اخبار داغ

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان عنوان کرد؛

75 درصد سند انرژی کشور گاز طبیعی است/ سال 99؛ سال پایان پرونده گازرسانی در کرمان

75 درصد سند انرژی کشور گاز طبیعی است/ سال 99؛ سال پایان پرونده گازرسانی در کرمان
مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان گفت: در حال حاضر با استمرار گازرسانی به مناطق محروم و جنوبی استان علاوه بر کمک شایان و موثر به جهت جلوگیری از قاچاق سوخت مایع گام موثری در راستای ارتقاء سطح رضایتمندی و رفاه عمومی که از اولویت های اصلی شرکت گاز استان می باشد برداشته خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ منوچهر فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ظهر امروز طی نشست خبری ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، اظهار داشت: هفته دولت ، هفته وحدت بین مسئولین اجرایی و میثاق با شهدا است، هفته ای که نماد دولت مکتبی مردمی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردها و اقدامات مهم وماندگار نظام در همه عرصه های فرهنگی ، علمی ، اقتصادی و عمرانی میهن اسلامی است.

,

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان افزود: استان کرمان پهناورترین استان کشور دارای مقام اول از لحاظ ذخایر معدنی است که با 11 درصد وسعت خاک ایران را به خود اختصاص داده است .

,

فلاح بیان داشت: از سال 1372 خط 124 اینچ که به استان رسید در ابتدا شهرستانهای سیرجان و رفسنجان از نعمت گاز برخوردار شدند و همچنین 74 شهر کرمان به تدریج طی 26 سال گاز رسانی و توسعه یافت که هم اکنون از 71 شهر 53 شهر از  نعمت گاز برخودار هستند.

,

پرونده گاز رسانی تا پایان امسال تکمیل خواهد شد

, پرونده گاز رسانی تا پایان امسال تکمیل خواهد شد,

وی عنوان کرد: در سال 98، 17 شهر توسط پیمانکار، کار اجرایی آن شروع شده که مابقی از جمله جبالبارز که در سال جاری پیمانکار آن مشخص خواهد شد،  پرونده گاز رسانی تا پایان امسل تکمیل خواهد شد و امید تا پایان سال 99 تمامی شهرها گاز رسانی شوند.

,

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان تصریح کرد: از 4 هزار 800 روستا 3 هزار و 300 روستا واجد شرایط گاز رسانی هستند که طبق دستور العمل روستاهایی که بالای 20 خانوار هستند برای دریافت گاز در رده نخست قرار دارند.

,

فلاح ادامه داد: از 3 هزار و 300 روستا تاکنون یک هزار و 174 روستا از نعمت گاز برخوردار شدند و 422 روستا هم اکنون پیمانکار دارند و 109 روستا در مرحله انتخاب و یک هزار و 600 روستا باقی مانده پیمانکار طراحی گرفته که امید تا پایان سال طراحی آن به اتمام برسد.

,

وی با اشاره به انتقال  2 هزار کیلومتر خط گاز قوی به  استان پهناور کرمان، اذعان داشت:  16 هزار و 700 کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه در شهرها و روستاها توسعه پیدا کرده و با  نصب 403 هزار علمک باعث شده 670 خانوار از گاز بهره مند شوند.

,

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان با استعداد خوبی که در صنایع دارد ، در حوزه صنعت  به 780 واحد کوچک و بزرگ گازرسانی شده و 77 جایگاه CNG برای سوختگیری دارد.

,

فلاح گفت :  در مجموع از حدود 8 میلیارد مترمکعب گاز در سال گذشته 18 درصد در مصرف خانگی ، 35 درصد در بخش صنعت و 47 درصد در بخش نیروگاه مصرف شده است.

,

تسریع در گازرسانی به مناطق جنوبی و محروم مهمترین رویکرد شرکت ملی گاز است

, تسریع در گازرسانی به مناطق جنوبی و محروم مهمترین رویکرد شرکت ملی گاز است,

وی رویکرد شرکت ملی گاز  را تلاش و  همت در تسریع  گازرسانی به مناطق جنوب و شرق استان که مناطق محروم و کمتر توسعه است برشمرد.

,

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان، گاز رسانی به روستاهای شمال استان را از دیگر اولویت های سال جاری عنوان کرد.

,

فلاح با تاکید بر اینکه گاز محور توسعه است ، افزود: چه در شمال و چه در جنوب بجث گرمایشی و مصارف خانگی و تجاری نیست امروز برای چرخاندن چرخه عظیم صنعت، سوخت خودروها، تولید برق در نیروگاه های بزرگ با مولدهای مقیاس کوچک، کشت های گلخانه ای و کشاورزی، تامین خوراک واحدهای پتروشیمی می باشد.

,

75 درصد سند انرژی کشور گاز طبیعی است

, 75 درصد سند انرژی کشور گاز طبیعی است,

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان با اشاره به اینکه  قریب به 75 درصد سند انرژی کشور را گاز طبیعی تشکیل می دهد، بیان کرد: در سال 97 یک رویکرد و اقدام جهادی در بخش گاز رسانی در شرکت گاز استان رقم خورد که در حال انجام است.

,

وی عنوان کرد: در سال 97 به رغم اینکه در بخش اقتصادی دچار تلاطم شدیم و برخی از اقلام 4 برابر افزایش یافت و این باعث شد تا پروژه ها را به سمت متوقف شدن کشانده شوند با پی گیری های انجام شده بیش از یک هزار و 400 کیلومتر شبکه گذاری انجام شد.

,

فلاح از گازدار شدن 280 روستا در سال 97 خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با تعداد 44 روستای گاز دار شده در سال 96 رشد بسیار چشمگیری را نشان می دهد.

,

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان بیان داشت: در سال 97، میزان گاز دریافتی از 7 میلیارد  و 321 هزار در سال 96 به 7 میلیارد و 902 مترمکعب و مشترکین در مقابل تعهد به تعداد 30 هزارو نصب انشعابات 25 هزار و 300 علمک زده شد.

,

وی اذعان داشت: تقریبا در تمامی شاخص ها بیش از تعهدات در سال 97 انجام شده است.

,

کسب رتبه دوم در حوزه سلامت اداری در سال 97

, کسب رتبه دوم در حوزه سلامت اداری در سال 97,

فلاح گفت: در حوزه سلامت اداری رتبه 18 درکشور را کسب نمودیم که در سال 97 به رغم تمامی تلاش ها رتبه دوم را از آن خود نمودیم.

,

وی با بیان اینکه در سال 98  به  شعار "رونق تولید" مزین شده 13 محور صنعتی را دنبال می کنیم، افزود:  از جمله اینکه 576 واحد کوچک و بزرگ ، 11 شهرک صنعتی و مناطق گلخانه ای جنوب ازنعمت گاز برخوردار خواهند شد.

,

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر با استمرار گازرسانی به مناطق محروم و جنوبی استان علاوه بر کمک شایان و موثر به جهت جلوگیری از قاچاق سوخت مایع گام موثری در راستای ارتقاء سطح رضایتمندی و رفاه عمومی که از اولویت های اصلی شرکت گاز استان می باشد برداشته خواهد شد .

,

بهره مندی 200 روستا از نعمت گاز در سال 98

, بهره مندی 200 روستا از نعمت گاز در سال 98,

فلاح ابراز داشت: در سال 98 از 422 روستا ، 200 روستا از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

,

وی عنوان کرد: در مجموع در سه حوزه شهری، روستایی و صنعتی قریب به یک هزار و 200 میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که در حال حاضر 4 هزار کیلومتر پیمانکار در حال فعالیت هستند.

,

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به 600 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی در استان اجرا شده که با این مقدار از عملیات صورت گرفته، مجموع کل شبکه و خط انتقال اجرا شده در استان از مرز 18 هزار کیلومتر فراتر رفته است.

,

فلاح اذعان داشت: با گازدار شدن 4 شهر و 280 روستا در سال 97 درصد بهره مندی کل خانوار استان به 73 درصد رسیده است و سال 98 با گازدار نمودن 5 شهر اندوهجرد، شهداد، عنبرآباد و هنزا درصد بهره مندی کل خانوار استان از نعمت گاز طبیعی به 78 درصد ارتقا می یابد .

,

وی ادامه داد: از افتخارات این شرکت این است که در 23 شهرستان پروژه در حال اجرا داریم ، پروژه هایی که برای هفته دولت انتخاب شده  برای 66 روستا به سرانجام رسیده و 6 هزار و 500 خانوار نیز بهره مند شده اند.

,

ایجاد اشتغال با گازرسانی به شهرها و روستاهای جنوبی

, ایجاد اشتغال با گازرسانی به شهرها و روستاهای جنوبی,

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان کرمان در پایان گفت : در حال حاضر با استمرار گازرسانی به مناطق محروم و جنوبی استان علاوه بر کمک شایان و موثر در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت ، گام موثری در راستای ارتقاء سطح رضایتمندی و رفاه عمومی که از اولویت های اصلی شرکت گاز استان می باشد، برداشته خواهد شد و امید می رود با گازرسانی به شهرها و روستاهای جنوبی و صنایع تولیدی صنعتی کشاورزی استان اشتغال این مناطق رونق بیشتری بگیرد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه