعاً 600 میلیون ریال است.

,

وی افزود: در بخش سازندگان حرفه ای نیز تسهیلات مجتمع (دو واحدی و بالاتر) به ازای هر واحد 400 میلیون ریال با نرخ 9 درصد و 400 میلیون ریال با نرخ 18 درصد و مجموعاً 800 میلیون ریال است.

,

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان ادامه داد: در بخش سازندگان حرفه ای توسعه گری و دارای پروانه انبوه سازی در صورت استفاده  از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی، تسهیلات مجتمع (دو واحدی و بالاتر) به ازای هر واحد 400 میلیون ریال با نرخ 9 درصد و 600 میلیون ریال با نرخ 18 درصد و مجموعاً 1000 میلیون ریال است.

,

مدیرامور شعب بانک مسکن کردستان در ادامه اظهار کرد: سقف کل مانده تسهیلات بانک مسکن نزد مردم استان 19هزار میلیارد ریال است که 888 میلیارد ریال آن مربوط به 2هزار و 193 فقره سال جاری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه