اخبار داغ

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

شرکت غله زنجان منحل شد/ خرید تضمینی بیش از 253 هزار تن گندم در استان زنجان

شرکت غله زنجان منحل شد/ خرید تضمینی بیش از 253 هزار تن گندم در استان زنجان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از منحل شدن شرکت غله استان زنجان گفت: ادامه فعالیتها در قالب اداره کل انجام میشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ایزدی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع منحل شدن شرکت غله اظهار کرد: شرکت های 14 گانه غله کشور از 31 مرداد منحل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: کارها بعد از این در قالب اداره کل انجام میشود و شرکت ها به اداره کل تبدیل می شوند.

,

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد: احکام برای مدیران نیز صادر شده و همه کارها در قالب جدید انجام میشود و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

,

وی در مورد میزان ذخیره گندم در استان زنجان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 253 هزار تن گندم در استان زنجان خرید شده و همچنان نیز عملیات خرید تضمینی گندم ادامه دارد.

,

ایزدی به میزان پرداخت مطالبات گندمکاران اشاره و بیان کرد: تا به امروز حدود 40 میلیارد در قبال خرید تضمینی به کشاورزان پرداخت شده است.

,

وی با اشاره به اینکه همه استانهای شمالغرب کشور در ذخیره گندم تا به امروز کاهش دارند افزود: این کاهش های نیز تقریبا برابر است و کردستان، همدان، آذربایجان غربی و شرقی تا به امروز با کاهش 45 درصدی ذخیره گندم مواجه هستند.

,

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان همچنین در مورد تامین گندم مورد نیاز سایر استانها افزود: سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم بسیار خوب بود و استان زنجان، کردستان و همدان استانها رکورددار در خرید تضمینی گندم بودند و این موضوع باعث شد گندم مورد نیاز بخش عمده ای از سایر استانها توسط این سه استان تامین شود.

,

وی با اشاره به اینکه گندم مورد نیاز گیلان، تهران و البرز به صورت جاده ای تامین شد خاطر نشان کرد: سال گذشته گندم مورد نیاز خیلی استانهای جنوبی مانند هرمزگان، سمنان و از استانهای مرکزی مانند یزد و اصفهان و همچنین استانهای خراسان شمالی و جنوبی و مرکزی را به صورت ریلی تامین کردیم.

,

ایزدی ابراز کرد: امسال هم شرکت بازرگانی دولتی نیز براساس میزان مازاد تولید گندم استانها اقدام خواهد کرد و در حال حاضر نیز حدود 40 هزار تن گندم مازاد برمصرف سالیانه در استان داریم.

,

وی گفت: امسال ممکن است براساس خرید گندم و ذخیره ای که از سالهای گذشته داشتیم این میزان به منظور کمک به استانهای دیگر برای استان زنجان تخصیص داده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه