اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مباهله، حقانیت و عصمت اهل بیت(ع) را اثبات کرد/ولایت؛ نگهدارنده خیمه دین

مباهله، حقانیت و عصمت اهل بیت(ع) را اثبات کرد/ولایت؛ نگهدارنده خیمه دین
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه مباهله، حقانیت و عصمت اهل بیت(ع) را اثبات کرد، گفت: ولایت، اساسی ترین آموزه دین اسلام است و خیمه دین را نگه می دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا یه نقل از عصر همدان؛ آیت الله حبیب‌الله شعبانی شامگاه گذشته در مراسم جشن مباهله در جمع مردم تویسرکان با گرامیداشت اعیاد ذی الحجه، گفت: روز مباهله، روزی است که نبی مکرم اسلام(ص) با نصارای نجران مباهله کردند و مباهله به معنای تقاضای لعن الهی از سوی دو یا چند نفر برای طرف مقابل در راستای اثبات حقانیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار کرد: مسیحیان نجران با آنکه خود پیشنهاد مباهله را دادند در روز موعود از آن خودداری کردند، روز مباهله اثبات حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت است و نه تنها حقانیت و پاکی پیامبر(ص) را اثبات می کند بلکه بر معصوم بودن همراهان ایشان نیز دلالت دارد.

,

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه به موضوع غدیر و اهمیت آن در تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: تعیین ولی و جانشین پیامبر(ص)، آنقدر مهم بود که طبق آیات قرآن اگر این مهم محقق نمی شد دین اسلام ناقص می ماند.

,

آیت الله شعبانی شعبانی با تأکید بر اینکه ولایت اساسی ترین آموزه دین اسلام است و خیمه دین را نگه می دارد، تصریح کرد: جریان غدیر، جریانی است که باید همیشه زنده بماند، چرا که کتاب و سنت خدا با ولایت گره خورده است.
وی با بیان اینکه باید فضایل امام علی(ع) در جامعه تبیین شود، عنوان کرد: از فضیلت های آن امام بزرگوار همین بس که طبق روایت معتبر خداوند متعال در معراج با لسان امام علی(ع) با پیامبر(ص) سخن گفت.

,
,

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: امروز ولایت تام بر عهده امام زمان(عج) است و اما طبق احادیث معتبر در زمان غیبت ولی عصر(عج) جامعه اسلام ی نمی تواند بدون سرپرست بماند و برای ادامه حیات باید به راویان حدیث که از از نظر نگرش و فقه به ائمه(ع) نزدیکتر هستند مراجعه کنند.

,

آیت الله شعبانی شعبانی با بیان اینکه تأیید مسئله ولایت فقیه، قائل به معصوم بودن امامین انقلاب نیست، تصریح کرد: با این وجود ولی فقیه کسی است که در امتداد راه ائمه(ع) گام بر می دارد و در همان مسیر با همان نگرش ها و برنامه ها در حرکت است.

,

وی با اشاره به اینکه اگر جریان غدیر به انحراف کشیده نمی شد امروز این همه مشکلات جهان را فرا نمی گرفت، اظهار کرد: اینکه امروز نیز دشمنان اسلام ولایت و رهبری را نشانه گرفته اند به همین دلیل است، استکبار با شبه افکنی و گره زدن مسائل اقتصادی به ولی فقیه به دنبال تنزل جایگاه ولایت برای پیشبرد اهداف شوم خود هستند.

,

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: ولی فقیه در قانون اساسی وظایفی دارد و وظایفش تعریف شده است و نمی توان مشکلات اقتصادی را به ایشان نسبت داد،اما دشمنان نظام می خواهند با حیله و نیرنگ در دل ها تردید و شبه بیاندازند تا با از بین بردن وحدت و محور اصلی جهان اسلام، راه را برای نفوذ و تسلط خود بر مسلمانان باز کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه