اخبار داغ

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در کرج:

بودجه دولتی جوابگوی تولید دارو نیست/ از جوجه یک روزه تا غذا وارداتی است

بودجه دولتی جوابگوی تولید دارو نیست/ از جوجه یک روزه تا غذا وارداتی است
سورنا ستاری گفت: درباره وضعیت غذا در کشور نگرانی‎هایی وجود دارد زیرا متاسفانه با خطوط مونتاژی که برای ایران تعریف شده است از جوجه یک روزه تا غذا، وارداتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ظهر امروز در مراسم رونمایی رسمی از داروی برکسورف که با حضور وزیر بهداشت در کرج برگزار شد، حمایت از شرکت‎های تولید داروهای بیوتک را مسیری برای رشد و توسعه کشور دانست و گفت: تمرکز جدی در سال 98 روی این داروها است زیرا پوشش 3 درصدی داروهای وارداتی و مواد اولیه دارویی را با ارزبری 700 میلیون دلار به دنبال خواهد داشت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
سورنا ستاری با اشاره به اینکه فعالیت شرکت های بیوتک در حوزه دام و طیور علاوه بر حوزه انسانی، می تواند ارزش افزوده زیادی به دنیال داشته باشد، افزود: امروز متاسفانه کنجاله و سویا بیشرین آمار واردات را به خود اختصاص داده و به جای ارتقا بعد دانشی این موضوع صرفا به توسعه مرغ داری ها پرداخته می شود. 
,
 
,
وی اظهار داشت: اعتبارات و بودجه دولتی جوابگوی تولید دارو نیست و بودجه معمولا صرف توسعه زیرساخت و حوزه های دیگر می شود، البته تامین نیازهای غذایی به عنوان محصولی استراتژیک نیز حائز اهمیت است و باید نگرانی های این حوزه را برطرف کرد. 
,
 
,
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خاتمه با اشاره به اینکه حضور سرمایه گذاران می تواند شتاب دهنده فعالیت های پژوهشی در کشور باشد، تصریح کرد: درباره وضعیت غذا نیز در کشور نگرانی هایی وجود دارد زیرا متاسفانه با خطوط مونتاژی که برای ایران تعریف شده است از جوجه یک روزه تا غذا وارداتی است.  
,
 
,
انتهای پیام/
 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه