اخبار داغ

ناو سهند در خلیج عدن مستقر شد

ناو سهند در خلیج عدن مستقر شد
ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» در نخستین ماموریت بلندمدت خود در «خلیج عدن» مستقر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: این ناوشکن به همراه ناو پشتیبانی و بالگردبر خارگ در قالب شصت و سومین ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در حال انجام‌ماموریت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به گفته امیر دریادار《حبیب الله سیاری》 هدف از اعزام این ناو گروه تامین امنیت برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد اعلام شده و قرار است ناوگروه در ماموریت در  دریای عمان و  خلیج عدن کشتی ها را اسکورت کند.
,
 
,
اواخر تیر ماه ناوگروه ۶۲ نیز متشکل از ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی بوشهر که اول خرداد به ماموریت برون مرزی اعزام شده بود، پس از طی کردن ۲ هزار و ۳۵۰ مایل دریایی در سواحل کشور پهلو گرفت.
,
 
,
ناوشکن سهند که آذر ماه سال گذشته به عنوان پیشرفته ترین ناوشکن غرب آسیا، در بندرعباس به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیوست، برای نخستین بار است که به ماموریت طولانی مدت اعزام می شود.
,
 
,
به گفته فرماندهان نیروی دریایی ارتش، سازه اصلی و رو سازه سهند با ساختاری متفاوت نسبت به جماران با قابلیت رادار گریزی در بلوک های مجزا طراحی و ساخته شده است.
,
 
,
این ناوشکن چهار موتوره قادر به ۱۵۰ روز دریانوردی به همراه شناور پشتیبان در اقیانوس های دور دست و آب های متلاطم است.
,
 
,
بروز رسانی پرتابگرهای اژدرها، انواع توپ های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاعی نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانور پذیری بالا و سامانه های الکترونیکی از جمله دیگر ویژگی های ناوشکن سهند است.
,
 
,
فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش که کار آماده سازی سهند برای ماموریت بلند مدت را بر عهده داشت، در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا به بندرعباس، اظهارداشت: سهند از سه بخش سامانه، زیر سامانه و آرایه های مختلف تشکیل شده است که تمام آنها ساخت داخل هستند.
,
 
,
ناخدا «عباس فاضلی نیا» افزود: سامانه های رهیگری، کنترل، آتش، اخلال، موشک های کروز برد بالا، دفاع نقطه ای، رادار و حسگرهای مختلف در سهند به کار رفته اند که توان آن را ارتقا می دهند.
,
 
,
منبع: ایرنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه