اخبار داغ

کارشناس فضای مجازی:

"مریم"، بازی مرگبار وهابی‎های سعودی برای نوجوانان کشور/ نمونه ژنریک نهنگ آبی، تهدیدی که باید جدی گرفته شود

"مریم"، بازی مرگبار وهابی‎های سعودی برای نوجوانان کشور/ نمونه ژنریک نهنگ آبی، تهدیدی که باید جدی گرفته شود
هیوا محمدی گفت: سازنده بازی مریم شخصی با هویت وهابی و سعودی است که اهدافی مانند ایجاد ترس، دلهره، وحشت و تهدید کاربر را دنبال می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یک کارشناس فضای مجازی درباره بازی "مریم" که بین نوجوانان رایج شده و آسیب های روحی و روانی فراوانی دارد، به خبرنگار تیتریک، گفت: در مراحلی از بازی به کاربر اعلام می شود با روح اجنه و شیاطین سر و کار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
هیوا محمدی افزود: این بازی برای آنکه کاربر را تحریک کند از وی درخواست می کند به برخی از نقاط بدن خود آسیب وارد کرده و پس از ثبت عکس، آن را به بازی ارسال کند تا منجر به اخذ امتیاز یا ستاره شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: بازی مریم حتی در نوجوانانی که دچار افسردگی یا پارانوئید و اختلالات عصبی و رفتاری هستند  ممکن است به مرگ ختم شود و در واقع این بازی خطرناک نمونه ای ژنریک از بازی نهنگ آبی خواهد بود. 
,
 
,
محمدی تصریح کرد: بازی مذکور با استفاده از روان و روح نوجوان اعلام می کند که با وی تماس گرفته و پیام ارسال خواهد شد در حالیکه محتوای پیام به گونه ای است که کاربر را به لحاظ روحی و روانی دچار آسیب های شدیدی می کند. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه  در استان البرز خوشبختانه شاهد آسیب های این بازی برای نوجوانان نبوده ایم، گفت: بازی نهنگ آبی نیز سال گذشته متاسفانه در ایران رواج پیدا کرد و گرایش نوجوانان به سمت این بازی به گونه ای بود که در نهایت با اطلاع رسانی های متعدد روال استفاده از آن کاهش یافت. 
,
 
,
محمدی افزود: اساسا روی نام بازی ها کار شده و انتخاب اسامی مانند مریم که مقدس است نشان می دهد سازندگان این بازی حتی اقلیت ها را نیز برای جذب به این سمت در نظر گرفته اند. 
,
 
,
کارشناس فضای مجازی در خاتمه اظهار داشت: سازنده این بازی شخصی با هویت وهابی و سعودی است که در بخشی از بازی از زبان عربی استفاده شده و در دیگر نسخه ها زبان انگلیسی نیز وجود دارد که اهدافی مانند ایجاد ترس، دلهره، وحشت و تهدید کاربر را دنبال می کند. 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه