اخبار داغ

رئیس خانه مداحان کشور:

هیئات مذهبی به واسطه قدرت معنوی خود می توانند در گام دوم نقش ایفا کنند

هیئات مذهبی به واسطه قدرت معنوی خود می توانند در گام دوم نقش ایفا کنند
رئیس خانه مداحان کشور گفت: با توجه به قدرت معنوی ای که هیئات مذهبی دارند، می توانند هم در زندگی اشخاص و هم در مباحثی که رهبری در بیانیه گام دوم ذیل معنویت و سبک زندگی فرمودند، نقش داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن طاهری رئیس خانه مداحان کشور در آستانه محرم الحرام در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: هیئات مذهبی می توانند در حوزه های مختلف اجتماعی نقش داشته باشند یعنی نه تنها محرم و صفر و ماه مبارک و نه تنها در جلسات ماهیانه و هفتگی بلکه در هر روز می توانند نقش ایفا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

طاهری افزود: امروز اگر بخواهیم شرایط اجتماعی را در دو کفه ترازو در نظر بگیریم، یک کفه ترازو پر از مفاسد مختلف و بی بند و باری و این همه وادادگی و این همه افسار گسیختگی ها است اما در کفه دیگر معنویات را داریم که باید گفت شکر خدا این معنویات به همه آن موارد می چربد.

,

وی عنوان کرد: می بینیم در طول سال، ۱۰ ماه دشمنان همه تلاششان را می کنند که کشور را به طرف بی بند و باری و خواهش های نفسانی سوق دهند و جوان ها را به طرفی ببرند که خودشان دوست دارند اما دو ماه محرم و صفر می آید و در واقع روزگار آنها را خراب می کند و همه خواب های آنها را آشفته می سازد.

,

رئیس خانه مداحان کشور بیان کرد: این تحول بزرگ در محرم اثر واقعی هیئت هاست. این اثر واقعی فضائل و مناقب اهل بیت(ع) است که یک نام اهل بیت(ع) را بردن و یک یا حسین(ع) یا یک یا علی(ع) گفتن، تاثیر گذار است. به قول شاعر،« گفتن یک یاعلی به صدق و ارادت/ به ز هزاران هزار سال عبادت» اگر یک یا علی(ع) با اخلاص گفته شود می تواند جبران یک سری از این مسائل و مشکلات را کند.

,

وی اظهار کرد: پس با توجه به این قدرت معنوی ای که هیئات و محافل دارند، می توانند هم در زندگی اشخاص و هم در مباحثی که رهبری در بیانیه گام دوم ذیل معنویت و سبک زندگی  فرمودند، نقش داشته باشند.

,

طاهری به بحث ولایت مداری در هیئات پرداخت و تصریح کرد: امروز می بینیم عده ای در جاهای مختلف هیئت هم می گیرند، مجلس هم برای اهل بیت(ع) برپا می کنند و شاید عزاداری غالبی هم داشته باشند ولی آن جوری که باید و شاید ولایی نیستند. یعنی زیر چتر ولایت نیستند. ممکن هم هست از برخی آقایان حمایت کنند، ممکن از کسی دفاع کنند اما ما امروز می بینیم که بیرق این کشور را، علم این کشور را ولایت فقیه بلند کرده است و به همین خاطر باید گفت که اگر زیر چتر ولایت باشند موفقند.

,

وی ادامه داد: ان شاءالله امام حسین (ع) از آنها قبول می کند ما کسی نیستیم که بگوییم عزاداری آنها باطل است و یا که قبول نیست اما باید بدانند که اگر ولایی باشند اثر گذار هستند چرا که کشور ما، کشور ولایت است و مردم ما، مردم ولایت مدار هستند و رهبر بزرگوار ما کسی است که با یک بیانیه و یک سخنرانی و یک کلام، دل ها را تکان می دهد و جوان ها را این گونه جذب می کند همانطور که امام (ره) در دهه ۶۰ این کار را می کردند.

,

این مداح پیشکسوت در ادامه عنوان کرد: به واسطه تشکیلاتی متشکل از  مجامع فعال در حوزه مداحی کشور، با عنوان شورای نظارت بر ستایشگران، بر همه مداحان نظارت انجام می شود و این جلسات هم حداقل ۱۵ روز و یا ماهی یک بار برگزار می گردد و به تمام موارد مرتبط با حوزه مداحان رسیدگی می شود. کار به شکلی نیست که باری به هر جهت باشد اما متاسفانه بعضی، از گرده راه رسیده ها هستند که به این موارد توجه نمی کنند و همین ها خیلی آسیب وارد می کنند.

,

وی در توصیه به مداحان جوان خاطر نشان کرد: خواهش ما این است که واقعا در حوزه نوکری ارباب، نوکری کنند و خدایی نکرده فکر نکنند که امروز نوبت ماست و امروز همه روی زمین زیر پر ماست. خیلی از آنها مهم تر و قوی تر و خوش صدا تر و باسابقه تر بودند اما امروز کجا هستند؟ پس این را باید جوان نوکر ابا عبد الله(ع) بداند که به او توجه و عنایت شده و او هم نامش جز نوکران امام حسین (ع) نوشته شده است و باید این جایگاه را حفظ کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه