اخبار داغ

آیت‌الله علم الهدی:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای، اقتصاد مقاومتی را محقق کند/ با استخدام فرهنگ ابتذال در هنر مخالفیم

دانشگاه فنی و حرفه‌ای، اقتصاد مقاومتی را محقق کند/ با استخدام فرهنگ ابتذال در هنر مخالفیم
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: ما به دنبال مقابله با هنر نیستیم زیرا کسی که با هنر مخالف است در حقیقت با علم مخالف است و ما با استخدام فرهنگ ابتذال در هنر مخالف هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در بیست و هفتمین جشنواره سراسری فرهنگی هنری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: مسئله دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقطه‌ای امیدی در سیستم آموزشی کشورمان است، مخصوصاً در زمانی که دشمن اقتصاد جامعه مار را هدف قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه آن جریانی که می‌تواند نیروی انسانی ما را به بهره‌وری برساند دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که به دنبال آن باعث توسعه اقتصادی را ایجاد می‌کند، گفت: پیروزی ما در جنگ اقتصادی به سه عامل نیروی انسانی، سرمایه و فناوری بستگی دارد که خوشبختانه کشورمان دارای نیروی انسانی گسترده و جوان است که باید قدر این نیروی انسانی را بدانیم.

,

آیت‌الله علم الهدی ادامه داد: تراکم 180 هزار میلیارد تومانی کشور بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که هر جا نیاز باشد می‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم و نیازی به کمک بیگانگان و سرمایه‌گذاری خارجی داریم.

,

, ,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در خصوص فناوری نیز طی چند سال گذشته پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتیم، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه استعدادها و نخبگان فراوانی در کشور داریم به دلیل نظام آموزشی ناقصی، نمی‌توانیم از این افراد به خوبی در جهت توسعه کشور بهره ببریم.

,

وی عنوان کرد: در این بین همه چشم‌ها به دانشگاه فنی و حرفه‌ای دوخته شده است زیرا این دانشگاه بزرگ‌ترین پایگاه ای است که نقش بسزایی در ایجاد فناوری دارد از طرف دیگر در نظام آموزشی ما به امکانات فنی و مهندسی یک سری دانشگاه‌های توجه خاصی شده است این در حالی است که توجه به امکانات فنی و حرفه‌ای می‌تواند حرکت توسعه و پیشرفت جامعه را سرعت بخشد.

,

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه کشور به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده از لحاظ بودجه‌ای با مشکل مواجه شده است گفت: مشکلات بودجه‌ای باعث ایجاد مهدویت در ایجاد امکانات دانشگاهی شده است اما بر اساس چندین سال سابقه‌ام در دانشگاه، هیئت علمی و مدیران دانشگاه‌ها می‌توانند با اراده انقلابی قدم‌های بزرگی را علی‌رغم کمبود بودجه بردارند.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یاد آور شد: امروز چشممان به دانشگاه فنی و حرفه‌ای است تا با گسترش علوم فنی و کاربردی باعث تحقق اقتصاد مقاومتی شود و این امر مستلزم تلاش دوچندان شما در این دانشگاه است.

,

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از استخدام هنر در امور ابتذال، خاطر نشان کرد: مسأله‌ای که امروز در کشور با آن مواجه هستیم استخدام هنر در امور ابتذال است از این رو ما به دنبال مقابله با هنر نیستیم زیرا کسی که با هنر مخالف است در حقیقت با علم مخالف است و ما با استخدام فرهنگ ابتذال در هنر مخالف هستیم.

,

, ,

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم توسط نماینده ولی فیه در خراسان رضوی، رئیس دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور از قرآن سوزن دوزی شده‌ای که ۱۵ سال ساختش به طول انجامید، رونمایی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه