شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان مرکزی
ساعت: 15:59 منتشر شده در مورخ: 1398/06/03 شناسه خبر: 1515624
عضو شورای کارگری شرکت هپکو اراک عنوان کرد؛
واگذاری تولید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین آلات به هپکو در انتظار تامین بودجه سازمان برنامه/ درخواست کارگران از رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه برای حل مشکلات شرکت هپکو
عضو شورای کارگری شرکت هپکو با بیان اینکه یکی از قول های داده شده توسط وزرا تعیین تکلیف سهام شرکت هپکو بود، گفت: همچنین بودجه واگذاری تولید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین راه سازی نیز توسط سازمان برنامه و بودجه تامین نشد و در نهایت هیچ اتفاقی برای شرکت هپکو نیفتاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ صبح امروز کارگران شرکت هپکو در اعتراض به عدم پرداخت حقوق های معوقه خود به خیابان های مرکز شهر اراک آمدند و در میدان های شورا، شهدا و مقابل دفتر نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

درخواست کارگران از رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه برای حل مشکلات

در این تجمع که تا ظهر طول کشید کارگران با در دست داشتن پلاکاردی از رئیس جمهور، تعیین تکلیف نهایی مدیریت و سهامداری این شرکت پس از پنج سال بلاتکلیفی و از رئیس قوه قضائیه ورود به پرونده چگونگی واگذاری های ناموفق توسط سازمان خصوصی سازی را خواستار بودند.

خبرنگار دیارآفتاب به میان کارگران معترض رفت و با یکی از اعضای شورای اسلامی این شرکت در رابطه با علت تجمع اعتراضی کارگران به گفتگو نشست.

این کارگر با اشاره به اعتراضات سال گذشته که به علت بلاتکلیفی و عدم پرداخت حقوق کارگران این شرکت برگزار شده بود، گفت: پس از همین اعتراضات بود که تعدادی از وزرای دولت دوازدهم در سفر به استان مرکزی و بازدید از این شرکت قول دادند تا ساخت ۲هزار و چهارصد دستگاه را به هپکو بسپارند تا در طی ۵ سال آن ها را تولید کند.

عضو شورای کارگری شرکت هپکو :

واگذاری تولید ۲۴۰۰ دستگاه توسط هپکو همچنان منتظر سازمان برنامه و بودجه

وی با بیان اینکه یکی دیگر از قول های داده شده توسط وزرا تعیین تکلیف سهام شرکت هپکو بود، افزود: طبق قولی که داده شد قرار بود طی ۱۰ روز سهام این شرکت تعیین تکلیف شود. در حال حاضر و پس از گذشت یک سال و چند ماه هنوز این قضیه به جایی نرسیده است. همچنین بودجه واگذاری تولید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین راه سازی نیز توسط سازمان برنامه و بودجه تامین نشد و در نهایت هیچ اتفاقی برای شرکت هپکو نیفتاده است.

تولید تنها ۴۷ دستگاه در یک سال و نیم گذشته

عضو شورای کار شرکت هپکو ادامه داد: همچنین مقرر شده بود تا سازمان خصوصی سازی هیئت مدیره جدیدی را بیاورد تا وضعیت بهبود پیدا کند که متاسفانه این تیم جدید نیز نتوانست کار شاخصی انجام دهد. در واقع از زمان روی کار آمدن این تیم جدید تا به حال تنها ۴۷ دستگاه توسط هپکو تولید شده است که تمام قطعات مورد نیاز آن در انبار موجود بوده و تیم مدیریتی در واردات قطعات جدید نتوانسته کار خاصی انجام دهد، در حالی که در گذشته که وضعیت شرکت عادی بود، ماهیانه ۲۰۰ دستگاه توسط هپکو تولید می شد.

تحریم! فقط برای هپکو

وی با اشاره به اینکه عنوان می شود تحریم ها باعث شده تا نتوان قطعات خارجی را برای تولید دستگاه ها وارد کرد، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ شرکت که رقیب شرکت هپکو هستند به راحتی قطعات مورد نیاز خارجی را وارد می کنند و به نظر می رسد تحریم ها تنها برای شرکت هپکو است.

دست های پشت پرده اجازه تولید به هپکو را نمی دهد

این کارگر شرکت هپکو اضافه کرد: متاسفانه دست هایی پشت پرده است که در حال واردات دستگاه های مشابه است و تولید این دستگاه ها در کشور را رقیب خود می داند و نمی خواهد این دستگاه ها در کشور و شرکت هپکو تولید شود چرا که سود واردات بسیار زیاد است و تولید دستگاه مشابه در کشور باعث رقابت با آن ها خواهد شد.

همچنان منتظر حقوق تیر و مرداد و ۳میلیارد تومان معوقه سال های ۹۵ تا ۹۷

وی با اشاره به معوقات حقوقی این شرکت، گفت: سه میلیارد تومان معوقات حقوقی کارگران هپکو از سال های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ همچنان باقی مانده است. همچنین حدود ۳۰درصد حقوق ماه های فروردین و اردیبشهت و کل حقوق ماه های تیر و مرداد ۹۸ نیز همچنان پرداخت نشده است.

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید – توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر ، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند .

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکت های اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

انتهای پیام/

 

http://dana.ir/1515624
ارسال نظر
نظرات