اخبار داغ

دبیر علمی کنگره علوم باغبانی ایران:

32 درصد اشتغال آذربایجان غربی در بخش کشاورزی و باغبانی است

32 درصد اشتغال آذربایجان غربی در بخش کشاورزی و باغبانی است
دبیر علمی کنگره علوم باغبانی ایران، 32 درصد اشتغال آذربایجان غربی را در بخش کشاورزی و باغبانی عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، «لطفعلی ناصری» در یازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن جلسات شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۳۲ درصد اشتعال فعال استان در بخش کشاورزی و باغبانی است و این یعنی اینکه اهمیت باغبانی برای این استان از نظر سرمایه‌گذاری و توجه علمی بسیار زیاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز, .,

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین منطقه تجاری ایران در این استان و در ماکو است، افزود: این پتانسیل ها برای آذربایجان غربی می تواند اشتغال و دستاوردهای زیادی ایجاد کند .

, .,

دبیر علمی کنگره علوم باغبانی ایران ابراز کرد:  ۷۴۴ عدد مقاله به دبیر خانه کنگره ارسال شده که از این میان ۵۴ مقاله نامعتبر بود‌ و سایر مقالات که تعداد ۷۸ مقاله بود، بصورت سخنرانی است.

,

ناصری با بیان اینکه ۵۹۰ مقاله به صورت پوستر انتخاب شده است، اذعان کرد: ۱۷ سخنرانی کلیدی با حضور اساتید برجشته کشور، ۴ کارگاه تخصصی، چندین تور تفریحی و‌گردشگری در استان و یک تور خارجی به دلیل همجواری با کشور ترکیه تدارک دیده ایم.

,

وی با اشاره به شعار کنگره باغبانی ایران گفت: امسال این کنگره بنام کنگره باغبانی نوین و پتانسیل نهفته و کارآفرینی پایدار نامیده شده است.

,

دبیر علمی کنگره علوم باغبانی ایران گفت: بهترین کارآفرینی تولید بنظر من توسعه زیرساخت های کشت گلخانه ای است که کمک ‌شایانی برای بخش کشاورزی خواهد داشت.

, .,

پیوند علم و اشتغال در دانشگاه ارومیه انجام می شود

, پیوند علم و اشتغال در دانشگاه ارومیه انجام می شود,

همچنین رئیس دانشگاه ارومیه رحیم حب نقی نیز در این کنگره با اشاره به سخنان رئیس اقلیم کردستان در خصوص اینکه کمبود کلسیم موجب خرابی باغات سیب می شود، اظهار داشت: علم کنونی موجود در دانشگاه ها بخصوص علم‌کشاورزی استان ما به جامعه به خوبی منتقل نمی شود.

, .,

وی، افزود: یکی از اقدامات خوب و در خور توجه دانشگاه ارومیه پیوند ناگسستنی علم و اشتغال بوده و جوانان دانشجوی فارغ التحصیل را پس از علم آموزی در دانشگاه به سوی کسب حرفه و اشتغال سوق می دهد.

,

رئیس دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه «کشت بافت» از جمله دیگر افتخارات دانشگاه ارومیه در مهعارت و حرفه آموزی دانشجویان است، ابراز کرد: یکی از کارهای باارزشی که اکنون در ارومیه انجام ‌می شود کار کشت بافت است که اکنون چندین استاد و دانشجو را با خود درگیر و اشتغال آفرینی کرده است.

,

حب نقی افزود: کشت ذرت هم یکی از کارهایی است که اساتید و دانش پژوهان ما انجام ‌می دهند و امیدواریم بعد از چندین سال مسئولین امر و دانشگاهی بعد از ارزیابی این تکنولوژی بدست آمده را به جامعه کشاورزی استان انتقال دهند.

,

گفتنی است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه روز گذشته به ارومیه سفر کرده و صبح امروز پس از حضور در مزار شهدا، در یازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در دانشگاه ارومیه به عنوان سخنران ویژه مراسم حضور دارد، افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشگاه ارومیه نیز از دیگر برنامه های وزیر علوم است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه