اخبار داغ

نامه توکلی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان:

ماجرای بررسی پرونده دو نماینده در مجلس/ درباره رایتان برای 2 نماینده مجلس توضیح دهید

ماجرای بررسی پرونده دو نماینده در مجلس/ درباره رایتان برای 2 نماینده مجلس توضیح دهید
رئیس هیأت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، خواستار توضیحات نایب‌رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره رأی این هیأت در مورد 2 نماینده ابهر و زنجان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد توکلی رئیس هیأت‌مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و نایب‌رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خواستار توضیحاتی درباره رأی صادره بهمن سال گذشته این هیأت در مورد نمایندگان ابهر و زنجان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
متن نامه رئیس هیأت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت به نایب‌رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بدین شرح است:
,
 
,
جناب آقای ملکشاهی
,
 
,
ریاست محترم کمیسیون حقوقی و نایب‌رئیس هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان
,
 
,
جنابعالی در پاسخ به استعلام دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با تخلفات آقایان محمد عزیزی نمایندۀ ابهر و فریدون احمدی نمایندۀ زنجان در تاریخ بهمن 1397 اعلام کرده اید که با توجه به بررسی به عمل آمده و توضیحات نامبردگان، رفتار آقایان در تخلفات خودرویی و طلا خارج از مصادیق ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.
,
 
,
در این باره چند پرسش پیش می‌آید:
,
 
,
1- آیا به نظر هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، تبانی در خرید 6 هزار خودرو به صورت رانتی و چند صد کیلو طلا و همکاری با فردی که جزء 15 نفر اول کسانی است که با خرید بیش از 30 هزار سکه، کمک به اخلال در نظام اقتصادی کشور نموده‌اند، جزء وظایف نمایندگی است؟
,
 
,
2- آیا ایجاد بحران در موضوع پوشک که حتی مقام معظم رهبری به آن ورود کرده و گلایه نمودند و در این بحران، رد پای شرکت پارس حیات که نقش آقای محمد عزیزی در آن برجسته است، جزء وظایف نمایندگی است؟
,
 
,
3- هیأت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان چه بررسی‌ای به عمل آورده و براساس وجه عقلانی یا قانونی این همه تخلف را خارج از حیطه وظایف نمایندگی نشناخته؟ توضیحات نامبردگان چه بوده که حکم بر برائت آنان نموده است؟
,
 
,
اگر در این باره همان بهمن 1397 موضع درستی اتخاذ می کردید کار این دو نماینده به اینجا می‌کشید؟
,
 
,
خواهشمند است برای حفظ شأن و جایگاه مجلس به افکار عمومی توضیح کافی بدهید.
,
 
,
احمد توکلی
,
 
,
رئیس هیأت مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده بان شفافیت و عدالت
,
 
,
به تاریخ سوم شهریور سال 98
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه