اخبار داغ

رئیس حوزه علمیه خراسان:

مقابله با جریان‌های انحرافی سیاسی رسالت حوزه علمیه است

مقابله با جریان‌های انحرافی سیاسی رسالت حوزه علمیه است
آیت‌الله سید مصباح عاملی ضمن اشاره به هدف گرفتن اصل دین در قالب تحریف دین و فرقه‌سازی با استفاده از عناصر استکباری گفت: مقابله با جریان‌های انحرافی سیاسی و نحله‌ای رسالت حوزه‌های علمیه است و باید از همه نیروهای معتقد و متعهد دارای دغدغه‌مندی استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید مصباح عاملی، رئیس حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در همایش سالانه تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های قم، خراسان رضوی، تهران بزرگ و اصفهان با اشاره به ضرورت طرح مقابله سنجیده و عالمانه با یک جریان اسلام‌ستیز و انحرافی بصورت ضربتی گفت: نقش گسترده و سازنده عالم و معلم دارای اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: نسبت حرکت مؤثر استاد و عالم شامل دریا و هوا نیز می شود.

,

رئیس حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: خیر و برکت حرکت هدایتی انسان معلم هوا و زمین و دریا را شامل می‌شود.

,

آیت‌الله عاملی ضمن اشاره به گستره نقش آفرینی عالم و رسالت تصریح کرد: همه در تسخیر یک انسان عالم باید باشند و اثر آن نباید انحصاری باشد.

,

وی افزود: دشمنان اسلام بعد از تشکیل حکومت دینی در جامعه اسلامی راه‌های زیادی را مانند جنگ نرم و شبیخون فرهنگی برای اسلام ستیزی و آسیب به نظام اسلامی در پیش گرفتند.

,

رئیس حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: جنگ ریشه‌ای و هدف گرفتن اصل دین در قالب تحریف دین و فرقه‌سازی با استفاده از عناصر استکباری که سراغ اصل دین رفته‌اند، بسیار مهم است.

,

وی با بیان اینکه اگر دشمن به عنوان انکار دین بروند قاعدتا با رد مواجه می شوند ولی این حرکت و نقشه تحریف دین اهمیت دارد افزود: موضوعی که مهم است مقابله به مثل است لذا مقابله با جریان‌های انحرافی سیاسی و نحله‌ای رسالت حوزه های علمیه است و باید از همه نیروهای معتق و متعهد دارای دغدغه‌مندی استفاده شود.

,

آیت‌الله عاملی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به منظور هدایت دینی، سیاسی و خدمت اجتماعی گفت: اگر قرار باشد حوزه علمیه پرچم‌دار باشد شرایطی دارد از جمله اینکه توانمندی حوزه های علمیه با شرایط حاکم بر جهان متناسب شود.

,

وی ضمن تأکید بر جامعیت حوزه های علمیه و اساتید در پرچمداری این حرکت در راستای توانمندی سیاسی، علمی و بصیرتی افزود: شناخت درست از فرقه ها و جریان‌های انحرافی مورد نیاز شدید است و با تکفیر و مقابله با لفظ امکان مقابله با این جریان‌های تند مورد حمایت نرم افزاری و سخت افزاری استکبار نیست.

,

رئیس حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: باتوجه به شناخت شرایط حاکم بر جامعه و جهان، نباید پس از تأسیسی حکومت دینی ساده با این شرایط برخورد شود چرا که متفاوت با گذشته است و تحلیل های سطحی داشت.

,

وی افزود: متناسب با شرایط باید آمادگی کامل برای مقابله پیدا کرد و بصورت فردی این حرکت راه انداری نمی‌شود لذا باید با تشکل های منسجم شروع شود تا تأثیرگذار باشیم.

,

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: منظور از تشکل منسجم همه کسانی که به هر عنوان وابسته و مرتبط با حوزه و دستگاه‌های دیگر است تا هدفمند روزآمد و کارامد فعالیت داشته باشند.

,

وی افزود: حرکت منسجمی که در دنیا در برابر اسلام آغاز شده این چیزی نیست که با حرکت‌های پراکنده فردی با آن بتوان مقابله کرد لذا همه با هم باید پای کار باشند.

,

رئیس حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه تهیه نقشه جامع مبتنی بر ارتباطات، اطلاعات و آموزش به منظور قلمروی برخورد با دشمن ضروری است خاطرنشان کرد: نقاط فعالیت باید در نقشه مشخص شود و کار بر آن اساس شروع شود.

,

وی افزود: آموزش در سطوح مختلف به صورت ویژه و متناسب، بهره گیری از فناوری روز در این راستای مقابل با دشمن مهم است و لذا خدا باتوجه به ایمان، اراده و حرکت به آن برکت خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه