اخبار داغ

کشته شدن ۲۶ عضو پ.ک.ک و ۳ نظامی ترکیه

کشته شدن ۲۶ عضو پ.ک.ک و ۳ نظامی ترکیه
حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه علیه شاخه نظامی پ.ک.ک در داخل و همچنین در شمال عراق ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ترک٬ بر اساس اطلاعاتی که از سوی وزارت دفاع ترکیه منتشر شده٬ دیروز و در چارچوب عملیات کماندویی برون‌مرزی موسوم به چنگال 3 در شمال عراق٬ جمعاً 15 نفر از اعضای شاخه نظامی پ.ک.ک در مناطق مختلفی از حفتانین و گارا و 11 نفر از آنان نیز در بمباران مناطق کوهستانی داخل مرزهای ترکیه کشته شدند و به این ترتیب شمار کشته‌شدگان این گروه در 1 روز به 26 نفر رسید که تاکنون سابقه نداشته است و همچنان حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه علیه شاخه نظامی پ.ک.ک در داخل و همچنین در شمال عراق ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در عملیات دیروز٬ همچنین 3 تن از نظامیان ترکیه نیز کشته و 7 نفر مجروح شدند.
,
 
,
ابراهیم کالن سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه با انتشار یک توییت٬ کشته شدن 3 نظامی کشورش را تایید و اعلام کرد: تروریست‌ها تاوان سنگینی پس خواهند داد.
,
 
,
همچنین دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی که در سالیان اخیر در چارچوب ائتلاف جمهور از اردوغان و حزب عدالت و توسعه حمایت می‌کند٬ دیروز در یک سخنرانی عمومی اعلام کرد: حفظ بقای ملی و شرافت و کرامت کشورمان در گرو مبارزه با تروریست‌های بیشرف است. باید ریشه و بنیان آنها را نابود کنیم و امنیت و آرامش را به شمال عراق و شمال سوریه بازگردانیم. اگر چه غم از دست دادن سربازانمان٬ غمی سنگین است اما نباید بر تصمیم قاطعانه ما در مبارزه با ترور٬ کوچک‌ترین تاثیری بگذارد و لازم است به حملات خود ادامه دهیم.
,
 
,
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز که دیروز در ترابزون و در یک سخنرانی عمومی حضور پیدا کرده بود٬‌ اعلام کرد: همچنان که وعده داده بودیم٬ در حال ریشه‌کن کردن ترور هستیم و این مبارزه به شکل بی‌امان ادامه پیدا خواهد کرد. همین جا خطاب به حزب جمهوری خلق نیز اعلام می‌کنم که باید تکلیف خود را روشن کند و نشان دهد که در کدام جبهه ایستاده است. این حزب چرا از شهردارانی حمایت می‌کند که در خدمت تروریسم هستند؟ من همواره گفته‌ام که حزب دموکراتیک خلق ها٬ نتوانسته در قد و قامت یک حزب سیاسی ظاهر شود و همیشه دنباله‌رو ترور بوده است. بنابراین لازم است حزب جمهوری خلق نیز از آنها فاصله بگیرد.
,
 
,
اردوغان پس از سخنرانی خود٬ با تلفن همراه سلیمان سویلو وزیر کشور و به شکل تصویری با یک مادر کُرد دیاربکری گفت‌وگو کرد که پس از تحصن دوروزه در برابر ساختمان مرکزی توانسته بود پسر خود را پیش از رفتن به کوهستان و عضویت در پ.ک.ک٬ به خانه بازگرداند.
,
 
,
وی در این گفت‌وگو اعلام کرد: فرزندت را کشان کشان از چنگ تروریست‌ها درآوردی و او را به خانه بازگرداندی. کشور ما به مادرهایی همچون شما نیاز دارد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه