اخبار داغ

رئیس زندان درگز:

زندانیان را به چشم خلافکار نبینید/ اشتغال ۷۰ زندانی در واحدهای تولیدی و خدماتی درگز

زندانیان را به چشم خلافکار نبینید/ اشتغال ۷۰ زندانی در واحدهای تولیدی و خدماتی درگز
رئیس زندان درگز گفت: یکی از وظایف ده گانه زندانها اشتغال و حرفه آموزی زندانیان است؛ قریب به 70 نفر از زندانیان آقا و خانم درگز به صورت بند باز مشغول فعالیت در واحدهای تولیدی و خدماتی شهرستان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد تقی حسن مزرجی در گفتگو با صبح توس به تشریح فعالیت های بنیاد تعاون زندانیان پرداخت و اظهار کرد: بنیاد تعاون نهادی است تحت نظر اداره کل زندانهای کشور که وظیفه حرفه آموزی و اشغال زندانیان را بر عهده دارد؛ این اشتغال ممکن است داخل زندان باشد و یا به صورت کارفرمایی در خارج از زندان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: اشتغال زندانیان حقیقتا یک انقلاب خیلی خوب در سطح زندانبانی ایجاد کرد چرا که بیکاری فرد زندانی، ضمن تلف شدن وقت او موجب بروز فکر و خیال های آشفته و مشکلات روانی و در نهایت افزایش معضلات اجتماعی می شد.

,

رئیس زندان درگز عنوان کرد: زندانیان توانمندی که دارای شرایط اشتغال هستند، به این روش هم می توانند کسب درآمد داشته باشند، هم از فرصت بودن در کنار خانواده استفاده کنند، هم هنری را آموزش دیده و بعدها از آن استفاده کنند و در نهایت مدت زندانی بودن خود را سپری کنند.

,

, ,

وی با اشاره به مزیت های چنین کاری ابراز کرد: این نوع قرارداد یک معامله با سود چند طرفه است؛ فرد زندانی مشغول به کار شده و درامد کسب می کند، کارفرما با دستمزد پایین تری نیروی کار اخذ می کند، خانواده فرد زندانی از موهبت داشتن سرپرست بهره مند می شود، اداره زندانها نیروی کارآزموده تربیت می کند و مهمتر از همه جامعه از معضل بیکاری مصون خواهد ماند.

,

رئیس زندان درگز گفت: طبق دستورالعمل بنیاد تعاون، 5 درصد از دستمزد فرد زندانی صرف بیمه حوادث، 15 درصد صرف ارتقاء اشتغال زندانیان و 80 درصد مابقی در اختیار خود فرد قرار می گیرد؛ به عبارتی از اشتغال زندانیان فقط اجر معنوی و بازگشت توانمندانه و سعادتمند زندانیان نصیب اداره زندان خواهد شد.

,

مزرجی تاکید کرد: در حال حاضر در شهرستان درگز تعدادی از کارفرمایان کارگاه های تولیدی و ارگانهای دولتی با این اداره قرارداد دارند که در مجموع می توان گفت 70 نفر از زندانیان آقا و خانم به صورت بند باز مشغول به فعالیت در این واحدهای تولیدی و خدماتی هستند.

,

, ,

وی افزود: از یک سال گذشته تاکنون با همکاری خوبی که با فنی و حرفه ای شهرستان صورت گرفته توانسته ایم آموزشهایی همچون جوشکاری، ایمنی و بهداشت محیط کار، پروار بندی گوسفند، تابلو فرش و چرم دوزی را در اختیار زندانیان گذاشته و ضمن مهارت آموزی، گواهینامه معتبر فنی و حرفه‌ای را برای آنان کسب کنیم.

,

رئیس اداره زندان درگز به بیان مشکلات پیش رو پرداخت و تصریح کرد: نداشتن فضای کار برای زندانیان یکی از اصلی ترین دغدغه ما در شهرستان است، به جرات می توان گفت اگر فضای کافی برای ایجاد یک کارگاه چرم دوزی می داشتیم اولین تولید کننده کیف دستی در کشور بودیم!

,

مزرجی اشاره کرد: از مسئولین شهرستان تقاضا داریم در جهت آسان سازی کارها و حل مشکلات کارآفرینان اقدام جدی داشته باشند، این شهرستان و این زندانیان ظرفیت های بسیار زیادی دارند که اگر اندکی حمایت مسئولین با آن آمیخته شود قطعا شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری در شهر خواهیم بود.

,

, ,

وی در پایان ضمن گلایه از دیدگاه نامناسب برخی همشهریان نسبت به زندانیان خاطرنشان کرد: دلایل متعددی وجود دارد که کار یک شهروند به زندان ختم شود؛ اکثر زندانیان سر یک لحظه غفلت و ناآگاهی از قوانین به چنین جایگاهی محکوم شده اند؛ بنابراین نباید به همه آنها به چشم یک مجرم خلافکار نگاه کرد، خیلی از زندانیان از نظر شخصیتی از وضعیت فعلی مردم عادی بهتر هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه