اخبار داغ

سید حسن‌نصرالله:

ارتش اسرائیل از امشب منتظر پاسخ باشد/ نتانیاهو با خون اسرائیلی‌ها در انتخابات شرکت می‌کند

ارتش اسرائیل از امشب منتظر پاسخ باشد/ نتانیاهو با خون اسرائیلی‌ها در انتخابات شرکت می‌کند
دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (یک‌شنبه) درباره آخرین تحولات و در رأس آن، تجاوز اخیر پهپادهای رژیم صهیونیستی سخنرانی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از حاضران در این سخنرانی، اعلام کرد که درباره تجاوز بامداد امروز پهپادهای اسرائیلی به خاک لبنان صحبت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی همچنین موفقیت و پیروزی ارتش لبنان و حزب‌الله و ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها را به مردم این دو کشور و خانواده‌های شهدا تبریک گفت.

,

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: حضور گسترده در این مراسم، اولین پاسخ و واکنش به تجاوزهای شب گذشته اسرائیل بود.

,

سید حسن نصرالله افزود: نیروهای مقاومت و ارتش سوریه سال‌های زیادی برای مقابله با طرح های خطرناک سپری کردند و درگیری الجرود بخش مهمی از درگیری های بزرگ سوریه بود.

,

وی با بیان این که چند روز دیگر یعنی ۳۱ اوت، سالروز ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراه وی است، یادآور شد: هرچه اکنون داریم و مقاومت و پیروزی طی دهه‌ها، همه به برکت حضور امام صدر در لبنان بود.

,

سیدحسن نصرالله افزود: مسأله صدر را دنبال می کنیم و از خداوند می خواهیم او و دو برادرش را به ما بازگرداند تا شاهد پیروزی‌ها و اصولی که بنا نهاده است، باشد. این پیروزی‌ها متعلق به نیروهای مقاومت لبنان، فلسطین و ارتش لبنان و سوریه است.

,

وی اظهار داشت: تحولات جدید در لبنان و تعرض رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان و ارسال پهپاد به درون خاک لبنان از تجاوزهای جدید و بسیار، بسیار بسیار خطرناک است که درباره آن سخن خواهم گفت.

,

دبیر کل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: باید طرحی را که برای سوریه آماده شده بود، به یاد بیاوریم که هدفش فقط ضربه زدن به دموکراسی و ایجاد تغییرات داخلی نبود بلکه هدف نظام مقاومت بود. اتفاقات سالیان اخیر و آخرین مورد نیز جنگ الجرود یک رویداد عادی نبود. اتفاقات منطقه بسیار مهم و بزرگ بود و تهدیدات نیز وجود داشت.

,

سیدحسن نصرالله بیان داشت: باید همه کسانی را که به تروریست‌ها کمک کرده و به آنان سلاح دادند و از آنان حمایت سیاسی و رسانه‌ای کردند، بازخواست کنیم. باید یادآوری کنیم این درگیری بر دوش ارتش سوریه و مقاومت بود و ارتش لبنان از هر گونه اقدامی منع شده بود. تصمیم رسمی لبنان در وارد کردن ارتش لبنان در درگیری الجرود شجاعانه بود.

,

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: امروزه برخی به هنگام سخن گفتن از درگیری‌ها، نقش مقاومت و ارتش سوریه را نادیده می‌گیرند که این نوعی ناسپاسی است.

,

سیدحسن نصرالله گفت: آمریکایی‌ها از دولت لبنان خواستند تا مانع از ورود حزب‌الله به درگیری الجرود شود. آنها خود به داعش پر و بال دادند. زمانی که داعشی‌ها محاصره می‌شدند، بالگردهای آمریکایی برای نجات سرکردگانشان به پرواز درمی‌آمدند.

,

دبیر کل حزب الله لبنان گفت که آمریکایی‌ها بنا به اعتراف شخص «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا از تروریست‌ها در منطقه حمایت کرده‌اند و هم‌اکنون نیز به دنبال احیاء گروه تروریستی داعش هستند؛ چرا که کمیسیون‌های پارلمانی عراق به‌دنبال اخراج آمریکایی‌ها از این کشور هستند.

,

وی با تاکید بر این نکته که داعش هم‌اکنون از نظر مکانی خیلی با کشور ما فاصله دارد، خاطرنشان کرد: باید از جمهوری اسلامی ایران که در کنار ما و سوریه بود، سپاسگزاری کنیم.

,

دبیر کل حزب‌الله لبنان بیان داشت: ارتش سوریه در بهترین وضعیت قرار دارد و توان رقم زدن دستاوردها و پیروزی را دارد و ادلب و شرق الفرات به خاک سوریه خواهند پیوست.

,

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: ما هنوز به حضور خود در مرزها به‌عنوان ساختار مبارزاتی ادامه می‌دهیم و زمانی که نیاز باشد، هزاران نفر به جبهه‌ها خواهند پیوست. برخی می‌گویند تامین امنیت منطقه، قربانی‌هایی را به دنبال خواهد داشت اما این از مسئولیت‌های دولت است. باید بفهمیم اقدامات ارتش، برای حفظ امنیت منطقه است و هیچ نهادی نمی‌تواند جای ارتش را بگیرد.

,

سیدحسن نصرالله ادامه داد: برای تشکیل شورای توسعه بعلبک و الهرمل اصرار داریم و آن را مقدمه‌ای برای آغاز طرح‌های توسعه منطقه می‌دانیم.

,

دبیر کل حزب‌الله لبنان بیان داشت: وظیفه ماست که با تمام توان برای توسعه بکوشیم اما ما با دولتی فاسد روبه‌رو هستیم که مبتنی بر سهم‌بندی‌های طایفه‌ای و مذهبی است.

,

وی یادآور شد: با هرگونه خدشه دار کردن چهره البقاع مخالفیم ساکنان این منطقه با شرافت و شهامت بوده و جانفشانی می‌کنند.

,

سیدحسن نصرالله با بیان این که رویداد شب گذشته بسیار مهم و حساس بود، بیان داشت: آن چه دیشب اتفاق افتاد، خیلی خطرناک بود و کسی نمی‌تواند آن را دست کم بگیرد و مسخره کند. این حمله با پهپادهایی صورت گرفت که نمی‌توان آنها را خرید و استفاده کرد. پهپاد اولی هواپیمای شناسایی و غیر مسلح بود و حزب‌الله این پهپادهای متجاوز را ساقط نکرده‌اند. برخی از جوانان می‌گویند با مشاهده این پرنده که در ارتفاع پایین پروزا می‌کرد، به سمت او سنگ پرتاب کردند و آن را ساقط کردند. بررسی این پهپاد نشان می‌دهد که به دلیل نقص فنی و اصابت سنگ سقوط کرده است.

,

سیدحسن نصرالله گفت که پهپاد دومی ولی مسلح و انتحاری بود و برای اجرای عملیات آمده بود. او گفت باید خدا را شکر کرد که این حادثه شب اتفاق افتاد و اغلب ساکنان در جنوب بیروت و بقاع بودند والا کشته و زخمی برجای می‌گذاشت.

,

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان این که این حادثه (حمله با پهپاد انتحاری) اولین حمله خصمانه رژیم صهیونیستی از ماه اوت ۲۰۰۶ بود، اظهار داشت که حزب‌الله با همه امکاناتی که در دست دارد هرگز اجازه نخواهد داد این گونه تعرض‌ها و تجاوزها تکرار شود.

,

وی تصریح کرد: این که دولت می‌خواهد از اسرائیل به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کند، خوب است ولی نمی‌تواند جلوی این تجاوزگری را بگیرد.

,

سیدحسن‌ نصرالله گفت: «ما در مقاومت [لبنان] هرگز اجازه تکرار این روند را نخواهیم داد؛ هر چقدر هم هزینه داشته باشد. دیگر زمانی که هواپیماهای اسرائیل به لبنان وارد می‌شد و به مناطق و مواضع لبنان حمله می‌کرد و این رژیم در فلسطین در امنیت بود، به سر آمده است.»

,

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که حزب‌الله از این تاریخ به بعد هرگونه هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد و سرنگون خواهد کرد.

,

وی بیان داشت: نتانیاهو و همدستان وی در این تصمیم‌گیری اگر فکر می‌کنند ما ساده از کنار آن عبور خواهیم کرد، سخت در اشتباه هستند. آن دوره‌ای که اسرائیل، لبنان را بمباران می‌کرد و در امان می‌ماند دیگر به پایان رسیده است. از الان به بعد پهپادهای اسرائیل در لبنان را رهگیری کرده و آنان را نابود خواهیم کرد.

,

ایسنا نوشت، دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: دیروز اسرائیل به منزل یکی از اعضای حزب‌الله در سوریه حمله کرد که به شهادت دو جوان منجر شد. به همه تجاوزات اسرائیل به برادرانمان در سوریه و لبنان و نه تنها مزارع شبعا پاسخ خواهیم داد.

,

وی خاطرنشان کرد: ادعای نتانیاهو درباره هدف قراردادن مرکز ایرانی کذب است. آنها در حمله هوایی، جوانان حزب‌الله را به شهادت رساندند.

,

سید حسن‌ نصرالله تاکید کرد: ما از حادثه شب گذشته بی‌تفاوت نمی‌گذریم.

,

دبیر کل حزب‌الله لبنان با خطاب قرار دادن اسرائیلی‌ها گفت: نتانیاهو با خون شما در انتخابات شرکت می‌کند و شما را به سوی جهنم می‌کشاند.

,

وی در پایان تاکید کرد: به دشمنان می گویم ما آماده گرسنه ماندن هستیم اما با عزت خواهیم بود و به کسی اجازه نخواهیم داد تا کرامت و حاکمیت ما را لکه‌دار کند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه