اخبار داغ

در هفته دولت انجام می شود؛

بهره‎مندی ۵۲ روستای دیگر کردستان از نعمت گاز

بهره‎مندی ۵۲ روستای دیگر کردستان از نعمت گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، گفت: 52 پروژه گازرسانی روستایی، گازرسانی به 4 کوخ و کلنگ زنی عملیات اجرای پروژه گازرسانی به 15 روستا همزمان با گرامیداشت هفته دولت در استان کردستان به بهره‌برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن شروع می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، عنوان کرد: با گازرسانی  به 51 روستای استان کردستان  در هفته دولت تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در استان از 1 هزار و 177 روستا به 1 هزار و 228 روستای گازدار افزایش می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

فعله گری با اشاره به اینکه درصد نفوذ گاز طبیعی در خانوارهای روستائی به بیش از 88 درصد رسید، افزود: با گازدار شدن این تعداد از روستاها حدود 1650 خانوار به مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه خواهند  شد.

,

 

,

وی گفت: برای اتمام 51  روستای گازدار شده اعتباری بالغ بر 567 میلیارد ریال  هزینه شده است که هزینه تمام شده نصب هر عملک مبلغ 200 میلیون ریال می باشد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه  به کوهستانی وسردسیر بودن استان کردستان سختی اجرای شبکه‌های گاز و نصب انشعابات در روستاها بسیار زیاد است و علیرغم  سختی کار شرکت گاز استان در زمینه گازرسانی به روستاها بسیار موفق  عمل نموده است به نحوی که از 1500 روستای قابلیت گازرسانی در حال حاضر تعداد 1 هزار و 177روستا از نعمت گاز بهره مندند.

,

 

,

فعله گری در ادامه افزود:  در حال حاضر عملیات اجرائی در تعدادی از روستاهای دیگر در دست اقدام است و انشالله تا پایان سال تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی در سطح استان افزایش خواهد یافت و نفوذ گاز در جمعیت روستایی به 94 درصد ارتقاء خواهد یافت.

,

 

,

وی  ضریب نفوذ جمعیت شهری بهره مند از گاز طبیعی را  100 درصد  اعلام کرد و تصریح کرد: شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی به شهرها نیز موفق عمل نموده است و  در حال حاضر  کلیه شهرهای استان کردستان بطور کامل از نعمت گاز بهره مندند.

,

 

,

وی در ادامه گفت: در هفته مبارک دولت سال جاری تعداد روستاهای قابل بهره برداری هر شهرستان به ترتیب زیر می باشد : شهرستان بانه 8 روستا و 4 کوخ  ، بیجار 6 روستا ، دهگلان 1 روستا ، دیواندره 2 روستا ، سقز 6 روستا ، سنندج 11 روستا قروه 6 روستا ، کامیاران 6 روستا ، مریوان 5 روستا.

,

 

,

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان بیان داشت: پروژه های گازرسانی قابل افتتاح و   بهره برداری و نیز کلنگ زنی این شرکت به مناسبت گرامیداشت هفته دولت 151 طرح و پروژه با اعتبار بالغ بر 617 میلیارد در دو حوزه گازرسانی به روستاها و گازرسانی به واحدهای صنعتی می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه