اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

رونق تولید عامل حل مشکلات معیشتی مردم است/ رونق اقتصادی با جلوگیری از واردات و قاچاق کالا

رونق تولید عامل حل مشکلات معیشتی مردم است/ رونق اقتصادی با جلوگیری از واردات و قاچاق کالا
موسوی لارگانی با اشاره به اینکه دولت به امید برجام به مردم وعده رونق اقتصادی داده بود گفت: دولت اگر بخواهد در دو سال باقی مانده یک رضایتمندی برای مردم فراهم کند تنها راه آن عمل کردن به فرمایش رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال یعنی رونق تولید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، اظهار داشت: دولت یازدهم و دوازدهم  یک سری نکات مثبت در عملکرد خود دارد اما نکات منفی مخصوصاً در مباحث اقتصادی و معیشتی به نکات مثبت برتری دارد، دولت یازدهم در طول4 سال خدمت خود بیشتر دنبال انتقاد از عملکرد دولت قبلی بود اگر بازگشتی به دولت یازدهم داشته باشیم مشاهده می‌کنیم وعده هایی را به مردم داد اما عملی نشد.

دولت به امید برجام به مردم وعده رونق اقتصادی داده بود

وی گفت: علت وعدهایی که دولت یازدهم به مردم داد این بود که دولت دلبستگی های شدیدی به برجام و مذاکرات هسته ای داشت، دولت امید داشت بعد از امضای برجام و توافق با 5+1 بتواند پول های بلوکه شده ایران در آمریکا را به کشور بازگرداند و رونق ایجاد کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت به امید برجام به مردم وعده رونق اقتصادی داده بود تا جایی که چنان رفاه ایجاد می شود که مردم نیازی به یارانه هم نخواهند داشت و حتی مردم به دولت کمک می کنند.

موسوی لارگانی افزود: نتیجه مثبتی از نگاهی که دولت به برجام و پسابرجام داشت حاصل نشد علی رغم اینکه رهبر معظم انقلاب هشدار داده بودند متأسفانه دقت نظر درستی در مذاکرات هسته ای انجام نگرفت، رهبر انقلاب بارها هشدار دادند فریب لبخند آمریکا و غرب را نخورید زیرا آن‌ها بدعهد هستند و بارها عهد شکنی کردند.

اروپا مدام به ایران وعده دروغ می دهد

وی خاطرنشان کرد: چند ماهی از توافق نامه هسته ای نگذشته بود که آمریکا با آنکه قبل از آن‌هم به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده بود به صورت رسمی از برجام خارج شد، حتی قبل از آن با فریب به بانک ها گفته بود شما می توانید با ایران مراودات بانکی داشته باشید اما بلافاصله بخش نامه می کردند اگر با ایران ارتباط برقرار کنید جریمه می شوید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد:  با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شد و علی رغم وعده هایی که اروپایی ها به ایران دادند و اعلام کردند در برجام خواهند ماند و به تعهداتمان پایبند هستیم و قرار شد بعد از خروج آمریکا از برجام در مدت دو هفته در خصوص اینکه در برجام خواهند ماند یا نه اعلام نظر کنند اما نزدیک به 14 ماه از خروج آمریکا از برجام گذشته است و هنوز اروپایی ها به نوعی ایران را بازی می دهند.
موسوی لارگانی تأکید کرد: اروپا مدام به ایران وعده های دروغین می دهند که هیچ کدام عملی نشده است.

دولت می توانست جلوی واردات بی رویه را بگیرد

وی گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است دولت عملکرد خوبی نداشت تأکید رهبر انقلاب این بود که به داشته های خودمان اکتفا کنیم و در مورد واردات نظر صریحی داشتند و دولت را مورد خطاب قراردادند تا جایی که دولت باید برای خود حرام کند کالایی خارجی استفاده کند که مشابه آن  در کشور تولید می شود.  
                                                                
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: رهبر انقلاب حتی یک حکم عام اعلام کردند که یک حرام شرعی است کالاهایی که در کشور تولید می شود مشابه آن وارد شود اما متأسفانه به دلیل این که عده ای سال‌ها تریلیاردی از واردات بهره برده بودند و نمی توانستند داغ از دست رفت آن درآمد را ببیند کارشکنی می کردند دقیقا همان سالی که رهبر معظم انقلاب این حرف را زدند تراز واردات متأسفانه مثبت بود و توجهی به فرمایش رهبر انقلاب نشد با اینکه دولت می توانست جلوی این واردات را بگیرد.

کاهش تورم حاصل رکود است

موسوی لارگانی تصریح کرد: در بحث معیشت که یکی از انتقادات مردم است دولت چهار سال از زمانی که می توانست فعالیت مفید داشته باشد به انتقاد از دولت قبل پرداخت حتی یکی از مسائلی که دولت روی آن تأکید داشت بحث تورم بود و بارها اعلام می کردند که در دولت قبل تورم 45 درصد بود اما اکنون تورم تک رقمی شده است در حالی که تورم تک رقمی نشده بود  از طرفی اگر تورم هم کاهش پیدا کرده بود به خاطر رکود جدی در بازار بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: زمانی که دولت از کاهش تورم خبر می‌داد شرایطی داشتیم که رکود کشور را فرا گرفته بود و قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده بود وقتی خرید صورت نگیرد تورم صفر هم شود نمی تواند قابل قبول باشد سفره های مردم طی این 6سال در دولت اعتدال کوچکتر شده است اگر در دولت دهم تورم بالا بود اما رکود در بازار حاکم نبود و مردم درآمد داشتند و با آن امرارمعاش می کردند.

کالاهای تولیدکنندگان در انبارها مانده است

وی گفت:  در دولت یازدهم و دوازدهم تعداد افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفتند دو برابر شده است دلیل آن هم این است که مردم از نظر معیشتی با مشکلات جدی روبرو شدند حتی تولیدکنندگان با ظرفیت خیلی پایین فعالیت می کنند.

موسوی لارگانی بیان داشت: دولت اگر بخواهد در دو سال باقی مانده یک رضایتمندی برای مردم فراهم کند تنها راه آن عمل کردن به فرمایش رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال 98 یعنی رونق تولید است زیرا اگر تولید رونق پیدا کند باعث رونق اشتغال و افزایش توان خرید مردم می شود همچنین رشد اقتصادی افزایش پیدا می کند و وابستگی به خارج از کشور کمتر می شود که در نهایت همه این‌ها باعث رضایتمندی مردم خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: قبلاً مردم اگر فقیر هم و بودند نان و ماستی می توانستند تهیه کنند اما با توجه به مشکلاتی که این روزها مردم از نظر معیشتی دارند عده ای حتی توان خرید همین نان و ماست را هم ندارند دولت باید یک برنامه ریزی برای رونق اقتصادی و رونق تولید داشته باشد و تنها راه آن هم جلوگیری از واردات است، واردات و قاچاق کالا باعث شده تولیدکنندگان توان رقابت در بازار را نداشته باشند و تولیداتشان در انبارها مانده است و نمی‌توانند با کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده که نه مالیات و نه ارزش افزوده پرداخت کرده اند رقابت کنند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,
,
, دولت به امید برجام به مردم وعده رونق اقتصادی داده بود,
,
,
,
,
,
,
,
, اروپا مدام به ایران وعده دروغ می دهد,
,
,
,
,
,
,
, دولت می توانست جلوی واردات بی رویه را بگیرد,
,
,
,
,
,
, کاهش تورم حاصل رکود است,
,
,
,
,
,
, کالاهای تولیدکنندگان در انبارها مانده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه