اخبار داغ

صفر تا صد درمان گرفتگی‌های قلبی و عروق

صفر تا صد درمان گرفتگی‌های قلبی و عروق
فوق تخصص قلب و عروق مضرات و مزایای آنژیوگرافی را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی جمالیان رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی با اشاره به اقدامات درمانی برای درمان بیماران قلبی، گفت: برای درمان بیماران قلبی و گرفتگی‌های عروق روش‌های درمانی متفاوتی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به انجام آنژیوگرافی برای درمان برخی گرفتگی‌های عروق، افزود: هیچ کار تهاجمی بی ضرر نیست و در انژیوگرافی نیز با توجه به اینکه از مواد حاجب استفاده می‌شود ممکن است برای افراد حساس و برخی اعضای بدن آسیب‌هایی به همراه داشته باشد.
,
 
,
جمالیان با بیان اینکه هر اقدام درمانی باید در جای خود انجام شود، تصریح کرد: انژیوگرافی به عنوان اولین روش تشخیصی برای گرفتگی عروق کرونر یا عروق بدن به کار نمی‌رود، اما اگر لازم باشد پزشک مجبور به انجام آن برای بیمار است.
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: روش‌های تشخیصی غیرتهاجمی مانند تست ورزش، استرس اکو، اسکن و پزشکی هسته‌ای وجود دارد که در صورت گرفتگی عروق بیمار به این روش‌ها ارجاع داده می‌شود و نهایتا با سیتی آنژیو و در مواردی که گرفتگی عروق خیلی شدید باشد بیمار آنژیوگرافی می‌شود.
,
 
,
 
,
رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی با بیان اینکه هیچ کار تهاجمی در روند درمان بدون عارضه نیست، گفت: به طور حتم وقتی پزشکی آنژیوگرافی را برای بیماری تجویز می‌کند نسبت به عوارض آن مطلع بوده و فایده آن بیش از مضرات آن است.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه