اخبار داغ

ققنوسی به نام برفیان و آغاز یک پایان پس از سیل؛

روستای جدید برفیان ایجاد می شود/ ساخت تمام واحدهای مسکونی یک روستا با همکاری سپاه و بنیاد مسکن

روستای جدید برفیان ایجاد می شود/ ساخت تمام واحدهای مسکونی یک روستا با همکاری سپاه و بنیاد مسکن
ابتدای سال جاری بود که بر اثر سیلاب و به دنبال آن رانش بی سابقه زمین، روستای برفیان در تویسرکان تخلیه می شود و اما این روزها کلنگ ساخت واحدهای مسکونی در روستا به زمین زده شده است تا با همکاری سپاه و بنیاد مسکن روستای جدید برفیان در پایین دست آن ساخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ می گویند ققنوس نام پرنده ای اسطوره ای است که پایانی برای عمرش نیست و پس از مرگش در آتش افروخته خود زنده می شود.پرنده ای که جان گرفتن دوباره اش را تنها در افسانه ها می خوانیم و این مثال می شود مثالی عام در سرآغاز یک تولد دوباره برای هر آنچه که پس از نابودی مجدد احیاء می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

ققنوسی به نام برفیان و آغاز یک پایان

, ققنوسی به نام برفیان و آغاز یک پایان, ققنوسی به نام برفیان و آغاز یک پایان,

این روزها به سراغ روستای برفیان از توابع شهرستان تویسرکان می رویم که ققنوس وار در حال زنده شدن است.

,

بیش از ۴۰ خانوار در برفیان زندگی می کنند، روستایی که بر اثر بارش های فروردین سال جاری و تبعات پس از آن به یک باره با رانش زمین در در بالا دست خود مواجه می شود.

,

اهالی آن روزها بی خانمان شده بودند، دستور تخیله به دلیل احتمال خطر جانی به آنان داده می شود و بسیاری روستای خود را ترک کردند، اما اموال آنان از وسایل خانه گرفته تا دام هایشان هم در معرض خطر بود، آنان را به صورت موقت در پایین دست روستا و در روستاهای اطراف اسکان اضطراری می دهند.

,

روستای جدید برفیان ایجاد می شود

, روستای جدید برفیان ایجاد می شود, روستای جدید برفیان ایجاد می شود,

اما مگر می شود این همه خانواده را در رویای خانه دار شدنشان تنها گذاشت و رفت و هیچ کمکی به آنان نکرد، از این رو، ساخت روستای جدیدبرفیان در همان نزدیکی، در دستور کار مسئولان قرار می گیرد و این روزها در هفته دولت با بررسی های کارشناسانه در نهایت زمین هایی شناسایی شد و با قطعه بندی، آن را در اختیار اهالی قرار داده اند، تا جایی که کلنگ ساخت نخستین واحد مسکونی روستا برای احیای کل روستای جدید برفیان هم به زمین زده شد.

,

مراسم کلنگ زنی ۴۴ واحد مسکونی و همچنین ایجاد زیرساخت های لازم در محل جانمایی روستای جدید برفیان با حضور معاون استانداری همدان برگزار شد.

,

به همه اهالی روستای برفیان زمین هایی واگذار شد

, به همه اهالی روستای برفیان زمین هایی واگذار شد, به همه اهالی روستای برفیان زمین هایی واگذار شد,

محمود رضا عراقی، معاون عمرانی استانداری همدان در این باره با اشاره به آغاز عملیات هموارسازی، زیرسازی و واگذاری در در قطعه های ۴۰۰ مترمربعی به اهالی برفیان، گفت: بر اثر رانش زمین سکونت در این روستا در عمل غیرممکن شده بود، به همین دلیل کارشناسان پای کار آمدند و با تحقیقات خود در بخش پایین دست برفیان، قطعه زمین هایی شناسایی کردند که توسط دستگاه اجرایی متولی به اهالی واگذار شد.

,

آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی روستای جدید برفیان

, آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی روستای جدید برفیان, آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی روستای جدید برفیان,

سیدرسول حسینی، فرماندار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه در روستای برفیان ۴۴ خانوار زندگی می کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه زمین های کشاورزی و باغات روستا و نیز دام های اهالی برای ادامه زندگی و معیشت آنان باید باقی بماند، نمی توانستیم که اهالی را مجبور به ترک روستا کنیم، به همین دلیل باید زمین های واگذار شده در نزدیکی روستای قدیمی می بود تا آنان متضرر نشوند.

,

وی اظهار کرد: خوشبختانه طرح هادی روستا در مکان جدید آن مصوب شده و عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی هم آغاز شده است.

,

ساخت ۲۲ واحد مسکونی روستای جدید برفیان در دستور کار سپاه تویسرکان

, ساخت ۲۲ واحد مسکونی روستای جدید برفیان در دستور کار سپاه تویسرکان, ساخت ۲۲ واحد مسکونی روستای جدید برفیان در دستور کار سپاه تویسرکان,

به گزارش عصرهمدان؛ ساخت واحدهای مسکونی اگر بخواهد سرعت بیشتری به خود بگیرد نیاز به کمک همگان دارد و اما این بسیج سازندگی سپاه ناحیه تویسرکان است که برای تسریع در اجرای پروژه مورد نظر پیش قدم شده.

,

در این باره سرهنگ مرتضی سیاهوشی، فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان، گفت: نیمی از واحدهای مسکونی که قرار است در برفیان ساخته شود را سپاه شهرستان عهده دار شده و نیمی دیگر هم توسط بنیاد مسکن ساخته می شود.

,

وی اظهار کرد: بسیج سازندگی نه تنها در این روستا بلکه بهسازی و بازسازی تعدادی دیگر از منازل مسکونی در روستاهای محروم سطح شهرستان را هم بر عهده گرفته است.

,

بنیاد مسکن تسهیلاتی با کارمزد۴درصد به اهالی روستای برفیان پرداخت می کند

,

حسن ظفری، مدیر کل بنیاد مسکن هم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نه تنها قطعه زمین هایی به اهالی روستا واگذار شده است، بلکه آنان می توانند از تسهیلاتی با کارمزد چهاردرصد بهره مند شوند.

,

وی تصریح کرد: علاوه بر آن تصمیم بر آن است تا به متقاضیان ۲۳۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض برای ساخت واحد مسکونی پرداخت شود.

,

ساخت شبکه آبرسانی روستای جدید برفیان نیازمند ۱۵ میلیارد ریال اعتبار

, ساخت شبکه آبرسانی روستای جدید برفیان نیازمند ۱۵ میلیارد ریال اعتبار, ساخت شبکه آبرسانی روستای جدید برفیان نیازمند ۱۵ میلیارد ریال اعتبار,

محمد الوندی، مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان هم عنوان کرد: بخشی قابل توجهی از زیرساخت های روستای برفیان بر اثر سیلاب ابتدای سال جاری دچار مشکل شده بود.

,

وی با اشاره به رانش زمین در برفیان، اظهار کرد: در عمل ساخت تأسیسات جدید برای آبرسانی این منطقه غیرممکن بود، به همین دلیل پیش بینی های لازم برای ایجاد تأسیسات در روستای جدید در نظر گرفته شده است.

,

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان افزود: این روستا به یک مخزن ۱۰۰ مترمکعبی، دو کیلومتر خط انتقال و دو کیلومتر شبکه آبرسانی با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال نیازمند است.

,

به گزارش عصرهمدان؛ امید آنکه مسئولان متولی در ساخت روستای جدید برفیان، ذره ای از وعده های خود تا تحقق کامل آن، کوتاهی نکنند تا هرچه سریعتر شاهد احیای مجدد روستا و خوشحالی اهالی آن باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه