اخبار داغ

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه مرکز مازندران:

ضریب بالای مالیاتی داد کسبه را درآورده است/ کاهش 20 درصدی تلفن همراه در بازار

ضریب بالای مالیاتی داد کسبه را درآورده است/ کاهش 20 درصدی تلفن همراه در بازار
رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه مرکز مازندران گفت: در حال حاضر، ضریب سود مالیاتی همکاران ما در این صنف، 14 درصد است که این امر مورد گلایه کسبه‌های فعال در این صنف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا پلنگ‌افکن در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، از کاهش 20 تا 30 درصدی گوشی‌های همراه در بازار استان خبر داد.

وی افزود: با توجه به کاهش نرخ ارز، قیمت گوشی‌ هم در بازار روند نزولی به خود گرفت و کاهش قیمت‌‌ها در بازار را شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح رجیستری و ورود گوشی و لوازم جانبی آن به‌صورت قانونی به کشور، قاچاق این کالا در بازار تا حد بالایی وجود ندارد و این امر مدیریت بر بازار گوشی را منسجم‌تر کرده است.
 
این فعال صنفی بازار موبایل در مازندران اظهار کرد: با توجه به اینکه از یک سو گردش مالی ریالی در بازار موبایل بسیار بالا است، و از سویی دیگر رقابت به دلیل تعدد فراوان واحدهای صنفی در این صنف نیز شانه به شانه است؛ لذا واحدهای صنفی با درصد پایین دو تا 3 درصدی مبادرت به فروش گوشی می‌کنند که این امر نیز در کاهش قیمت گوشی در بازار موثر بوده است.
 
پلنگ‌افکن با گلایه از اینکه در حال حاضر، ضریب سود مالیاتی همکاران ما در این صنف، 14 درصد می‌باشد که این امر مورد گلایه کسبه‌های فعال در این صنف است؛ تصریح کرد: اگر سازمان امور اقتصادی و مالیاتی و مسئولان اصناف نسبت به این موضوع، تمهیدی نیندیشند، بازار صنف موبایل دچار بحران و چالش جدی خواهد شد.
 
وی متذکر شد: در حالی که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، میزان سود حداقلی صنف فروشندگان گوشی همراه را 7 درصد اعلام کرده است؛ همکاران ما از یک سو در حال اخذ 2 تا 3 درصدی سود هستند و از سویی دیگر با میزان ضریب مالیاتی 14 درصدی مواجه هستند که این ارقام تناسبی با هم ندارد و در نهایت منجر به زیان و ضرر کسبه شده است.
 
رئیس اتحادیه صنفی فروشندگان تلفن همراه مرکز مازندران یادآور شد: تعداد 450 واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه صنفی تلفن همراه در مرکز استان مشغول فعالیت هستند و تعداد 50 واحد صنفی فاقد پروانه نیز در دست اقدام برای اخذ مجوز صنفی هستند.
 
این فعال صنفی بازار موبایل اعلام کرد: در بحث شرکت‌های وارد کننده که تعداد آن‌ها هم کم نیست؛ در مراکز استان‌ها، خدمات پس از فروش مطلوبی را ایجاد نکرده‌اند که این مسئله باعث ایجاد دردسرهای فراوانی هم برای کسبه و هم برای مشتریان شده است و موجب افزایش حجم شکایتی در این صنف طی سالیان اخیر شده است.
 
پلنگ‌افکن یکی دیگر از مشکلات این صنف را فعالیت قابل ملاحظه سایت‌های اینترنتی و بازارهای مجازی اعلام کرد و گفت: این سایت‌ها با فروش کالا با اندک سود ممکن، با دارا بودن سیستم مکانیزه مالیاتی، بازار موبایل را تحت‌الشعاع خود قرار داده‌اند و کسبه این صنف که غالبا مستاجر و دارای هزینه‌های جانبی هستند را با چالش‌های مالی فراوانی مواجه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با افزایش تعداد و دایره فعالیت شرکت‌های وارداتی، نیازهای بازار موبایل تا حد زیادی مرتفع شده است و آرامش به بازار برگشته است؛ یادآور شد: رجیستری هم که یکی دیگر از مشکلات رایج مشتریان و کسبه بود، تا حد قابل رضایتی، حل و فصل شده است و مسافران واقعی می‌توانند گوشی وارداتی خود را در سامانه ثبت کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه مرکز مازندران درباره سهم و رغبت مشتریان در خصوص خرید گوشی‌های ایرانی، گفت: سهم گوشی‌های تولید داخل در بازار بسیار ناچیز و کمتر از 4 درصد است و با وجود برندهای معتبر و شناخته شده خارجی، رغبت عمومی دندان‌گیری از سوی مشتریان وجود ندارد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه