اخبار داغ

در دومین کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک مطرح شد

کشاورزی ارگانیک، آینده دار و استراتژیک است/ ۲۹ درصد اشتغال استان اردبیل در حوزه کشاورزی است

کشاورزی ارگانیک، آینده دار و استراتژیک است/ ۲۹ درصد اشتغال استان اردبیل در حوزه کشاورزی است
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۲۹ درصد اشتغال استان اردبیل در حوزه کشاورزی است، گفت: این بخش بیش از ۳۵ درصد از تولید ناخالص استان را به خود اختصاص می‌دهد که نشان از جایگاه بالای اردبیل در بخش کشاورزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، دومین کنفرانس بین‌المللی کشاورزی  به همراه ششمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک پیش از ظهر امروز با حضور اندشمندان و فعالین بخش کشاورزی از سراسر کشور  و احمت اولوداگ از کشور ترکیه در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  سبلان‌ما،,  , سبلان‌ما, ،,

تعامل دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها سبب توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌شود

, تعامل دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها سبب توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌شود, تعامل دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها سبب توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌شود,

ارژنگ عزیزی معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اردبیل در این مراسم ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: تقویت این ارتباط همراه با طرح مشکلات و بررسی موانع موجود، سبب توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌شود.

,

وی با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه کشاورزی است، گفت:استان اردبیل ۴ درصد کل محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند بطوریکه میزان تولید انواع محصولات کشاورزی در سطح استان ما استان به ۴.۵ میلیون تن می‌رسد.

,

۲۹ درصد اشتغال استان اردبیل در حوزه کشاورزی است

, ۲۹ درصد اشتغال استان اردبیل در حوزه کشاورزی است, ۲۹ درصد اشتغال استان اردبیل در حوزه کشاورزی است,

خلیل نیکشاد مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در این همایش با بیان اینکه بیش از ۲۹ درصد اشتغال استان اردبیل در حوزه کشاورزی بوده و این بخش بالای ۳۵ درصد از تولید ناخالص استان را به خود اختصاص می‌دهد که تمامی این موارد نشان از جایگاه بالای استان اردبیل در بخش کشاورزی را دارد.

,

وی افزود: استان اردبیل دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در بخش کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بوده به طوری‌که با دارا بودن ۱.۰۱ سطح اراضی کشور میزان تولیدات انواع محصولات کشاورزی این استان با ۴.۵ میلیون تن، ۴ درصد کل تولیدات کشور را شامل می‌شود.

,

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تنوع اقلیم در استان اردبیل را یادآور شد و گفت:این ویژگی استان اردبیل را به برند کشاورزی تبدیل کرده است.

,

وی در ادامه سخنان خود به وجود دشت زرخیز مغان در کنار دشت اردبیل اشاره کرد و گفت: این دشت با ارتفاع ۱۴۰۰ متر از سطح دریا، وجود ۴۳۰ گونه گیاه دارویی شناسه‌دار در خلخال و جنوب استان اردبیل و همچنین دشت مشگین‌شهر، سبب جایگاه بالای اردبیل در حوزه کشاورزی شده و به طوری‌که ۱۲۰ هزار بهره بردار در کل عرصه‌های کشاورزی استان اردبیل فعال هستند.

,

نیکشاد در ادامه سخنان خود به محصولات ارگانیک نیز اشاره کرد و گفت: استان اردبیل از حیث تولید انواع محصولات ارگانیک دارای شرایط مناسبی است.

,

وی با بیان اینکه میزان تولید سیب زمینی در استان اردبیل سالانه به ۸۰۰ هزار تن می‌رسد، گفت: طبق آمار جهانی اراضی کشاورزی سیب زمینی ۷ الی ۱۲ بار سم پاشی می‌شود و این در حالی است که در استان اردبیل فقط یک یا دو بار سم پاشی انجام می‌گیرد .

,

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر نیاز به ارتقای تکنولوژی مبارزه شیمیایی، تعریف مبانی استانداردسازی تولید، استفاده از دانش ژنتیک و تولید محصولات بیولوژیک، تقویت نظام پیش آگاهی و مباحث هواشناسی که در ارتباط با بهداشت تولیدات و سلامت جامعه بوده و در کنار آن فرهنگ سازی مصرف و تولید جزو اولویت‌ها و نیازهای بخش کشاورزی استان است.

,

برگزاری ۸ کنفرانس بین‌المللی در سال آتی تصویب شده است

, برگزاری ۸ کنفرانس بین‌المللی در سال آتی تصویب شده است, برگزاری ۸ کنفرانس بین‌المللی در سال آتی تصویب شده است,

ابوالفضل بضاعت‌پور، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش به بررسی نتایج کنفرانس ها و همایش های ملی و بین المللی در دانشگاه محقق اردبیلی پرداخت و گفت: از جمله عوامل مؤثر در فرآیند توسعه ملی برگزاری همایش‌های علمی در راستای هم افزایی دانش و انتشار یافته‌های نو بوده است.

,

وی افزود: در این راستا برای سال آتی برگزاری ۸ کنفرانس بین‌المللی تصویب شده و تا به امروز ۱۸۹ طرح بین سازمانی دانشگاه با جامعه منعقد شده است.

,

کشاورزی ارگانیک یک کشاورزی آینده دار و استراتژیک محسوب می شود

, کشاورزی ارگانیک یک کشاورزی آینده دار و استراتژیک محسوب می شود, کشاورزی ارگانیک یک کشاورزی آینده دار و استراتژیک محسوب می شود,

اکبر قویدل رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دومین کنفرانس بین المللی و ششمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم گفت: کشاورزی ارگانیک امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است.

,

وی ادامه داد: کشاورزی ارگانیک غذای سالم در اختیار جامعه می گذارد و به نوعی کشاورزی پایدار محسوب می شود.

,

قویدل با اشاره به اینکه کشاورزی ارگانیک یک کشاورزی آینده دار و استراتژیک محسوب می شود، گفت: در تمامی پکیج های این کنفرانس از اجناس قابل بازیافت استفاده کردیم و از طرف دیگر چاپ کاغذی مقالات را حذف کردیم و گواهینامه مقالات از سایت کنفرانس قابل دانلود است تا از این طریق برای تنفس درختان کمک کنیم.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه