اخبار داغ

رئیس بسیج اصناف مازندران خبر داد

برگزاری همایش بزرگداشت روز بسیج اصناف فردا در ساری

برگزاری همایش بزرگداشت روز بسیج اصناف فردا در ساری
رئیس بسیج اصناف مازندران با اعلام اینکه 4 شهریورماه مصادف است با سالروز تشکیل بسیج اصناف گفت: همایشی برای گرامیداشت این روز فردا در سالن همایش اتاق بازرگانی ساری با موضوع نقش اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اعلام اینکه 4 شهریورماه مصادف است با سالروز تشکیل بسیج اصناف اظهار کرد: بسیج اصناف با رویکرد حمایت از اقشار صنفی جامعه، تحقق ارزش‌ها و اهداف نظام انقلاب در بدنه اصناف کشور ایجاد شد که برای کمک به اصناف و بازاریان در جهت سرعت بخشیدن به تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت است.

وی افزود: به همین منظور، همایشی برای گرامیداشت این روز فردا از ساعت 9:30 صبح در سالن همایش اتاق بازرگانی ساری با موضوع نقش اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود.

رئیس بسیج اصناف مازندران خاطرنشان کرد: هدف و انگیزه بسیج اصناف در واقع پشتیبانی و دفاع همه جانبه صنوف و بسیجیان این قشر از نظام و انقلاب و همچنین سازماندهی بسیجیان برای کمک به بازار و کل اصناف به صورت همه جانبه و بدون چشم‌داشت است.

ابراهیمی در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی بسیج اصناف و اتاق‌های اصناف مازندران در حمایت از سیل‌زدگان استان اعلام کرد: از همان روز اول پس از وقوع سیل، بسیجیان پای کار آمدند و فرماندهان پایگاه‌های اصناف همراه با بسیجیان در بین مردم حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در مرحله اول عمده ترین اقدام بسیج اصناف اعزام گروه‌های جهادی صنفی به مناطق سیل زده و انجام ارائه خدماتی چون تعمیرات لوازم خانگی، لوازم برقی، لوازم گازسوز و غیره بود.

رئیس بسیج اصناف مازندران تصریح کرد: در گام بعدی و طی جلسه‌ای که بین اتاق‌اصناف، سازمان صمت و بسیج سازندگی برگزار شد، مقرر شد تا اصناف هم به‌صورت نقدی و هم با اهدای اجناس مورد نیاز و ضروری مشارکت داشته باشند.

ابراهیمی اعلام کرد: در ادامه مقرر شد تا اصناف با مشارکت در ساخت و ساز واحدهای تخریبی هم در ساخت و هم در تامین مصالح ساختمانی نظیر سیمان، آهن، آجر و غیره تا سقف 20 میلیون تومان مشارکت کنند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی اصناف و بازاریان مازندران برای کمک‌رسانی به هموطنان خسارت دیده از سیل، بیان کرد: اصناف و بازاریان مازندران همواره در تمام حوادث و بحران‌ها طی دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن، حضور پر رنگ و مستمری داشتند و در سیل اخیر نیز به یاری هموطنان خود شتافته‌اند.

رئیس بسیج اصناف مازندران توضیح داد: با برگزاری جلسات و پیگیری با اتاق‌های اصناف، ادارات صنعت و اتحادیه‌های صنفی استان، در همان روزهای نخست، مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان از سوی بازاریان به سیل زدگان استان به صورت نقدی و اهدای اجناس ضروری کمک شد.

ابراهیمی اضافه کرد: علاوه بر این کمک نقدی، طی جلسه‌ای که اصناف با کمیته امداد و بهزیستی برگزار شد مقرر شد تااصناف در ساخت  200 واحد مسکونی تحت پوشش این ارگان‌ها و افراد غیر پوشش نیز مشارکت کنند.

وی اذعان کرد: با اعلام آمادگی اصناف و بازاریان مازندران مبنی بر کمک تا سقف 20 میلیون تومانی برای ساخت هر مسکن با احتساب ساخت 200 واحد مسکونی برای سیل زدگان، کمک آن‌ها در این بخش به 4 میلیارد تومان طی اجرای پروژه می‌رسد که با احتساب کمک بیش از یک میلیاردی در مرحله اول، مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی اصناف مازندران به سیل زدگان به بیش از 5 میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس بسیج اصناف مازندران در پایان گفت: به مناسبت فرا رسیدن 4 شهریورماه  روز قشر بسیج اصناف که سالروز به شهادت رسیدن مهدی عراقی و فرزندش توسط منافقین انجام گرفت؛ فردا مراسم گرامیداشتی با حضور اصناف، مسئولان استانی و فعالان رسانه‌ای در مرکز استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه