اخبار داغ

آیت الله علما:

ماه محرم فرصتی برای معرفی دین اسلام و ارزش‌های آن است

ماه محرم فرصتی برای معرفی دین اسلام و ارزش‌های آن است
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ماه محرم را فرصت مناسبی برای معرفی دین اسلام و ارزش‌های آن دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی مراسمات ماه محرم با اشاره به ایام محرم و عزاداری‌های هیئت‌های مذهبی، اظهار داشت: باید مراقب باشیم که به اسم ماه محرم یکسری تخلفات از برخی ها سرنزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: گل مالی کردن کل ماشین حتی شیشه های آن توسط برخی از رانندگان اگرچه جنبه عزاداری دارد اما تخلف محسوب می شود و رانندگان می توانند فقط یک مقداری گل به نیت عزا به ماشین بزنند نه اینکه تمام ماشین را گل مالی کنند.

,

آیت الله علما عنوان کرد: هیئت ها باید مراقب آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای همشهریان باشند و بلندگوها را داخل حسینه ها و یا مساجد نصب کنند و از پخش در کوچه و خیابان بپرهیزند چرا که طبق فتوای مقام معظم رهبری فقط اذان می تواند از بلندگوها در کوچه و خیابان بلند پخش شود.

,

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی در ایام محرم باید به جای حمل این همه علم، پارچه و تصاویر مختلف، جملات و احادیث امام حسین (ع) را به صورت پارچه نوشته بزرگ به نمایش بگذارند و رجزها و پیام های عاشورا را بازگو کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: نباید خطبه ها و پیام های امام حسین(ع) در کتابها باقی بماند بلکه باید کلمات و جملات امام حسین (ع) که همانا هدف اصلی آن امام همام در قیام عاشورا بود، زنده بماند و ما باید به این منظور زمینه را مساعد کنیم.

,

وی با بیان اینکه شعائر امام حسین(ع) باید هم شان تاسوعا و عاشورا باشد، تاکید کرد: باید طوری عزاداری کنیم که شان و شئون امام حسین(ع) حفظ شود چرا که کل اسلام با همین شعائر زنده است.

,

آیت الله علما اظهار داشت: جوانان ما روز به روز فهم و درکشان بالا می رود و از ما هدایت می خواهند لذا باید بتوانیم آنها را اشباع کنیم اگرچه در این راستا نوحه ها و عزاداری ها کارساز است اما نباید از پیام های اصلی غفلت کنیم.

,

امام جمعه کرمانشاه افزود: عزاداری ها باید باشد اما قرآن را زمان تفسیر می کند و سیدالشهدا هم قرآن ناطق است و باید ببینیم با زمان چطور او را تفسیر کنیم.

,

وی بیان داشت: الگوی امام(ره) برای انقلاب امام حسین(ع) بود و بیدار کردن و آگاه کردن مردم را با الگو گیری از قیام امام حسین(ره) انجام داد و توانست این انقلاب را به خوبی هدایت کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بر بصیرت افزایی جوانان تاکید کرد و گفت: این مهم یکی از تاکیدات امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

,

آیت الله علما در پایان محرم را فرصتی برای معرفی دین اسلام و ارزش های آن عنوان کرد و گفت: عزاداری های این ماه نیز باید هرساله با وقار بیشتری برگزار شود و عزاداری های سنتی نیز بر اساس توصیه بزرگان دینی باید حفظ شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه