اخبار داغ

با کارگردانی فیلمساز کُردستانی؛

راهیابی فیلم کوتاه « ذبح » به جشنواره دهوک عراق

راهیابی فیلم کوتاه « ذبح » به جشنواره دهوک عراق
فیلم کوتاه ذبح ساخته مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین پور در سی و دومین حضور بین المللی خود به هفتمین جشنواره فیلم دهوک راه یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، فیلم کوتاه ذبح ساخته مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین پور در  سی و دومین حضور بین المللی خود به هفتمین جشنواره فیلم دهوک راه یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

جشنواره دهوک یکی از معتبرترین جشنواره های فیلم خاورمیانه محسوب می شود که هر ساله با حضور سینماگران برجسته منطقه برگزار می شود که در هفتمین دوره اش میزبان فیلم کوتاه ذبح است.

,

 

,

ذبح داستان خانواده ای را روایت می کند که برای گذران یک زمستان سخت مجبور می شوند گاو خود را بفروشند و آن را ذبح کنند، اما پسر خانواده از این قضیه ناراحت است و گاو را فراری می دهد. فیلم کوتاه ذبح از تولیدات انجمن سینمای جوانان سنندج و حوزه هنری کردستان می باشد.

,

 

,

جشنواره فیلم دهوک که از 18 تا 25 شهریور برگزار می شود میزبان 5 فیلم دیگر از ایران نیز هست:

,

 

,

فیلم سینمایی کامیون ساخته کامبوزیا پرتوی، دم صبح ساخته سالم صلواتی و دایان ساخته بهروز نورانی پور در بخش فیلم بلند، در بخش کوتاه نیز فیلم کامند ساخته فرشید عبدی و کالیما ساخته اشکان احمدی حضور دارند.

,

 

,

لازم به ذکر است در بخش فیلم کوتاه داستانی (فیلمسازان کورد زبان) 12 فیلم، در بخش مستند(فیلمسازان کورد زبان) 6 فیلم، در بخش فیلم کوتاه بین الملل 10 فیلم، در بخش مستند بین الملل 4 فیلم و در بخش فیلم بلند 7 فیلم به رقابت خواهند پرداخت که در این میان 6 فیلم از ایران حضور دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه