اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار:

بنای ساخته شده در مسیر سبزوار-خوشاب دارای سندیت امامزاده نیست

بنای ساخته شده در مسیر سبزوار-خوشاب دارای سندیت امامزاده نیست
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: ساختمان منتسب به امامزاده عینعلی در سبزوار دارای سندیت نبوده و مورد تایید اوقاف نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه در گفت وگو با  صبح توس؛ در خصوص بنای تازه تاسیس و منتصب به امازاده در مسیر سبزوار به خوشاب اظهارداشت: امامزاده عینعلی که تابلوی آن در ۷ کیلومتری محور سبزوار - خوشاب نصب شده است در سامانه جامع اوقاف کشور ثبت نیست و به عنوان مکان مذهبی مورد تایید ما نیست و از سمت اداره اوقاف هیچگونه خدماتی ارائه نمیشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با بیان اینکه این بنا در سنوات گذشته ساخته و تخریب شده است افزود : این مکان در زمان رئیس های سابق اوقاف ۳ بار تذکر داده شده و تخریب شده ولی دوباره به صورت خودمختار به دست افرادی ناشناس ساخته میشود.

, .,

مهدوی خواه اضافه کرد: ۳ سال پیش توسط تیم های بازرسی در کل کشور و سبزوار تحقیقاتی محلی و میدانی انجام شد و در سامانه جامع اوقاف کشور هم اکنون ۲۷ بقعه و پیر در سبزوار ثبت شده است.

, .,

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: لازم به ذکر است امامزادگان عینعلی و زینعلی فرزندان امام سجاع (ع) هستند و در شمال غرب تهران واقع هستند.

, .,

وی ادامه داد: این مکان را به زودی از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

, .,

 گفتنی است بر اساس مشاهدات خبرنگار ما و گزارشات شهروندان در این مکان ابتدا تنها یک صورت قبر بود که با پارچه ای سبز رنگ پوشیده شده بود و در ادامه به دست افراد سودجو بنایی برای ان ساخته شد و اسم امازاده عینعلی بر ان گذاشته شد.

,

انتظار می رود مسئولان امر هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند و جلوی سواستفاده از اعتقادات و عواطف مذهبی مردم توسط افراد سود جو را بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه